X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

W MIARĘ JAK FIRMY posiadające wiele jednostek biznesowych lub oddziałów coraz lepiej radzą sobie ze standaryzacją i centralizacją działalności operacyjnej, rośnie liczebność i zwiększają się wpływy tradycyjnych pionów funkcyjnych w centrali, takich jak działy: finansów, kadr, technologii informacyjnej, marketingu czy strategii.

Równocześnie powstają nowe piony funkcyjne, odpowiedzialne za takie obszary, jak zarządzanie ryzykiem i zgodność z wymogami prawa. Znaczenie tych struktur ostatnio rośnie. Tezę tę potwierdza badanie przeprowadzone przez nas we współpracy z profesorem Harvard Business School, Davidem Collisem. Objęliśmy nim 761 największych przedsiębiorstw Ameryki Północnej oraz Europy. Z badania wynika, że w latach 2007–2010 prawie jedna trzecia firm odnotowała wzrost liczby korporacyjnych pionów funkcyjnych, a na redukcję ich liczby zdecydowało się mniej niż 10% podmiotów. W trzech firmach na cztery przywódcy uważali, że znaczenie pionów funkcyjnych wzrosło.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Günter Müller-Stewens

jest profesorem na University of St. Gallen.

Sven Kunish

Pracownik naukowy na University of St. Gallen w Szwajcarii.

Andrew Campbell

Jeden z dyrektorów Ashridge Strategic Management Centre w Londynie.

Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy