Magazyn

Zgrany zespół
Najnowsze wydanie

Nr 173-174, lipiec - sierpień 2017

Zgrany zespół

Harmonijna współpraca

W wielu obszarach ludzkiej aktywności – w biznesie, sztuce, sporcie, polityce – można spotkać wybitne i skuteczne zespoły, stawiane powszechnie jako przykład do naśladowania. Dlaczego jednak tylko nieliczne osiągają regularnie tak dobre wyniki, natomiast inne mają z tym problemy? To pytanie nabiera coraz większego znaczenia w biznesie, gdzie zespoły są coraz bardziej zróżnicowane, rozproszone, zmienne i uzależnione od narzędzi komunikacji elektronicznej, a współpraca staje się coraz bardziej skomplikowana.

Polecam Państwu lekturę artykułów z nowego wydania magazynu i życzę sukcesów wypracowanych w gronie efektywnych współpracowników i w skutecznych zespołach.

Witold Jankowski, redaktor naczelny „Harvard Business Review Polska”

Lista artykułów

Nr 173-174, lipiec - sierpień 2017

Magazyn do słuchania

Zachęcamy do wygodnego odsłuchania wersji audio wybranych artykułów z numeru 173-174.

Trendy

Cztery obszary skutecznej sprzedaży

Wywiad z Markiem Robergem o tworzeniu zespołów sprzedażowych generujących stabilny wzrost przychodów.

Niewydolność międzyfunkcyjnych zespołów

Międzyfunkcyjne zespoły ponoszą porażkę wskutek niewypracowania systemowego podejścia do współpracy.

Doświadczenia kandydatów budują reputację pracodawcy

Co, zdaniem kandydatów, najbardziej zawodzi w procesie rekrutacyjnym?

Zbyt mało firm pozwala na współpracę

Podczas gdy inne działy nagradzają za kreatywność i eksperymentalne podejście, w dziale obsługi klienta najbardziej ceni się spójność, minimalizację błędów oraz przestrzeganie reguł.

Technologia nie rozwiąże problemów ze współpracą

Nie chodzi o to, jaką technologią się posługujesz, ale jak z niej korzystasz.

Jakie korzyści daje różnorodność poznawcza

Zespoły, które cechowała większa różnorodność poznawcza, szybciej wykonywały swoje zadanie.

Jaki powinien być właściwy poziom koordynacji

Skuteczny zespół nie tworzy się sam – to ty musisz go zaprojektować.

Polscy internauci otwarci na współdzielenie

Rozwój mediów społecznościowych wyzwala w ludziach skłonność do współpracy i dzielenia się swoim czasem oraz zasobami.

Gianpiero Petriglieri: Organizacja dla myśliwych i eksploratorów

Zapytaliśmy profesora Gianpiero Petriglieriego o to, na jakich fundamentach oprzeć przywództwo w firmie i jak budować zespoły, aby sprostać wyzwaniom współczesności.

Jak stworzyć i zatrzymać wartość płynącą ze współpracy

Do rozwiązania poważnych problemów potrzebna jest nam wiedza innych ludzi, a mimo to nadal brakuje nam motywacji do nawiązania współpracy.

Okiem czytelnika

Połączenie designu i technologii

O trendach rynkowych, innowacjach jako wyróżnikach rynkowych i sposobach komunikowania się z rynkiem mówi prezes Oknoplastu Mikołaj Placek.

Jak to zrobiłem

Zachowaliśmy energię start-upu w dużej firmie

Założyciele firmy G2A.COM opowiadają o tym, jak udało im się utrzymać zaangażowanie, zapał i kreatywność, które cechowały ich firmę, gdy była start-upem.

Postawiłam na współpracę z franczyzobiorcami

Cheryl Bachelder, prezes firmy gastronomicznej Popeyes, zdecydowała się postawić w centrum uwagi franczyzobiorców. Co zyskała dzięki tej strategii?

Chemia zespołów

Odkrywcy, przewodnicy, łącznicy i strażnicy

Każdy zespół tworzą ludzie reprezentujący cztery style pracy. Dowiedz się, jak wydobyć z nich to, co najlepsze.

Jak styl pracy wpływa na przywództwo

Menedżerowie wyższego szczebla wyjaśniają, dlaczego wiedza o typach osobowości pozwala im być lepszymi szefami.

Jeśli rozumiesz, jak działa mózg, możesz dotrzeć do każdego

Antropolog Helen Fisher opowiada o powiązaniach między strukturami mózgu a osobowością ludzi.

Testy, które ukształtowały branżę

Trzy metody badania osobowości ułatwiające kompletowanie wydajnych załóg.

Dariusz Mikołajczak: Segregowanie jest dobrym narzędziem poznawczym

Jednorodne zespoły z reguły osiągają gorsze wyniki niż te, które składają się z osób o różnych cechach osobowości.

Zbigniew Juroszek: Lider w zróżnicowanym zespole

Skrajnie różne charaktery i osobowości determinujące styl pracy mogą mieć ogromną siłę destrukcyjną, ale też mogą być motorem napędowym działań firmy.

Zaufanie z perspektywy neuronauki

Pracownicy organizacji o wysokim poziomie zaufania są produktywni, mają dużo energii, chętnie współpracują. Jak stworzyć kulturę skoncentrowaną na pracowniku?

Sztuka współdziałania

Nakłoń gwiazdy do współpracy

Jak przeobrazić skupiającą się na wewnętrznej rywalizacji, „gwiazdorską” kulturę organizacyjną w kulturę współpracy?

Przeciążenie współpracą

Jak uniknąć wypalenia udzielaniem pomocy

Nadmierna uczynność w pracy prowadzi do wyczerpania i często szkodzi właśnie tym ludziom, którym chcesz pomagać. Oto jak skuteczniej dzielić się swoim czasem i specjalistyczną wiedzą.

Hubert Malinowski: Jeśli pomagać, to asertywnie

Pomaganie innym zajmuje ci zbyt dużo czasu? Jeśli tak, to przyczyn tego powinieneś poszukać w sobie samym.

Połóż kres bezowocnym zebraniom

Firmowe spotkania nie muszą być pułapką; mogą przyczynić się do wprowadzenia korzystnych zmian.

Przywódcy, którzy pomagają

Menedżerowie opowiadają o tym, jak nauczyli się minimalizować koszty pomagania innym.

Zarządzanie sobą

Jak walczyć z wypaleniem

Jeśli straciłeś kontrolę nad życiem zawodowym, jesteś bezsilny i cyniczny, to sygnały, że powinieneś skorzystać z czterech sprawdzonych strategii. Dzięki nim znów będziesz czerpać satysfakcję z pracy.

Case study

Piotr Hołdziewicz: istnieją sprawdzone rozwiązania

Wspólnicy powinni na spokojnie omówić, jakie wizje i aspiracje mają na przyszłość i co z tego wynika dla struktur firmy.

Piotr Lewicki: trudno wyobrazić sobie współpracę, gdy nie ma zaufania

W opisanym przypadku można zauważyć brak wspólnej wizji dalszego rozwoju studia, a także dalece inne postrzeganie odpowiedzialności związanej z prowadzeniem firmy.

Refleksje

Helmut Jahn: Architekt musi godzić różne punkty widzenia

Helmut Jahn to obywatel świata. Realizacje według jego projektów można podziwiać w najbardziej reprezentacyjnych miejscach wielkich miast na całym świecie.

Debata

Wspinaczka po łańcuchu

Polskie firmy przestają być podwykonawcami dla globalnych gigantów i coraz częściej z powodzeniem rywalizują na międzynarodowych rynkach o klienta końcowego.

Diagnostyka medyczna w dobie rewolucji technologicznej

Branża telemedyczna – oparta na technologiach umożliwiających zdalne monitorowanie stanu zdrowia pacjentów – rozwija się obecnie w galopującym tempie.

Punkt widzenia

Era logistyki w wydaniu 4PL

4PL (Fourth Party Logistics) to usługa polegająca na zaprojektowaniu, zarządzaniu i nadzorze całego łańcuchu dostaw klienta.

Raport

Doświadczenia z najwyższej półki

Jakie towary luksusowe wybierają Polacy, jak zmienia się postrzeganie luksusu u nas i na świecie?

Sekcja specjalna

Światłe zarządzanie fabryką

Zdaniem dyrektorów zarządzających zakładami produkcyjnymi, elastyczność to obecnie największe wyzwanie w ich działalności.

Wszyscy kłamią

O ile ludzie rzeczywiście mogą okłamywać swoich znajomych, członków rodziny, a nawet siebie, to dane zawsze powiedzą prawdę.

Światowy finał konkursu EY Przedsiębiorca Roku

Podczas gali finałowej Polskę reprezentował Marcin Grzymkowski, twórca marki eobuwie.pl.