Magazyn

Prenumerata

Pokaż numery archiwalne

Harvard-Nr-13-marzec-2004-Zajrzyj, co kryje się za charyzmą

Nr 13, marzec 2004

Zajrzyj, co kryje się za charyzmą

Kup prenumeratę

W tym numerze

Trendy

Nowe narzędzie do zarządzania zmianą: menedżer do wynajęcia
Czy to ty jesteś najsłabszym ogniwem?
Rozczłonkowany marketing

Komentarz

Jak integrować systemy informatyczne w firmie... komentarz 3

Nico Nusmeier

Zainstalowanie portalu wewnętrznego stworzonego przez AMG.net w Grupie Żywiec uprościło proces tworzenia i publikowania informacji w firmie i pozwoliło na prezentację większości informacji w czasie rzeczywistym. Intuicyjny system redakcyjny umożliwił zaangażowanie pracowników departamentów korporacji w tworzenie informacji i dzielenie się nimi poprzez portal. Aplikacje wyszukiwawcze oraz komunikacyjne wzbogacają funkcjonalność portalu wewnętrznego i ułatwiają pracę jego użytkownikom. Przykładem takiej aplikacji może być książka adresowa z wbudowanym mechanizmem wyszukiwania lub aplikacja do rezerwacji sal konferencyjnych i wideokonferencji. Ta ostatnia umożliwia nie tylko wprowadzanie, zmianę i wyszukiwanie rezerwacji (np. według nazwy sali, wyposażenia, osób uprawnionych do rezerwacji), lecz także wykorzystanie mechanizmu notyfikacyjnego (e‑mail, SMS), przypominającego uczestnikom konferencji oraz osobom z obsługi technicznej o terminie i temacie spotkania oraz niezbędnym sprzęcie. Jest to zatem narzędzie do odpowiedniego zarządzania firmowym czasem i wiedzą. Realizacja całego projektu obejmował a stworzenie analizy funkcjonalnej oraz stworzenie dwujęzycznego portalu wewnętrznego dla pracowników korporacji w Polsce. Wdrożenie rozwiązania zostało poprzedzone projektem konsultingowym przeprowadzonym również przez AMG.net. Jego celem i rezultatem było poznanie potrzeb biznesowych klienta, opracowanie spójnej koncepcji funkcjonalnej oraz stworzenie architektury technologicznej portalu.

»

Artykuł

Czy zdecydować się na outsourcing IT
Bezpieczeństwo IT w przedsiębiorstwie
Jak integrować systemy informatyczne w firmie
Odchudzona firma usługowa
Rewolucja w twojej branży. Jak na nią zareagować?
Zabij markę, zachowaj klienta
Wzlot i upadek charyzmatycznego lidera
Trzy wymiary negocjacji
Zarządzanie przez czyje cele?

Zarządzanie przez czyje cele?

W artykule tym, pochodzącym z 1970 r., Levinson dzieli się z czytelnikami praktyczną wiedzą na temat motywacji oraz prezentuje niezwykle świeże spojrzenie na wykorzystanie i nadużywanie jednego z najpotężniejszych narzędzi zarządzania dużymi firmami. Autor twierdzi, że aby skutecznie zmotywować ludzi, zarząd musi odpowiedzieć sobie na pytanie: „Jak należy realizować zarówno cele indywidualne, jak i cele firmy?”. Gdy przypisujemy innym wydumane motywacje i na tej fałszywej podstawie wywieramy na nich presję, popełniamy wielki błąd. Zapominamy o tym, że ludzie pracują po to, aby zaspokoić swoje potrzeby psychiczne. Zaangażowanie musi wypływać z wewnętrznej chęci wsparcia firmy w jej dążeniu do celu.

»

Klasyka HBR

Chcesz, by pracownicy dali z siebie wszystko? Graj fair!

Studium przypadku

Wdrażać system CRM czy go nie wdrażać - oto jest pytanie!
Tomasz Borucki: harmonogram projektu kluczem do przekonania niezdecydowanych
Maciej Stanusch: sam CRM nie wystarczy
Agnieszka Kubera: czas stworzyć strategię i wybrać priorytety
Typologia kiepskich menedżerów

Debata redakcyjna

IT się liczy

IT się liczy

| , Tomasz Bochenek , Sławomir Chłoń , Andrzej Dopierała, Wojciech Hałka , Witold B. Jankowski , Aleksander Kwiatkowski, Andrzej J. Piotrowski, Paweł Piwowar

Nie ma dziś dziedziny, która rodziłaby w zarządach firm tak ogromne oczekiwania i wywoływała równie duże rozczarowania jak IT.

»

Raport