X
Następny artykuł dla ciebie

X Kongres Stolarki Polskiej pod znakiem rozwiązań SMART

W dniach 23‑24 maja w Hotelu Warszawianka w Jachrance odbył się X Kongres Stolarki Polskiej. Jubileuszowa odsłona organizowanego przez Związek POiD wydarzenia zgromadziła ponad 300 uczestników, którzy rozmawiali na temat najważniejszych zagadnień związanych z funkcjonowaniem rodzimej branży stolarki budowlanej. Wiodącym tematem obrad były rozwiązania SMART.

W X Kongresie Stolarki Polskiej licznie udział wzięli właściciele i przedstawiciele kadry zarządzającej firm z branży stolarki budowlanej oraz sektora budowlanego, reprezentanci instytucji branżowych, świata biznesu, nauki i dziennikarze. Kongres, jako wyjątkowa platforma wymiany wiedzy i doświadczeń, był doskonałą okazją do tego, aby wraz z najlepszymi ekspertami podjąć dyskusję na temat głównych wyzwań, jakie stoją obecnie przed reprezentowaną przez Związek POiD branżą.

Nowoczesne rozwiązania napędzają rozwój branży

Program merytoryczny tegorocznej odsłony Kongresu Stolarki Polskiej opierał się na trzech blokach tematycznych: „Przemysł 4.0 w branży stolarki budowlanej”, „Stolarka SMART – przyszłość branży. Trendy światowe, producent – punkty handlowe, montaż” oraz „Jak sprzedawać więcej i drożej, gdy Twoim handlowcem staje się SMARTfon?”.

Czwarta rewolucja przemysłowa oraz elastyczne dopasowanie oferty do oczekiwań współczesnych odbiorców to zagadnienia, którymi „żyje” obecnie branża stolarki budowlanej w Polsce. W ramach dwóch pierwszych bloków X Kongresu Stolarki Polskiej tematy te omówione zostały zarówno z punktu widzenia produkcji, jak i wykorzystania nowoczesnych, SMART rozwiązań w codziennym funkcjonowaniu przedsiębiorstw. W trakcie pierwszego z paneli uczestnicy wydarzenia zapoznali się ze znaczeniem transformacji cyfrowej dla prowadzenia biznesu i wynikającymi z niej szansami oraz barierami rozwoju, a także poznali praktyczne przykłady wdrożeń rozwiązań Przemysłu 4.0 w polskich firmach produkcyjnych. Nie zabrakło też dyskusji na temat systemów wsparcia i narzędzi finansowych, z których mogą korzystać przedsiębiorcy zainteresowani wdrażaniem innowacji.

Pod znakiem rozwiązań SMART upłynęły także rozmowy prowadzone podczas drugiego bloku tematycznego kongresu. Eksperci zaprezentowali rolę stolarki SMART w architekturze przyszłości, światowe trendy i ich wpływ na kształt rynku smart home, a także dobre praktyki z branży stolarki budowlanej, pokazując w ten sposób, jakie są korzyści dla klientów korzystających na co dzień z nowoczesnych produktów. Zwieńczenie bloku stanowiła dyskusja: „Jak kreować produkty przyszłości?”, w której paneliści, prezentując swoje odmienne doświadczenia, rozmawiali m.in. o tym, jak może wyglądać inteligentne sterowanie stolarki w przyszłości, jakie są perspektywy zastosowania technologii SMART w branży deweloperskiej oraz jak ważny w kontekście użycia nowoczesnych produktów jest ich prawidłowy montaż. Konkluzją rozmów było stwierdzenie, iż jesteśmy obecnie świadkami procesu, w którym tradycyjna stolarka staje się „cyberstolarką”, coraz szerzej wykorzystującą rozwiązania SMART.

SMARTfon handlowcem współczesnego producenta

Kontynuację zagadnień omawianych podczas dwóch pierwszych paneli, a także nawiązanie do tematów marketingowych prezentowanych podczas poprzednich odsłon wydarzenia, stanowił trzeci blok tematyczny, który poprowadził dr Łukasz Srokowski z Instytutu Millenials. Jego prelekcji towarzyszyły przygotowane w formie wideo‑wywiadów wypowiedzi wybranych szefów sprzedaży i marketingu, a także sprzedawców znanych polskich i światowych marek z różnych branż.

Panel przyciągnął liczne grono uczestników, którzy aktywnie uczestniczyli w prelekcji, „na żywo”, odpowiadając na pytania z ankiety z użyciem specjalnej aplikacji. W ramach bloku omawiano m.in. to, jak narzędzia cyfrowe wychowały nowe pokolenia klientów, jak dopasować do nich działania sprzedażowe przedsiębiorstwa i czy w procesie sprzedaży ważniejsze są emocje, czy też aspekty techniczne wyrobów.

