X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Jaki jest najlepszy sposób na to, aby zmobilizować firmy do ograniczania do minimum emisji związków węgla? Jednym z rozwiązań jest obciążanie ich podatkami i wprowadzanie stosownych przepisów.

W niedawnym badaniu naukowcy z University of Chicago i London School of Economics zastosowali jednak inną metodę: wykorzystali tani monitoring, wyznaczyli cele i określili bodźce mające zachęcić pracowników do dobrowolnego ograniczania zużycia energii.

Badacze nawiązali współpracę z liniami lotniczymi Virgin Atlantic Airways, od której otrzymali dane na temat praktyk stosowanych przez 335 pilotów w trakcie ponad 40 tysięcy lotów. Po zbadaniu zachowań pilotów w celu określenia poziomów wyjściowych naukowcy podzielili kapitanów samolotów na cztery losowo dobrane grupy i przeprowadzili eksperyment w trzech z nich (czwarta posłużyła za grupę kontrolną). Członkom pierwszej grupy oznajmiono, że monitoring obejmie trzy obszary: minimalizowanie zużycia energii przed lotem (to, w jakim stopniu piloci optymalizują tankowanie, aby nie obciążać samolotu w stopniu większym, niż jest to konieczne), oszczędne zużywanie paliwa w trakcie lotu (to, czy wybierają najlepsze trasy przelotu, szybkości i wysokości) i oszczędne gospodarowanie energią po zakończeniu lotu (to, czy wyłączają jeden lub więcej silników podczas kołowania do rękawa). Piloci mieli otrzymywać miesięczne sprawozdania ze swoich praktyk.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 97% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy