Najpopularniejsze tematy:
PREMIUM

Generatywna AI w Mastercardzie: najważniejszy jest nadzór

Jeśli oglądaliście film będący połączeniem kina akcji i kina przygodowego Wszystko wszędzie naraz, być może odebraliście go w ten sam sposób jak my. Imponujący i ekscytujący? Bez wątpienia – to jeden z powodów, dla których zdobył siedem Oscarów. Zapowiedz przyszłości? Być może – film zawiera bowiem jedną z wizji tego, jak mógłby wyglądać tzw. multiverse. Nieco dziwaczny i niejasny? Tak – przynajmniej dla nas.

Wybór redakcji
Zmuś ludzi, by wrócili do biura… i strać najlepszych z nich

Pracownicy twojej organizacji osiągający najlepsze wyniki chcą, aby kadra kierownicza skupiała się na wynikach i odpowiedzialności, a nie na przypinaniu identyfikatorów w biurze.

Brian Elliott

27 marca 2024


Wpływ GenAI na Hollywood i branżę rozrywkową

Jednym z aspektów generatywnej sztucznej inteligencji, którym poświęca się dużo uwagi, jest jej potencjalne oddziaływanie na Hollywood i przemysł rozrywkowy. Obawy dotyczące tej kwestii są oczywiste, ponieważ GenAI potrafi kreować dane wyjściowe, z których korzysta ten sektor – teksty w formie opowiadań, scenariuszy, tekstów reklamowych i recenzji; kampanie marketingowe oraz ruchome i statyczne obrazy. Niektóre segmenty tego sektora odczuwają obecnie presję ekonomiczną, co zwiększa zapotrzebowanie na produktywność i tańsze „produkty”. A duża część współczesnych wytworów przemysłu rozrywkowego powstała na podstawie już istniejących treści. Stwarza to duże szanse dla generatywnych technologii, które są trenowane na już istniejących treściach.


Trzy rzeczy, które warto wiedzieć o różnicach pokoleniowych w miejscu pracy

Młodsi pracownicy mają wysokie oczekiwania wobec siebie, swoich liderów i czasu wolnego.

Cynthia E. Clark

25 marca 2024

Okładka magazynu
Najnowsze wydanie

Co każdy prezes
powinien wiedzieć o AI

Nikt już nie wątpi, że sztuczna inteligencja to potężne narzędzie, które może odegrać kluczową rolę w rywalizacji pomiędzy firmami. Polskie organizacje z dużym optymizmem zabrały się do wdrażania rozwiązań opartych na algorytmach AI. Dlatego przedstawiamy zbiór praktycznych porad i studiów przypadków, które pomogą liderom i menedżerom odnaleźć się w biznesowych meandrach sztucznej inteligencji.
Najnowsze
Wydarzenia
Okładki dwóch ostatnich magazynów MIT oraz podgląd strony mitsmr.pl na ekranie laptopa i tabletu.

Odkryj Zaufanego Doradcę

Subskrypcja "MIT Sloan Managemenet Review Polska" Twoim przewodnikiem w drodze do sukcesu

Popularne
Studia przypadków
Gdy badanie zaangażowania wprowadza w błąd

W ciągu kilku miesięcy z działu księgowości firmy For Fun Toys, producenta zabawek, odeszły trzy osoby. Kiedy dyrektor finansowy dowiaduje się o kolejnym wypowiedzeniu, razem z szefową działu HR postanawia sprawdzić, dlaczego mimo wysokich wyników w badaniu poziomu zaangażowania rotacja wśród pracowników jest tak wysoka.

W pułapce niejasnych oczekiwań

Producent napojów owocowych Sady Jarzębskich chce wprowadzić na rynek nowy produkt. Wszystko oprócz strategii komunikacji jest już gotowe. Przetarg na jej przygotowanie wygrywa wielokrotnie nagradzana agencja Creativity Leaders. Niestety, opracowana przez nią kampania zupełnie rozmija się z wizją klienta, a czas na wprowadzenie produktu na rynek nieubłaganie ucieka.

Maria Korcz, Jakub Wróbel

1 lutego 2023

Prawdziwy koszt chmury

Fakturex, szybko rozwijająca się firma świadcząca usługi księgowe, zdecydował się swego czasu na migrację do chmury. Pięć lat później zaczyna dostrzegać długoterminowe konsekwencje kosztowe tej decyzji. Wydatki związanez korzystaniem z cloud computingu zaczęły niekorzystnie wpływać na zysk firmy. Optymalizacja infrastruktury IT stała się palącą koniecznością.

Doświadczony specjalista czy utalentowany junior?

Przedsiębiorstwo produkcyjne wdrożyło oprogramowanie do obsługi automatyki przemysłowej, którego jedną z funkcji miało być przekazywanie danych do firmowego systemu informowania obszaru produkcji. Rzecz jednak nie działała tak jak powinna. Ekspert, który miał to naprawić, nie dojechał, system zawiódł. Firma prawie straciła kontrakt.

Którędy do cyfrowej przyszłości?

Masz do wyboru jedną z czterech ścieżek transformacji. 

Paweł Górecki

1 listopada 2021

Automatyczne rozwiązywanie problemów

Sieć sklepów ze sprzętem AGD RTV klasy premium po początkowym zastoju sprzedaje obecnie więcej niż kiedykolwiek przedtem. Boryka się jednak z problemem braku odpowiednio kompetentnych pracowników, niezbędnych do tego, by zapewnić swoim klientom obsługę na najwyższym poziomie. W dłuższej perspektywie stanowi to zagrożenie dla pozycji rynkowej firmy i jej rozwoju, a nieoczekiwanym rozwiązaniem tego problemu może okazać się automatyzacja części procesów.

Tomasz Kulas

1 listopada 2021

Partnerzy