Magazyn

Prenumerata

Pokaż numery archiwalne

Harvard-Nr-149/150-lipiec-sierpień-2015-Wyzwalanie innowacyjności

Nr 149-150, lipiec - sierpień 2015

Wyzwalanie innowacyjności

Większość firm nie dysponuje wielomilionowymi budżetami na innowacje, a mimo to wiele z nich potrafi z sukcesem wprowadzać na rynek coraz to nowsze produkty czy usługi. Co decyduje o organizacyjnej innowacyjności - umiejętność przyciągnięcia pomysłowych ludzi czy wewnętrzna kultura sprzyjająca powstawaniu twórczych pomysłów? Przykłady tak znanych z kreatywności firm, jak Apple, Pixar, Lego czy IDEO, pokazują, że odpowiedzi rozkładają się mniej więcej po połowie. Istotą sukcesu jest umiejętność wyzwalania innowacyjności zespołowej, która jest pochodną zarówno ludzi, jak i procesów.

Tematyce wyzwalania innowacyjności poświęcamy w całości wakacyjne wydanie "Harvard Business Review Polska".

Polecam Państwu artykuły dotyczące tej tematyki i życzę samych odkrywczych i udanych podróży, zarówno tych biznesowych, jak i tych wakacyjnych.

Witold Jankowski
redaktor naczelny "Harvard Business Review Polska"

Kup prenumeratę Kup numer

W tym numerze

Trendy

Firma rozwija się dzięki nowym klientom
Czy model biznesowy Tesli jest rewolucyjny
Nie odrzucaj pomysłów, które trafiają w gusta klientów
Nagrody finansowe mogą pobudzać innowacyjność
Najlepsze pomysły pochodzą z analogicznych dziedzin
Zmień sposób myślenia klientów
Co zawiera przybornik innowatora firmy Adobe
Przekonaj zewnętrzne podmioty do współpracy
Rosnący potencjał Internetu Rzeczy

Artykuły

Stwórz machinę innowacyjności
Rewolucja pod sztandarami druku 3D
Innowacje budujące wartość wspólną
Programmatic: reklama, która trafia prosto do celu
Potrzebujesz strategii innowacyjności
Wiodąc zespół w nieznane
Przechwyć więcej wartości
Eksperymenty biznesowe wymagają dyscypliny
Jak zarobić na wynalazkach
Nowa era innowacji

Jak to zrobiłem

Czasami lepiej skopiować, niż wymyślać od zera
Projektowanie siłą napędową firmy

Studium przypadku

Czy nowy produkt okaże się sukcesem
Marek Kopyto: Na badania można wydać fortunę i mieć niewielkie korzyści
Wiesław Żywicki: Jeżeli produkt wypełnił niszę, inni gracze zechcą ją wykorzystać
Magdalena Burnat Mikosz: Innowacyjność musi być wpisana w DNA organizacji

Refleksje

Refleksje: Andrzej Skrzat