X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Większość firm nie jest nawet w połowie tak innowacyjna, jak chcieliby tego ich menedżerowie wyższego szczebla ani jak sugerują to ich komunikaty marketingowe). Co tłumi innowacje? Zdaniem autorów artykułu główną rolę sprawczą odgrywają trzy narzędzia do analizy finansowej.

Metoda zdyskontowanych przepływów pieniężnych (DCF) i metoda wartości zaktualizowanej netto (NPV) zaniżają faktyczne zyski i korzyści, jakie mogą przynieść inwestycje w innowacje. Większość menedżerów porównuje prognozowane przepływy pieniężne z innowacji z domniemanym scenariuszem utrzymania status quo, wychodząc z błędnego założenia, że firma zachowa dotychczasową kondycję finansową.

Posiądź 5 kluczowych umiejętności największych innowatorów >>

Tymczasem usprawnienia i przełomowe innowacje sukcesywnie tworzone przez konkurentów powodują, że wyniki innych graczy pogarszają się. Powszechne podejście do kosztów stałych i  kosztów utopionych daje niezasłużoną przewagę firmom pretendującym do pozycji lidera i wiąże ręce uznanym na rynku graczom, którzy próbują odpowiedzieć na atak tych pierwszych. Faworyzowanie krótkookresowego zysku na jedną akcję (EPS) jako najważniejszego stymulatora ceny akcji i  wartości dla akcjonariuszy ogranicza inwestycje w innowacyjne szanse długookresowego wzrostu.

Zabójcy innowacji

http://www.hbrp.pl/biblioteka/art.php?id=840&t=zabojcy-innowacji

Nie są to złe narzędzia i koncepcje, ale sposób, w jaki są powszechnie stosowane, skutkuje systematycznym, negatywnym nastawieniem do nowych marek. Autorzy polecają menedżerom inne metody, które mogą pomóc im tworzyć innowacje i lepiej szacować ich przyszłą wartość.

Przeczytaj pełną wersję artykułu w Bibliotece Wiedzy HBRP>>

Zabójcy innowacji

http://www.hbrp.pl/biblioteka/art.php?id=840&t=zabojcy-innowacji

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Willy C. Shih

Profesor zarządzania w Harvard Business School, pełnił funkcje kierownicze w firmach: IBM, Silicon Graphics i Kodak.

Stephen P. Kaufman

Starszy wykładowca w Harvard Business School, jest emerytowanym przewodniczącym rady nadzorczej i prezesem firmy Arrow Electronics.

Clayton M. Christensen

Profesor zarządzania w Harvard Business School w Bostonie. 

Bądź na bieżąco

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy