X
Następny artykuł dla ciebie

Niektóre rządy (głównie w Indiach, Kalifornii i w krajach Europy) naciskają na zwiększenie reprezentacji kobiet w radach nadzorczych przedsiębiorstw. A kilka badań wskazuje powód: włączanie kobiet do rad skutkuje trafniejszymi decyzjami dotyczącymi przejęć i inwestycji oraz mniej agresywnym podejściem do ryzyka, co jest korzystne dla udziałowców. Nie do końca jednak wiadomo, skąd się biorą te efekty.

Nasze badania sugerują jedną potencjalną przyczynę: zatrudnianie kobiet w radach nadzorczych pomaga temperować nadmierną pewność siebie prezesów płci męskiej, co poprawia ogólną jakość decyzji zapadających w przedsiębiorstwach.

Skupiliśmy się na nadmiernej pewności siebie, ponieważ wcześniejsze badania wykazywały, że może ona mieć szkodliwy wpływ na organizacje i jest bardziej rozpowszechniona wśród prezesów mężczyzn. Cecha ta powoduje, że CEO przeszacowuje zyski i lekceważy zagrożenia. Takie nastawienie prowadzi do przesadnych inwestycji i podejmowania zbyt dużego ryzyka, co niszczy wartość dla udziałowców. Zaciekawiło nas, jak rada nadzorcza, której zadaniem jest nadzorowanie prezesa, może łagodzić jego skłonność do ulegania nadmiernej pewności siebie.

...

PRZECZYTAJ TAKŻE: Chwal się odważnie »

Chcesz, aby inni zauważali twoje kompetencje? Okazuj większą pewność siebie 

Jack Nasher

Wiesz, że dobrze wykonujesz swoją pracę, a jednak inni szybciej pną się po szczeblach kariery. Znasz to uczucie? Dlaczego tak się dzieje?

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy