X
Następny artykuł dla Ciebie

Bitwa o najlepszych i najinteligentniejszych ludzi zaostrza się. Znajdujesz się najprawdopodobniej na jej froncie, pilnie śledząc szeregi rywali w poszukiwaniu wybitnego talentu. Istnieją spore szanse, że podchwyciłeś pomysł zatrudniania gwiazd z zewnątrz, gdyż ich rozwój w ramach firmy pochłania dużo czasu i pieniędzy. Tymczasem autorzy artykułu, po przeanalizowaniu karier młodych i ambitnych prezesów, badaczy, programistów i specjalistów w swoich dziedzinach, próbują przekonywać, że gwiazda, którą zatrudnisz, będzie świecić dla ciebie znacznie słabszym blaskiem niż dla poprzedniego pracodawcy.

Aby bliżej przyjrzeć się temu zjawisku, autorzy przestudiowali wzloty i upadki ponad tysiąca gwiazd analityków giełdowych, na temat których mogli zdobyć wyczerpujące informacje. Ich wnioski są zaskakujące. Po zmianie miejsca pracy nie tylko dramatycznie spadają wyniki gwiazdy, ale i wyniki zespołu, do którego ona dołącza. Obniża się też wartość rynkowa firmy. „Przeszczepione” gwiazdy nie zagrzewają długo miejsca w nowej firmie pomimo astronomicznych pensji, jakimi kuszą je pracodawcy.

Autorzy przekonują, że zatrudnianie gwiazd spoza organizacji nie stanowi sposobu na pomyślny rozwój firmy czy osiągnięcie przewagi konkurencyjnej. Aby osiągnąć cele firmy, należy wykreować własne gwiazdy i zrobić naprawdę wszystko, żeby je zatrzymać na dłużej. Firmy nie powinny wdawać się w wojny o talenty, ponieważ najlepsza wygrana w tej sytuacji może okazać się najgorszą rzeczą, jaka im się kiedykolwiek przydarzyła.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Ashish Nanda

Ashish Nanda jest profesorem nadzwyczajnym, w katedrze ufundowanej przez Richarda P. Chapmana w Harvard Business School w Bostonie.

Boris Groysberg

Profesor zarządzania w Harvard Business School oraz współautorem napisanej razem z Michaelem Slindem książki Talk, Inc, wydanej w 2012 roku przez Harvard Business Review Press. Twitter: @bgroysberg.

Bądź na bieżąco

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy