X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Czy jesteś liderem promującym współpracę?

PREMIUM

(Nr 108, luty 2012)

Herminia Ibarra, Morten T. Hansen  · 12 min

Media społecznościowe i nowe technologie przyspieszają rozwój rozwiązań komunikacyjnych i umożliwiają takie formy współpracy, które jeszcze niedawno byłyby całkiem nierealne. Ale bez odpowiedniego przywództwa współpraca może iść w niewłaściwym kierunku. Pracownicy, którzy starają się współpracować nad każdym zagadnieniem, zwykle tracą czas na niekończących się naradach i ciągle
podejmują próby wypracowania konsensusu. Z drugiej strony menedżerowie, którzy preferują nakazowo‑kontrolny styl zarządzania, mogą mieć trudności z przystosowaniem się do nowej rzeczywistości. Profesorowie Insead, Herminia Ibarra i Morten T. Hansen, podjęli się przeprowadzenia
badań dotyczących prezesów wypracowujących najlepsze wyniki i wyciągnęli z nich wnioski pozwalające określić, co cechuje lidera promującego współpracę. Odkryli, że wymaga to wypracowania umiejętności w czterech obszarach: odgrywanie roli łącznika, czyli łączenie idei i ludzi w obrębie firmy i jej otoczeniu,
przyciąganie zróżnicowanych talentów, dawanie przykładu współpracy na szczycie firmowej hierarchii i kierowanie zespołami w zdecydowany sposób, aby nie grzęzły w niekończących się dyskusjach. W niniejszym artykule opisują taktyki, jakie stosują menedżerowie z firm Akamai, GE, Reckitt Benckiser, by wzmacniać te zdolności, i sposoby kultywowania kultury promującej współpracę.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Herminia Ibarra

Profesor badająca zachowania organizacyjne w instytucie INSEAD w Fontainebleau we Francji oraz autorka Working Identity: Unconventional Strategies for Reinventing Your Career (Harvard Business School Press, 2003).

Morten T. Hansen

Profesor University of California, Berkeley oraz INSEAD. W 2013 roku został uznany za jednego z najwybitniejszych myślicieli zarządzania według Thinkers50.

Bądź na bieżąco

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy