Magazyn

Zbuntowane talenty
Najnowsze wydanie

Nr 171, maj 2017

Zbuntowane talenty

Kreatywni buntownicy

Któż z nas nie zna filmu „Parszywa dwunastka” o amerykańskich żołnierzach, którym powierzono zadanie zlikwidowania niemieckich oficerów przebywających w niedostępnym zamku. Tę misję zlecono dwunastu skazańcom i buntownikom kwestionującym wojskowy dryl i sposób myślenia. I właśnie oni zakończyli misję sukcesem, nieosiągalnym dla oddziału typowych żołnierzy.

Niekonwencjonalne możliwości buntowników dostrzegła nie tylko wytwórnia filmowa, ale nawet tak silnie zhierarchizowana organizacja jak Marynarka Wojenna Stanów Zjednoczonych. Powód jest prosty: buntownicy potrafią myśleć oryginalnie, dzięki czemu z łatwością wymyślają nowatorskie rozwiązania.

To właśnie tematyce firmowych buntowników poświęcamy specjalny blok artykułów. Piszemy też o poszukiwaniu nowych obszarów wzrostu, wyzwalaniu ducha innowacyjności w firmie czy sposobach odkrywania niszowych obszarów działalności.

Polecam Państwu pozostałe artykuły i życzę kreatywnych pomysłów wypracowanych z buntowniczymi, ale lojalnymi pracownikami.

Witold Jankowski,
redaktor naczelny „Harvard Business Review Polska”

Lista artykułów

Nr 171, maj 2017

Audio

Magazyn do słuchania

PREMIUM

Zachęcamy do wygodnego odsłuchania wersji audio wybranych artykułów z numeru 171.

Trendy

Łowca jednorożców

PREMIUM

O sukcesie najpopularniejszego komunikatora na świecie, skutecznej strategii inwestycyjnej, polskich start-upach i przedsiębiorcach z pokolenia X opowiada Morten Lund.

Jak rozstać się z firmą

PREMIUM

O stylu rezygnacji w największym stopniu decyduje to, czy pracownik ma poczucie, że był sprawiedliwie traktowany.

Wycofywanie produktów często szkodzi także konkurentom

PREMIUM

Wycofywanie produktu danej marki często wywołuje w konsumentach obawy dotyczące jakości produktów marek konkurencyjnych, co obniża ich sprzedaż i kapitalizację rynkową.

Boom na Internet rzeczy

PREMIUM

W ubiegłym roku w Europie Środkowo-Wschodniej wydatki na Internet rzeczy sięgnęły 11 miliardów dolarów.

 Niewygodne dobre praktyki

PREMIUM

Analiza raportów spółek pokazuje jednak, że wiele z nich ma kłopoty z realizowaniem Dobrych Praktyk oraz z informowaniem o podjętych działaniach.

Dlaczego firmy przenoszą działalność badawczo-rozwojową za granicę?

PREMIUM

Korporacje międzynarodowe przeznaczają ogromne kwoty na uruchamianie ośrodków badawczo-rozwojowych w krajach rozwijających się.

Luka płacowa nie tak duża, jak się wydaje

PREMIUM

Z badań przeprowadzonych przez serwis zarobki.pracuj.pl wynika, że w 2016 roku zarobki mężczyzn były o 18,8% wyższe niż wynagrodzenie kobiet.

Magiczny wpływ crowdsourcingu

PREMIUM

Etykiety wskazujące na to, że produkty zostały "wymyślone przez klientów", zwiększały ich sprzedaż.

Ostrożny optymizm firm rodzinnych

PREMIUM

Choć odbiegamy optymizmem od reszty Europy, to i tak sytuacja jest lepsza niż przed rokiem.

Kontemplowanie przyrody poprawia wyniki w pracy

PREMIUM

Robienie sobie „zielonych mikroprzerw” może naprawdę pomagać w lepszym skupianiu uwagi i podnoszeniu efektywności pracy.

Spersonalizowana oferta wartości

O tym, jak współpracować z globalnymi partnerami, wykorzystując najbardziej nowatorskie rozwiązania, mówi Krzysztof Hauk, dyrektor generalny Kongsberg Automotive.

Temat numeru

Pozwól pracownikom na bunt

PREMIUM

Jak wyeliminować konformizm i wdrożyć mechanizmy zachęcające do konstruktywnego odchodzenia od rutyny?

Geneza koncepcji

PREMIUM

Przekrój badań nad konstruktywnym nonkonformizmem.

Sun Hydraulics: producent, który wyzwolił inicjatywę u pracowników

PREMIUM

W firmie Sun Hydraulics prawie nikt nie ma tytułu służbowego. Pracownicy projektują własne stanowiska, podejmują decyzje i wdrażają zmiany, które uznają za stosowne.

Egon Zehnder: najważniejsza cecha zbuntowanych pracowników to ciekawość

PREMIUM

Firma rekrutująca menedżerów wyższego szczebla (executive search) odkryła zależność między osiąganiem wysokich wyników a zatrudnianiem ciekawych świata nonkonformistów.

Ariel Investments: przywódca codziennie pomaga pracownikom kwestionować status quo

PREMIUM

Mellody Hobson, prezes firmy inwestycyjnej Ariel Investments, daje przykład buntowniczych zachowań, aby pracownicy do wszystkiego podchodzili sceptycznie i podważali opinie wszystkich – nawet jej samej.

Artur Skiba: idealny kandydat nie zawsze jest optymalny

PREMIUM

Dlaczego firmy powinny wspierać różnorodność w swoich kadrach?

Koncepcje

Mistrzowie obsługi klienta

PREMIUM

Jak rekrutować i szkolić ludzi, którzy będą potrafili szybko i zdecydowanie rozwiązywać problemy nabywców?

Restrukturyzacja czy rekonfiguracja

PREMIUM

Jak zaplanować reorganizację, żeby przyniosła sukces twojej firmie? 

Co wiemy o technologii Blockchain

PREMIUM

Transformacja działalności biznesowej to kwestia wielu lat, ale jej początki widać już dzisiaj.

Odkryj rynki peryferyjne

PREMIUM

Szanse na wzrost kryją się w niezamożnych krajach wysokiego ryzyka.

Jak mądrze gospodarować energią

PREMIUM

Potraktuj gospodarowanie energią, jako ważne źródło przewagi konkurencyjnej.

Jak to zrobiliśmy

Jak wyzwolić w firmie ducha innowacyjności i go nie stracić

PREMIUM

O tym, jak innowacyjne rozwiązania dopasowane do potrzeb odbiorców pozwoliły firmie Horus-Energia odnajdywać niszowe obszary i podbijać egzotyczne rynki.

Case Study

Jak odzyskać utracony impet

PREMIUM

Spadająca dynamika sprzedaży aplikacji mobilnej wspomagającej codzienne czynności i opiekę nad dziećmi skłania menedżerów firmy John Brownie do zastanowienia się nad dotychczasowym modelem biznesowym.

Jacek Poświata: misję firmy trzeba ponownie zdefiniować

PREMIUM

Pracownicy powinni wiedzieć, w jakim kierunku podążają i w jaki sposób firma ma zarabiać pieniądze.

Bogdan Zmyślony: aby odwrócić negatywny trend potrzebna jest wymiana prezesa

PREMIUM

Poprawa relacji kosztów do przychodów w firmie John Brownie jest możliwa. Wymaga to jednak istotnych zmian w kilku obszarach.

Zarządzanie sobą

Wielka zmiana

PREMIUM

Poznaj metodę siedmiu C, dzięki której przełom w życiu zawodowym zakończy się sukcesem.

Refleksje

Jerzy Owsiak: zaangażowanie budowane na autentyczności

Jedną z najważniejszych cech wybitnego lidera, jest umiejętność słuchania ludzi, przekonuje najsłynniejszy polski filantrop.  

Raport

Rynek spotkań na szczycie

Polski biznes jeszcze nigdy nie dysponował tak szeroką ofertą miejsc do organizowania szkoleń, spotkań handlowych, konferencji czy wyjazdów integracyjnych jak obecnie.

Sekcja specjalna

Transformacja i transfer wiedzy w dobie cyfryzacji

Jak stawiać czoła wyzwaniom rewolucji cyfrowej dzięki nowoczesnym narzędziom edukacyjnym – o tym dyskutowali uczestnicy debaty zorganizowanej przez „Harvard Business Review Polska” oraz firmę SAP.

Pełna ocena efektywności tylko w dojrzałych modelach analitycznych

Biznes w niewielkim stopniu opiera się dziś tylko na przeczuciu.

Inwestujemy w przyszłość druku

W dobie technologii cyfrowych korzystanie z drukarni internetowych staje się standardem.

W symbiozie z biznesem

Hotele Diament S.A. to największa sieć hotelarska na południu Polski.

Chcemy być liderem polskiego rynku wierzytelności

W warunkach znacznej nieprzewidywalności rynkowej rośnie znaczenie umiejętnego zarządzania wierzytelnościami firmy.