X
Następny artykuł dla ciebie

Drobiazgi, które sprawiają, że pracownicy dają z siebie wszystko

PREMIUM

(Nr 171, maj 2017)

Francesca Gino

Przypomnij sobie pierwszy dzień w pracy. Prawdopodobnie zachowywałeś się jak większość ludzi – czułeś się pełen energii, miałeś wysoką motywację i wiele nowych pomysłów. Być może denerwowałeś się, dołączając do nowej grupy współpracowników, ale byłeś gotowy na to wyzwanie. Możliwe jednak, że po zaledwie kilku miesiącach okres miodowy się skończył.

Bardzo często praca jest źródłem frustracji, a nie spełnienia. Brak zaangażowania zazwyczaj szkodzi wydajności i innowacyjności.

Jak firmy mogą poprawiać zaangażowanie pracowników? W ramach programu „Rebel Talent” („Zbuntowane talenty”) przeprowadziłam niedawno we współpracy z magazynem HBR sześciotygodniowe badanie, aby sprawdzić, jakie skutki przyniesie kilka małych zmian.

Najpierw zwerbowałam grupę prenumeratorów magazynu HBR do udziału w internetowej ankiecie na temat ich obecnych doświadczeń zawodowych. Respondenci odpowiedzieli na kilka pytań dotyczących swojego zaangażowania w pracę, częstotliwości, z jaką przejawiali w pracy inicjatywę i tworzyli innowacje, oraz odczuwanej ciekawości. Zadałam też kilka pytań na temat ich wyników. Ankietowani wskazywali, w jakim stopniu zgadzają się z różnymi twierdzeniami (na przykład „W pracy roznosi mnie energia” i „Praca całkowicie mnie pochłania”) na siedmiopunktowej skali, od „Absolutnie się nie zgadzam” do „Zdecydowanie się zgadzam”.

Przez cztery tygodnie co siedem dni uczestnicy badania otrzymywali kolejne wiadomości e‑mailowe z prośbą o wykonanie pewnych poleceń. Według badań, które prowadzę od dziesięciu lat, zalecane zachowania przyczyniają się do poprawy zaangażowania pracowników.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy