X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Jak osiągnąć prosperity w burzliwych czasach

PREMIUM

(Nr 75, maj 2009)

Donald Sull  · 18 min

Konkurowanie na chwiejnych rynkach bardzo przypomina walkę bokserską: ze wszystkich stron padają ciosy; strategie ulegają ciągłym zmianom, a jedno potężne uderzenie może w każdej chwili posłać twoją firmę na deski. Starając się przebrnąć przez burzliwe czasy, firmy mogą się wiele nauczyć od mistrzów boksu.

Profesor London Business School Donald Sull omawia dwa podstawowe sposoby zapanowania nad niepewnością – zwinność i odporność – ilustrując je przykładem legendarnej walki bokserskiej pomiędzy Muhammadem Ali i George’em Foremanem. Obie te zdolności mogą pomóc firmom przetrwać perturbacje rynkowe.

Zwinność, której uosobieniem był Ali, oznacza zdolność do szybkiego dostrzegania i wykorzystywania szans rynkowych. Odporność, którą uosabiał Foreman, oznacza wytrzymałość na przeciwności losu i zdolność do przetrzymania nagłych zwrotów sytuacji rynkowej. Decydujące znaczenie ma wyważenie tych dwóch cech, co autor ilustruje wieloma przykładami.

Ali wygrał słynny pojedynek dzięki temu, że zachowując zręczność, zwiększył swoją odporność. Firmy idące za jego przykładem i kultywujące obie te cechy zwiększą swoje szanse na to, że wyjdą z zawirowań rynkowych jako nowi liderzy.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy