Media społecznościowe to znacznie więcej niż platformy utrzymywania kontaktu z bliskimi. To także narzędzia, które zmieniają świat sprzedaży. I to nie tylko w sektorze B2C! Jak pokazują badania, coraz większy odsetek kupujących B2B przenosi się do sieci, a mechanizm działania jest podobny do tego, co w B2C. Problem w tym, że handlowcy bardzo często nie mają wiedzy dotyczącej tego, jak właściwie wykorzystywać nowe kanały komunikacji. Nie rozumieją potrzeb i zwyczajów klientów, nie wiedzą jak z nimi rozmawiać.
Tymczasem sprzedaż za pośrednictwem mediów społecznościowych jest możliwa i co najważniejsze – efektywna. Aby jednak wykorzystać ich potencjał, niezbędne jest opracowanie nowej strategii. Jak ją stworzyć? Jak dobrze wykorzystywać narzędzia społecznościowe? Zapraszamy do lektury poniższych artykułów oraz do uczestnictwa w specjalnej konferencji HBRP!

Zrób dobry użytek z opinii internautów 

Menedżerowie powinni dociekać, co skłania konsumentów do zakupu, i na tej podstawie formułować strategie.

Jak sprzedaż B2B może zyskać dzięki sprzedaży społecznościowej 

Kampanie sprzedaży wychodzącej B2B stają się coraz mniej efektywne. Dlaczego coraz więcej nabywców pomija sprzedawców w procesie zakupu?

Wpływ polubień marki na sprzedaż jej produktów 

Polubienie marki na Facebooku może stanowić zbyt słaby sygnał preferencji konsumentów.

Czym jest social selling? Social selling polega na wykorzystywaniu przez handlowców mediów społecznościowych w celu bezpośredniej interakcji z potencjalnymi klientami. Sprzedawcy dostarczają wartość, odpowiadając na pytania potencjalnego klienta i oferując mu konkretne treści, aż do momentu, gdy będzie on gotowy dokonać zakupu (za: hubspot.com).

Webinarium: Jak sprzedawać w mediach społecznościowych? 4P w social sellingu 

Obejrzyj webinarium HBRP i dowiedz się, jakie sprawdzone narzędzia wspomagają sprzedaż w mediach społecznościowych!


Już w maju na zaproszenie „Harvard Business Review Polska” do Warszawy przyjedzie Barbara Giamanco, uznany ekspert w zakresie wykorzystania mediów społecznościowych na wszystkich etapach procesu sprzedażowego. Współautorka pierwszej książki o sprzedaży za pośrednictwem mediów społecznościowych. Założycielka firmy Social Centered Selling specjalizującej się w strategiach pozyskiwania leadów. Przez lata odpowiadała za kierowanie zespołem handlowym i rozwój kadry kierowniczej w Microsoft. Top Sales World już trzy lata z rzędu umieszcza jej nazwisko wśród Top 50 Sales and Marketing Influencers. Aktywna na portalach społecznościowych, w tym na Twitterze i LinkedInie. Nie czekaj! Weź udział w naszej konferencji. Więcej informacji na tej stronie.

Zanim sprzedasz, daj coś od siebie 

Sprzedaż za pośrednictwem mediów społecznościowych jest możliwa i co najważniejsze --- efektywna. Aby jednak wykorzystać ich potencjał, niezbędne jest opracowanie nowej strategii.