X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Jak codzienne decyzje menedżerów wspierają lub niszczą strategię firmy

PREMIUM

(Nr 68, październik 2008)

Clark G. Gilbert, Joseph L. Bower  · 16 min

Dyrektorzy najwyższego szczebla od dawna zmagają się z problemem braku spójności pomiędzy opracowywanymi centralnie planami i strategiami a działaniami menedżerów na różnych szczeblach organizacji. Niniejszy artykuł przedstawia ten problem w szerokiej perspektywie, pokazując, że ilekroć menedżer podejmuje decyzję o alokacji zasobów, waży ona na oficjalnej strategii firmy.

Szefowie jednostek biznesowych i menedżerowie operacyjni, a także klienci i rynki kapitałowe, mają znaczący wpływ na faktycznie realizowaną strategię firmy. Kadra zarządzająca powinna więc rozważyć, czy nie należy w mniejszym stopniu skupiać się na formalnej strategii, a bardziej na procesach, które mają faktyczny wpływ na alokację zasobów. Menedżerowie wyższego szczebla muszą znać osiągnięcia ludzi, którzy przedstawiają im propozycje, i poznać zagadnienia strategiczne, o które toczy się stawka. Powinni też pozyskać menedżerów operacyjnych do międzyfunkcyjnej współpracy i sformułować pytania o zasoby, które odzwierciedlają perspektywę centrali firmy, zwłaszcza gdy chodzi o duże inwestycje, a warunki realizacji przedsięwzięcia są niepewne. A na koniec – stworzyć możliwość obejścia formalnego procesu alokacji zasobów w sytuacjach, kiedy jest to konieczne.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Clark G. Gilbert

Były wykładowca Harvard Business School. Obecnie kieruje Brigham Young University w Rexburgu, w stanie Idaho.

Joseph L. Bower

Emerytowany profesor zarządzania w Harvard Business School w Bostonie.

Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy