W celu świadczenia Państwu jak najlepszych usług, wykorzystujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika. Zawsze mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Waszych przeglądarkach lub konfiguracjach usługi.
Rozumiem Więcej
MagazynSzkoleniaKonferencjeKsiążkiSklepPromocje
0

Powiadomienia

Newsletter
Harvard Business Review Polska MagazynSzkoleniaKonferencjeKsiążkiSklepPromocje
0

Powiadomienia

Strategia

Zarządzanie i przywództwo

Marketing i sprzedaż

Technologie

Efektywność i finanse

Zarządzanie sobą

Wszystkie tematy

MagazynSzkoleniaKonferencjeKsiążkiSklepPromocje
Newsletter
Newsletter
Harvard Business Review Polska
Strategia
Zarządzanie i przywództwo
Marketing i sprzedaż
Technologie
Efektywność i finanse
Zarządzanie sobą
Wszystkie tematy
Harvard Business Review Polska
0

Powiadomienia

Menu Ukryj

Strategia

Zarządzanie i przywództwo

Marketing i sprzedaż

Technologie

Efektywność i finanse

Zarządzanie sobą

Wszystkie tematy

MagazynSzkoleniaKonferencjeKsiążkiSklepPromocje
Newsletter
Powiększ tekst Pomniejsz tekst
Usuń
Ulubione
Drukuj
Podziel się
Technologie | Internet, Konkurencja

Jak walczyć z rywalami w cyfrowym świecie

Ron Adner
Artykuł z HBRP Nr 166-167 (grudzień 2016 - styczeń 2017)
Powiększ tekstPomniejsz tekst
Usuń
Ulubione
Drukuj
Podziel się
Jak walczyć z rywalami w cyfrowym świecie

Charakter innowacji podważających dotychczasowe reguły gry rynkowej nieustannie się zmienia. Kiedyś radykalna zmiana zasad działania odbywała się na poziomie technologii wytwarzania produktów i usług, umożliwiając innowacyjnym firmom zaoferowanie większej wartości dla klienta (na przykład 2,5‑calowe dyski twarde zastąpiły 3,5‑calowe; telewizory LCD wyparły telewizory kineskopowe; bankowość elektroniczna podjęła rywalizację z fizycznymi oddziałami banków). Dziś transformacje odbywają się na poziomie ekosystemów biznesowych.

Dobrym przykładem tego typu zmian jest Internet rzeczy. Każda branża, nawet ta najbardziej tradycyjna (rolnictwo, motoryzacja, lotnictwo, sektor energetyczny), doświadcza rewolucji technologicznej za sprawą instalowania czujników w urządzeniach, połączenia z Internetem i nowego oprogramowania. W tym środowisku sukces będzie kwestią nie tyle wytworzenia lepszych produktów korzystających z technologii cyfrowych, ile wdrożenia strategii dla całego ekosystemu, obejmującego wiele elementów tworzących lepszą propozycję wartości dla odbiorcy.

Zgłębienie i rozszyfrowanie rewolucyjnych zmian na poziomie ekosystemów będzie jednym z najważniejszych wyzwań dla menedżerów w nadchodzącym dziesięcioleciu. Przez ostatnią dekadę w swoich badaniach naukowych, publikacjach i pracy konsultanta koncentrowałem się właśnie na tym, jak tworzyć stabilne strategie rozwoju dla ekosystemów. Nie ma lepszego przykładu na to, że menedżerowie muszą wyjść poza tradycyjne pojmowanie zmiany reguł gry, niż historia firmy Kodak.

Ten artykuł pochodzi z zamkniętych źródeł HBRP
lub Zamów Prenumeratę HBRP Advanced (pełne archiwum)
Jesteś prenumeratorem? Zaloguj się »
Polecamy również:
Hakerzy mają cię na celowniku. Oto 15 sposobów na to, jak zabezpieczyć swój telefon
Technologie | Bezpieczeństwo i prywatność, Technologie mobilne
Camille Mouillard, Luke Bencie, Maxime Proud
Przemysł 4.0
Technologie | Technologia, IT
Pacjent w cyfrowym świecie
Technologie | Zdrowie, Technologia
Szymon Piątkowski

Ron Adner Wykładowca strategii i przedsiębiorczości w Tuck School of Business przy Dartmouth College.

To artykuł z kategorii: Technologie
Polecamy również:
Hakerzy mają cię na celowniku. Oto 15 sposobów na to, jak zabezpieczyć swój telefon
Technologie | Bezpieczeństwo i prywatność, Technologie mobilne
Camille Mouillard, Luke Bencie, Maxime Proud
Przemysł 4.0
Technologie | Technologia, IT
Pacjent w cyfrowym świecie
Technologie | Zdrowie, Technologia
Szymon Piątkowski
Harvard Business Review Polska
Poznaj HBRP
PrenumerataAplikacjaRedakcjaInformacje dla autorówSklep biznesowyNewsletterCzęsto zadawane pytania
Współpraca
KontaktDla prasyPatronatyReklamaKariera
Dołącz do nas
FacebookLinkedInTwitterYoutube
wydawca „Harvard Business Review Polska”

ICAN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k.
al. Niepodległości 18,
02-653 Warszawa

Dział obsługi klienta:
tel. 22 11 33 444
tel. 22 250 11 44
fax. 22 250 20 99
infolinia@hbrp.pl

© 2018 ICAN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone
Polityka prywatności
  • Logowanie
  • Rejestracja