X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Jak inteligentne produkty z dostępem do sieci zmieniają konkurencję

PREMIUM

(Nr 145, marzec 2015)

Michael E. Porter, James E. Heppelmann  · 50 min

Jak inteligentne produkty z dostępem do sieci zmieniają konkurencję

Inteligentne produkty z dostępem do sieci kreują rosnące w tempie wykładniczym szanse na nowe funkcje, a ponadto oferują dużo większą niezawodność i użyteczność. Posiadają zdolności, które przenikają i wychodzą poza tradycyjne granice urządzeń. Zmieniający się charakter produktów skutkuje rozerwaniem dotychczasowych łańcuchów wartości i zmusza firmy do ponownego przemyślenia oraz reorganizacji niemal wszystkich działań wewnętrznych.

Te nowe rodzaje produktów modyfikują strukturę branż i charakter konkurowania, otwierając przed przedsiębiorstwami nowe szanse rynkowe i wystawiając je na nowe zagrożenia. Przesuwają też granice między branżami i tworzą całkiem nowe gałęzie gospodarki. W wielu firmach inteligentne produkty z dostępem do sieci zmuszą liderów do zastanowienia się nad podstawową kwestią: „W jakiej branży działamy?”...

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Michael E. Porter

Profesor na Uniwersytecie Harvarda, wykłada w Harvard Business School w Bostonie. Sześciokrotnie zdobył nagrodę McKinseya.

James E. Heppelmann

Przewodniczący i prezes firmy PTC z Massachusetts, która produkuje oprogramowanie i pomaga przedsiębiorstwom produkcyjnym tworzyć, eksploatować i obsługiwać produkty.

Bądź na bieżąco

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy