X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Firma rozwija się dzięki nowym klientom

PREMIUM

(Nr 149-150, lipiec - sierpień 2015)

Aaron Ross  · 6 min

W książce Predictable Revenue twierdzi pan, że w wielu firmach na świecie nie jest najlepiej z działami sprzedaży. Kiedy zaczynają stawiać na rozwój, w pierwszym odruchu najczęściej uruchamiają rekrutację nowych handlowców, a to paradoksalnie nie najlepszy pomysł. Dlaczego?

Wiele lat pracowałem dla firmy Salesforce. com, której dzisiejsze obroty osiągają 5 miliardów dolarów. Udzielałem konsultacji firmom, dzięki czemu zwiększały przychody o setki milionów dolarów. Zanim do konsultacji doszło, wiele z tych firm popełniało te same błędy. Było dokładnie tak, jak pan wspomniał. Kiedy menedżerowie chcieli podwoić przychody firmy, podwajali liczebność zespołu sprzedażowego. Często prowadziło to jednak do problemów. Polegały one głównie na tym, że nowo zatrudnione osoby nie radziły sobie najlepiej z wypracowywaniem ustalonych kwot sprzedaży albo zabierało im to znacznie więcej czasu, niż oczekiwali przełożeni...

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Aaron Ross

Autor bestsellera Predictable Revenue, okrzykniętego „biblią sprzedaży Doliny Krzemowej”. Jest założycielem firmy konsultingowej Predictable Revenue.

Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy