X
Następny artykuł dla ciebie

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Nadchodzi radykalna zmiana.

Za sprawą nowych technologii, które pozwalają na częste, bezproblemowe, zindywidualizowane kontakty cyfrowe, więzi, jakie firmy nawiązują dziś z klientami, są silniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Firma nie czeka, aż klient do niej przyjdzie – zaspokaja jego potrzeby, gdy tylko się pojawią, a czasami nawet wcześniej. To sytuacja korzystna dla obu stron: dzięki strategiom opartym na łączności cyfrowej (connected strategies) klienci zyskują zdecydowanie lepsze doświadczenia, a firmy znacząco poprawiają efektywność operacyjną i obniżają koszty.

Koncern Disney World wydaje wszystkim gościom niewielkie kolorowe bransoletki MagicBands. Te małe gadżety, wykorzystujące technologię identyfikacji radiowej, umożliwiają wejście do parku, dają pierwszeństwo w kolejkach, pozwalają płacić za posiłki i zakupy oraz otwierać własny pokój hotelowy. Równocześnie pomagają Disneyowi lokalizować odwiedzających w każdym miejscu parku, a następnie tworzyć dla nich zindywidualizowane doświadczenia. Na przykład aktorzy odgrywający disneyowskie postacie mogą osobiście witać każdego mijającego ich gościa („Cześć, Sophia! Wszystkiego najlepszego z okazji siódmych urodzin!”). Disney może zachęcać ludzi do odwiedzania mniej obleganych atrakcji („Brak kolejki do przejazdu torem Space Mountain!”). Kamery przy poszczególnych atrakcjach automatycznie robią gościom zdjęcia, z których Disney może dla nich tworzyć spersonalizowane albumy pamiątkowe, a klienci nie muszą nawet pozować.

Spraw, by Twój biznes był SMART »

Inteligentny biznes. Jak Alibaba uczy działać, konkurować i wygrywać w cyfrowym świecie? 

Inteligentny biznes. Jak Alibaba uczy działać, konkurować i wygrywać w cyfrowym świecie?
Poznaj tajemnice sukcesu giganta internetowego z Chin i dowiedz się, jak wykorzystać je w swojej firmie – niezależnie od jej wielkości oraz branży!

Podobnie wydawnictwo McGraw‑Hill Education, zamiast po prostu sprzedawać podręczniki, oferuje obecnie zindywidualizowane doświadczenia edukacyjne. Kiedy uczniowie czytają elektroniczne podręczniki i wykonują w nich zadania, technologie cyfrowe śledzą ich postępy i przekazują dane wykładowcom oraz firmie. Jeśli student ma trudności z ćwiczeniem, jego nauczyciel od razu się o tym dowiaduje, a wydawnictwo kieruje ją do rozdziału lub filmu z objaśnieniami pomocniczymi. Do gry dołączyła także firma Nike. Może ona codziennie łączyć się z klientami przez system budowania kondycji, który obejmuje umieszczone w butach chipy, oprogramowanie analizujące treningi oraz sieć społecznościową zapewniającą rady i wsparcie. Nowy model umożliwia przedsiębiorstwu przekształcenie się z producenta sprzętu i odzieży sportowej w dostawcę usług zdrowotnych, kondycyjnych i trenerskich.

...

Przeczytaj polski komentarz »

Licz się z barierami we wdrażaniu technologii 

Grzegorz Wachowicz PL

Dzisiaj dostęp do wiedzy o klientach przestaje być problemem. Firmy mają wręcz za dużo danych. Często jednak nie potrafią ich wykorzystać w efektywny sposób, bo napotykają na swojej drodze liczne bariery. Jak je pokonywać, by czerpać korzyści z ciągłej łączności z klientami?

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy