X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Jak przewidzieć reakcję konkurencji

PREMIUM

(Nr 84, luty 2010)

John Horn, Kevin P. Coyne  · 13 min

Analiza reakcji konkurentów powinna być najważniejszym elementem procesu decyzyjnego
przedsiębiorstw. Niestety, niewiele organizacji uwzględnia ją przy podejmowaniu
decyzji strategicznych, przeważnie dlatego że większość metod prognozowania reakcji jest skomplikowana i zawodna.
Autorzy artykułu, opierając się na swoich badaniach i pracy z wieloma przedsiębiorstwami,
opracowali teorię w zakresie przewidywania zachowań rywali, która jest zarazem dokładna i łatwa w stosowaniu. Metoda ta zasadza się na rozważeniu zaledwie
trzech pytań:
Czy konkurent w ogóle zareaguje?
Jakie opcje rywal będzie rozważać?
Którą opcję przeciwnik najprawdopodobniej wybierze?

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 97% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

John Horn

John Horn jest konsultantem w McKinsey w Waszyngtonie.

Kevin P. Coyne

Kevin P. Coyne jest profesorem Goizueta Business School przy Emory University i byłym starszym partnerem w McKinsey & Company. Wraz z  Shawnem T. Coyne jest autorem książki Brainsteering: A Better Approach to Breakthrough Ideas, która ukaże się w marcu 2011 roku nakładem wydawnictwa HarperBusiness.

Bądź na bieżąco

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy