Zarządzanie i przywództwo

Jak pobudzić innowacyjność w firmie 

Dostawca rozwiązań informatycznych traci klientów na rzecz konkurentów. Prezes stara się wykorzystać stare sposoby na pobudzenie kreatywności w zespole, jednak tym razem nie zdają one egzaminu.

Awans wewnętrzny czy kandydat spoza branży 

Case study: Globalny producent części samochodowych Vulcanal musi wyłonić nowego szefa polskiego oddziału.

Mam kontrolę w firmie. Co robić? 

Do siedziby Green Seeder, przyjechali przedstawiciele z centrali. W przedsiębiorstwie rozeszła się pocztą pantoflową informacja, że Amerykanie kontrolują firmę pod kątem dokumentów związanych z procedurami antykorupcyjnymi i ich praktycznym stosowaniem.

Jak usprawnić szwankujące procesy 

Firma ciepłownicza RzeHot niespodziewanie traci dużego klienta. Utrata lukratywnego biznesu ujawnia wiele wewnętrznych problemów w organizacji.

Wśród płotek i wielorybów 

Menedżerowie kancelarii prawno-księgowej zastanawiają się, czy kierować ofertę do mniejszych klientów korzystających z prostszych usług, czy raczej do większych firm --- trudniejszych do pozyskania, ale dających szansę na wzrost rentowności.

Jak zapanować nad chaosem w miejscu pracy 

Dla sporej części pracowników, szczególnie tych młodych, miejsce pracy jest równie ważne jak pensja i to ono niejednokrotnie decyduje o wyborze pracodawcy. 

Jak odzyskać utracony impet 

Spadająca dynamika sprzedaży aplikacji mobilnej wspomagającej codzienne czynności i opiekę nad dziećmi skłania menedżerów firmy John Brownie do zastanowienia się nad dotychczasowym modelem biznesowym.

Jak obudzić w sobie przywódcę? 

Dynamicznie rosnąca firma budowlana planuje wejście na nowe rynki. Odpowiedzialnym za ekspansję może zostać ceniony menedżer. Aby wykorzystać stojącą przed nim szansę, musi udowodnić, że jest prawdziwym liderem.

Strategia

Trzymać się strategii czy jednak sprzedawać 

Dystrybutor maszyn budowlanych zdecydował się obrać nowy kierunek rozwoju, zawężając dotychczasową ofertę.

Jak wejść na rynek odległy kulturowo 

Dubaj, choć odległy geograficznie i kulturowo, może okazać się wielką szansą dla polskiej firmy Hebert.

Gdy oczekiwania klienta i dostawcy się rozmijają 

Nasi eksperci radzą, jak zarządzać zakresem usług, by utrzymać zdrowe relacje z klientem.

Ważniejszy biznes czy sentymenty 

Jak uzdrowić relacje w zespole?

Jak ratować zrujnowany wizerunek 

Zarząd międzynarodowego koncernu kosmetycznego staje przed wyzwaniem ratowania organizacji przed porażką wizerunkową.

Dawid kontra Goliat. Jak rywalizować z gigantem 

Popularna polska internetowa firma modowa musi zmierzyć się z zagrożeniem, jakim jest wejście na polski rynek znacznie większego brytyjskiego rywala.

Pytają nas o jakieś mierniki. Ratunku! 

Sharkbit, polski producent gier komputerowych, stanął przed szansą pozyskania ważnego zagranicznego inwestora. Jednak menedżerowie firmy zdali sobie sprawę, że nie tylko nie mają jasnej strategii rozwoju biznesu, ale na dodatek nie potrafią mierzyć efektywności swojej firmy.

Czy outsourcing nam pomoże, czy zaszkodzi? 

Prywatna przychodnia działająca z powodzeniem od ponad dwudziestu lat musi zmierzyć się z nową placówką założoną przez młody, dynamiczny zespół lekarzy z zagranicznym doświadczeniem.

Marketing i sprzedaż

Sprzedać przed wyprzedażą 

Producent markowej odzieży zauważył, że klienci coraz częściej zwlekają z zakupami do wyprzedaży. Prezes i założyciel firmy zastanawia się, jak odwrócić ten trend i utrzymać wizerunek marki premium.

Sprzedawca w firmie, czyli państwo w państwie 

Zarządzanie sprzedażą staje się coraz trudniejsze. Rozwiązania i procesy, które niedawno prowadziły do skutecznego finalizowania transakcji sprzedażowych, dziś zupełnie nie zdają egzaminu.

Efekt kuli śniegowej 

Dzięki mediom społecznościowym konsumenci zyskali nieograniczoną możliwość publicznego oceniania produktów i usług. Dlatego firmy muszą stosować przemyślaną strategię społecznościową, gdyż nawet drobne potknięcie w świecie wirtualnym może wywołać głęboki kryzys w świecie realnym.

Sprzedaż w internecie szkodzi naszym sklepom. Co robić? 

Sieci detaliczne, które prowadziły dotychczas sprzedaż w sposób tradycyjny, obserwują rosnący udział e-commerce w globalnej sprzedaży i starają się dołączyć do tego trendu, tworząc własne sklepy internetowe.

Technologie

Buty dla szewca 

Prezes międzynarodowej firmy oferującej oprogramowanie staje przed dylematem, czy modernizację przeprowadzić szybko, czy rozłożyć ją w czasie.

Inwestować w ludzi czy w technologię 

Wykorzystywanie robotów sprawdza się przede wszystkim w zadaniach powtarzalnych i schematycznych. Czy w przypadku prac wymagających inwencji twórczej znajdą zastosowanie?

Wdrażać system CRM czy go nie wdrażać - oto jest pytanie! 

Dyrektor pionu IT namówił szefów innych działów firmy, by złożyli się na projekt CRM. Teraz jednak ich początkowy entuzjazm osłabł i zaczęły się pojawiać trudne pytania o relację kosztów do korzyści.

Przełomowe innowacje: wchodzić szybko czy zachować rezerwę? 

Wiele firm twierdzi, że w swojej działalności stawiają na innowacje, ale bardzo niewiele potrafi przekuć je na rzeczywisty sukces rynkowy.