Uroczysta gala pełna branżowych wyróżnień

Podczas kongresu odbyła się uroczysta gala, która była doskonałą okazją do uhonorowania osób i firm szczególnie zasłużonych dla funkcjonowania Związku POiD oraz rozwoju branży. Po raz siódmy w historii wręczono Orły Polskiej Stolarki. W kategorii „Wyróżnienie Zarządu Związku POiD” ta prestiżowa nagroda trafiła do firm: KARO OKNA DREWNIANE i Soudal. Nie mogło zabraknąć również Orła Polskiej Stolarki od Dziennikarzy, w tym roku w kategorii: „Firma Zaangażowana Społecznie”. Wyróżnienia za zaangażowanie z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu otrzymały trzy firmy: FAKRO, KRISPOL i WIŚNIOWSKI. Spośród nich, w finałowym etapie najwięcej głosów dziennikarzy zdobyła firma WIŚNIOWSKI, która odebrała statuetkę Orła Polskiej Stolarki. Podczas gali zaszczytny tytuł Członka Honorowego Związku POiD przyznano Wojciechowi Klimasowi – twórcy sukcesu firmy Klimas Wkręt‑met, wybitnemu przedstawicielowi środowiska budowlanego w Polsce. Z okazji jubileuszowej odsłony Kongresu Stolarki Polskiej, Związek POiD uhonorował również partnerów dotychczasowych edycji wydarzenia, którzy otrzymali specjalne statuetki Orłów Polskiej Stolarki. Tradycyjnie wręczono także certyfikaty dla firm członkowskich Związku POiD.

Kongres Stolarki Polskiej – tu tworzy się przyszłość

Udział w kolejnych odsłonach Kongresu Stolarki Polskiej to nie tylko możliwość wymiany wiedzy i wzajemnych doświadczeń, lecz także niepowtarzalna okazja do integracji środowiska, nieformalnych rozmów oraz nawiązania, często bezcennych, kontaktów biznesowych. Tak było i tym razem – w zgodnej opinii uczestników, jubileuszowy Kongres Stolarki Polskiej był wyjątkowym, stojącym na wysokim poziomie organizacyjnym i merytorycznym wydarzeniem, które pokazuje siłę branży i na długo zapisze się w jej historii. Stanowi to doskonałe potwierdzenie renomy kongresu jako spotkania, na którym w gronie liderów tworzy się przyszłość reprezentowanego przez Związek POiD sektora stolarki budowlanej.

Już wkrótce na stronie internetowej Związku POiD, na kanale POiD w serwisie YouTube oraz na stronie internetowej udostępniona zostanie filmowa relacja z X Kongresu Stolarki Polskiej.

Związek POiD już teraz zaprasza do udziału w XI Kongresie Stolarki Polskiej, który odbędzie się w dniach 28‑29 maja 2020 roku w DoubleTree by Hilton Hotel & Conference Centre Warsaw****.

Partnerami Strategicznymi X Kongresu Stolarki Polskiej były firmy: Somfy, WIŚNIOWSKI. Partnerzy Główni wydarzenia to firmy: Aereco, AIB, FAKRO, Fimtec‑Polska, Grupa MTP, Klimas Wkręt‑met, PORTA DRZWI. Partnerami Wspierającymi Kongresu były firmy: elumatec, Reynaers Aluminium, Soudal.

Patronat Honorowy nad X Kongresem Stolarki Polskiej sprawowały: Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii.

Patroni Merytoryczni X Kongresu Stolarki Polskiej to: Akademia Leona Koźmińskiego, ICAN Institute, Polska Izba Gospodarcza Zaawansowanych Technologii IZTECH, Polski Związek Firm Deweloperskich, Stowarzyszenie Architektów Polskich SARP.

Partnerem Logistycznym była Grupa Auto Wimar‑Autoryzowane serwisy i salony Skody.

Wydarzenie zostało również objęte patronatem medialnym redakcji: Architektura&Biznes, Budujemy Dom, Builder, domszytynamiare.pl, Ekspert Budowlany, Forum Nowoczesnego Budownictwa, Harvard Business Review Polska, Informator Budowlany Murator, Kwartalnik OKNO, Ładny Dom, Materiały Budowlane, Monter Stolarki, Murator, muratorplus.pl, obud.pl, okna21.pl, oknonet.pl, Profiokno, Przegląd Budowlany, RBT Magazyn, Rynek Inwestycji, Świat Szkła.

PRZECZYTAJ TAKŻE: IT w służbie organizacji »

Jak IT może pomóc małym i średnim przedsiębiorstwom produkcyjnym? 

Przemysł 4.0 staje się faktem. Coraz więcej firm inwestuje w nowoczesne rozwiązania informatyczne i produkcyjne w celu optymalizacji działalności, przyspieszenia operacji i usprawnienia jakości.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy