Najskuteczniejsi prezesi 2016


Dzisiejszym prezesom często zarzuca się, że myślą głównie o celach bieżących, aby spełnić oczekiwania akcjonariuszy i podnieść swoje wynagrodzenie. Można wskazać wiele przyczyn takiego nastawienia: nieprzewidywalność rynków, niepewność gospodarczą, presję akcjonariuszy czy brak stabilności politycznej. W takich warunkach trudno myśleć o strategiach długoterminowych, a jeszcze trudniej prognozować przyszłe wyniki. Są jednak prezesi, którzy doskonale radzą sobie zarówno w krótkiej, jak i długiej perspektywie czasowej. Nazwaliśmy ich na naszych łamach „oburęcznymi przywódcami”. Liderzy ci potrafią godzić oczekiwania zewnętrznych interesariuszy z celami strategicznymi. Równocześnie sprawnie zarządzają konfliktami o zasoby pomiędzy działami odpowiadającymi za podstawową działalność i jednostkami poszukującymi nowych obszarów wzrostu. Czy w polskich firmach można znaleźć takich oburęcznych liderów? Odpowiedź twierdzącą przynosi nasz ranking „Najskuteczniejsi prezesi 2016”. Wskazaliśmy w nim prezesów spółek notowanych na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, którym wyniki bieżącego kwartału nie przesłaniają przyszłości wykraczającej poza następne 90 dni. Zapraszam do lektury!

Paweł Kubisiak, zastępca redaktora naczelnego „Harvard Business Review Polska”.

Pańskie oko konia tuczy 

Na warszawskim parkiecie najlepiej radzą sobie te firmy, którymi zarządzają ich założyciele oraz właściciele.

Przywódca musi być zaangażowany 

Skuteczne przywództwo to ciągłe poszukiwanie równowagi między różnymi cechami.

Kapitał budowany przez lata 

Materiał partnera

Na temat źródeł sukcesu, strategii rozwoju i sposobów reagowania na rynkowe trendy rozmawiamy z prezes zarządu FERRO S.A. Anetą Raczek.

Zwycięstwo dzięki szybkości, jakości i cenie 

Materiał partnera

Z prezesem grupy IZOBLOK rozmawiamy o rozwoju, o budowaniu wartości dla akcjonariuszy i pułapkach zarządczych.

Pionierskie podejście do zadłużonych 

Materiał partnera

O sposobach na osiąganie celów strategicznych i trendach w branży rozmawiamy z prezesem zarządu KRUK S.A.

Hotel jako doświadczenie 

Materiał partnera

O budowaniu wartości, społecznie odpowiedzialnym biznesie i trendach w branży hotelarskiej mówi prezes zarządu Orbis S.A.

Chcemy być numerem jeden 

Materiał partnera

O tym, co zadecydowało o rozwoju firmy i w jaki sposób buduje ona wartość dla klientów, rozmawiamy z Piotrem Mikrutem, prezesem Grupy Śnieżka.

Inwestycje bardziej i mniej agresywne 

Materiał partnera

O trendach i najbardziej obiecujących produktach mówi nam Paweł Jackowski.

Flota do wynajęcia 

Materiał partnera

Nawet małe przedsiębiorstwa przekonują się do tego modelu finansowania aut.