X
Następny artykuł dla Ciebie

Jak menedżer może zbudować własną markę

PREMIUM

(Nr 58, grudzień 2007)

Francois Nail

Budowanie własnej marki (personal branding) staje się jednym z podstawowych zadań menedżerów, którym zależy na długofalowym planowaniu i rozwijaniu kariery zawodowej.

Amerykanie są zdania, że każdy menedżer powinien 5% swojego czasu poświęcić na budowę własnej marki. W Polsce także przybywa menedżerów, zajmujących w firmach kluczowe stanowiska, którzy mają świadomość konieczności dbania o swój wizerunek. Zauważają oni, z jaką łatwością rozprzestrzeniają się dziś w firmie i w branży informacje na ich temat oraz jak duże zainteresowanie mediów wzbudzają. Menedżerowie nie powinni więc lekceważyć żadnych sytuacji, które mogą mieć wpływ na ich wizerunek, a tym samym – na rozwój ich kariery. Powinni też świadomie ten wizerunek budować. Im poważniejszą funkcję w organizacji pełni menedżer, tym większa powinna być jego troska o to, jak jest postrzegany i oceniany przez środowisko, w którym przebywa. Reputacja i wizerunek jego osoby wpływają bowiem nie tylko na jego własny sukces, ale także na losy firmy, którą reprezentuje. I nie chodzi tu tylko o wygląd zewnętrzny, ale przede wszystkim o zachowanie i działanie.

Menedżer, który świadomie tworzy swój wizerunek (lub szerzej mówiąc – markę), musi pamiętać, na jak wielu „rynkach” działa. Jego recenzentami są: klienci, partnerzy biznesowi i inwestorzy, jego własny pracodawca oraz koledzy i podwładni. Powinien brać pod uwagę, że swoją markę buduje nie tylko on sam, ale też firma, którą reprezentuje. Musi więc bardzo uważnie dobierać służące do tego narzędzia, a jego swoboda działania jest znacznie bardziej ograniczona niż swoboda gwiazdy show‑biznesu.

Na czym więc powinien skoncentrować swoją aktywność i na co ma zwracać uwagę menedżer, któremu zależy na budowaniu pozytywnego wizerunku i silnej marki?

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy