Z okazji kryształowego jubileuszu magazynu „Harvard Business Review Polska” postanowiliśmy sięgnąć pamięcią wstecz i zaproponować przegląd idei, które przez ten czas omawialiśmy. Nie podejmiemy się dziś wyrokować, o czym będziemy pisać w przyszłości, gdyż minione lata pokazały, że jedynym pewnikiem jest dziś nieuchronność zmiany. Dołożymy jednak wszelkich starań, aby za tymi zmianami nadążać, a nawet je wyprzedzać.

Przypływy i odpływy na rynku pracy 

Wraz z rosnącą migracją Polaków do Europy Zachodniej polski rynek pracy potrzebuje coraz więcej pracowników z zagranicy. O tym, jak zapełnić tę lukę i skutecznie wspierać polskie firmy w rozwoju, mówi Filip Aryanowicz, wiceprezes zarządu w firmie Bisar.

Silne sojusze w niepewnych czasach 

Firmy logistyczne są zmuszone działać na bardzo różnorodnym i niepewnym rynku. Wobec braku kierowców walka o wykwalifikowanych pracowników stale się zaostrza, zaś planowane regulacje prawne mogą mieć poważnie skutki nie tylko dla branży, ale i całej gospodarki.

Łatwiejsze drukowanie poza domem i pracą 

Materiał partnera

Umieszczone w miejscach publicznych samoobsługowe urządzenia umożliwiające szybkie wydruki stanowią spore ułatwienie dla osób potrzebujących szybko dostarczyć dokumenty do urzędu lub zaprezentować je klientowi.

Cyfryzacja floty pojazdów 

Materiał partnera

Nowoczesna telematyka nie tylko daje możliwość kompleksowego zarządzania pojazdami wykorzystywanymi przez firmy.

Chcesz poznać więcej przełomowych idei?

Zainspiruj się! Pobierz bezpłatny pakiet harwardzkich artykułów „Przełomowe idee”, który dostarczy Ci kolejnych pomysłów biznesowych – wprost od najważniejszych współczesnych autorytetów zarządzania.

RAPORT

Punkt widzenia

Długofalowa strategia samorządu: inwestowanie w inwestycje 

Materiał partnera

Bydgoszcz lubi inwestorów i stwarza im bardzo dobre warunki do prowadzenia biznesu. Z takiej polityki korzystają nie tylko przedsiębiorcy, ale też sami bydgoszczanie.

Trzy filary biznesu 

Materiał partnera

O unikalnym modelu biznesowym, zrównoważonym rozwoju wykorzystującym zasadę win-win, ekspansji zagranicznej oraz planach na przyszłość z członkiem zarządu Benefit Systems.

Zmienić zasady gry 

Materiał partnera

Badania nad nowymi lekami wiążą się z bardzo wysokim ryzykiem porażki --- lwia część projektów kończy się fiaskiem, pożerając po drodze ogromną ilość czasu i pieniędzy.

Rozwój dzięki klientom firmowym 

Materiał partnera

Prawie pół miliona --- tyle nowych samochodów wyjechało w zeszłym roku z polskich salonów na drogi. Jest to najlepszy w tym stuleciu wynik branży motoryzacyjnej w Polsce.

Odpowiedzialność buduje markę pracodawcy [RAPORT] 

W dobie mediów społecznościowych wszelkie potknięcia ze strony organizacji natychmiast wychodzą na światło dzienne.

15 przełomowych idei na 15‑lecie HBRP

Kiedy paranoja ma sens 

11 września 2001 r. w ciągu kilku porażających minut Amerykanie zdali sobie sprawę z braku elementarnego poczucia bezpieczeństwa.

Od czego zależy skuteczność menedżera? 

Skuteczny menedżer nie musi być przywódcą w potocznym znaczeniu tego słowa.

Strategia błękitnego oceanu 

Prawdziwa szansa osiągnięcia długotrwałej przewagi kryje się w stworzeniu błękitnych oceanów przestrzeni rynkowej, w której nie ma konkurencji.

Odkryj globalny potencjał swojej firmy 

W ostatnich latach firmy zdały sobie sprawę z możliwości redukcji kosztów dzięki tak zwanemu offshoringowi, czyli przeniesieniu procesów związanych z produkcją i usługami do krajów o niższych kosztach działalności. 

Cyfrowa wszechobecność 

O rewolucyjnym wpływie łączności, czujników i danych na świat biznesu.

Czas menedżera: kto go kradnie? 

Wielu menedżerów czuje się przytłoczonych nadmiarem obowiązków – czyli nadmiarem małp – spoczywających na ich barkach.

Nie potrzebujemy kolejnego bohatera 

Okazuje się, że najskuteczniejsze przywództwo moralne zapewniają ludzie pracujący za kulisami i odnoszący ciche zwycięstwa.

Budowanie społeczności 2.0 

Wraz z rozwojem mediów społecznościowych, dostępnych w czasie rzeczywistym, zasady budowania relacji z zewnętrznymi wspólnotami uległy zmianie.

Innowacyjność stopniowo-rewolucyjna 

Liderzy są skłonni ignorować ryzyko i żądają przełomowych innowacji. Czy to zawsze dobry pomysł?

Szczupła strategia 

Start-upy powinny być zwinne, a równocześnie muszą wiedzieć, dokąd zmierzają.

Nowe zasady fuzji i przejęć 

Dlaczego za najlepszych kandydatów do przejęcia warto płacić bajońskie sumy oraz inne nowe reguły dokonywania udanych transakcji.

Zbiorowa mądrość pracowników 

Im częściej stykamy się z ograniczeniami jednostek pod względem poznawczym, tym większą mamy szansę na poprawę kompetencji decyzyjnych w środowisku biznesowym.

Big Data, czyli przełom w zarządzaniu firmą 

Różnica między Big Data a dawną analityką jest kwestią liczby, szybkości i różnorodności: obecnie w ciągu sekundy przez internet przepływa więcej danych niż 20 lat temu było zgromadzonych w zasobach sieci. 

Drukowanie trójwymiarowe zmieni świat 

Dla kogoś, kto nie widział działania drukarki 3D w praktyce, opis jej pracy brzmi futurystycznie. Tymczasem jest to całkiem zwyczajna technologia.

Co wiemy o technologii Blockchain 

Transformacja działalności biznesowej to kwestia wielu lat, ale jej początki widać już dzisiaj.