X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Czym tak naprawdę zajmują się analitycy danych

PREMIUM

(Nr 193, marzec 2019)

Hugo Bowne-Anderson  · 6 min

Czym tak naprawdę zajmują się analitycy danych

Współczesna analityka danych wyrosła z branży technologiczno‑internetowej, gdzie wykorzystywano ją do optymalizacji wyników wyszukiwania (Google), rekomendacji (LinkedIn), a nawet do wpływania na to, jakie nagłówki wiadomości opublikuje serwis informacyjny Buzzfeed.

Jednak wygląda na to, że dziedzina ta zmieni wszystkie sektory gospodarki – od handlu, poprzez telekomunikację, rolnictwo, po zdrowie, logistykę i system więziennictwa. Tymczasem terminy „analityka danych” (data science) i „analityk/badacz danych” (data scientist) nie zawsze są zrozumiałe i często używa się ich w odniesieniu do bardzo wielu procesów oraz czynności związanych z danymi.

Co dokładnie robią analitycy danych? Jako prowadzący podkast DataFramed, dostępny na platformie edukacyjnej DataCamp, miałem przyjemność przeprowadzenia rozmów z przeszło trzydziestoma analitykami danych reprezentującymi wiele sektorów i dyscyplin naukowych. Jedno z pytań, jakie im zadałem, dotyczyło charakterystyki ich pracy.

...

PRZECZYTAJ TAKŻE: Jak będą rozwijały się gospodarki państw? »

Najlepsze gospodarki oparte na danych 

Ajay Bhalla , Bhaskar Chakravorti , Ravi Chaturvedi

Które kraje są głównymi producentami danych? Z prognoz McKinsey wynika, że zasilane danymi aplikacje sztucznej inteligencji (AI) wygenerują do 2030 r. zysk rzędu 13 trylionów dolarów w obszarze globalnej gospodarki.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy