Magazyn

Wyzwalanie innowacyjności
Najnowsze wydanie

Nr 149-150, lipiec - sierpień 2015

Wyzwalanie innowacyjności

Większość firm nie dysponuje wielomilionowymi budżetami na innowacje, a mimo to wiele z nich potrafi z sukcesem wprowadzać na rynek coraz to nowsze produkty czy usługi. Co decyduje o organizacyjnej innowacyjności - umiejętność przyciągnięcia pomysłowych ludzi czy wewnętrzna kultura sprzyjająca powstawaniu twórczych pomysłów? Przykłady tak znanych z kreatywności firm, jak Apple, Pixar, Lego czy IDEO, pokazują, że odpowiedzi rozkładają się mniej więcej po połowie. Istotą sukcesu jest umiejętność wyzwalania innowacyjności zespołowej, która jest pochodną zarówno ludzi, jak i procesów.

Tematyce wyzwalania innowacyjności poświęcamy w całości wakacyjne wydanie "Harvard Business Review Polska".

Polecam Państwu artykuły dotyczące tej tematyki i życzę samych odkrywczych i udanych podróży, zarówno tych biznesowych, jak i tych wakacyjnych.

Witold Jankowski
redaktor naczelny "Harvard Business Review Polska"

Lista artykułów

Nr 149-150, lipiec - sierpień 2015

Trendy

Firma rozwija się dzięki nowym klientom

PREMIUM

O tym jak zbudowac sprawną drużynę sprzedażową i realizować coraz ambitniejsze cele, opowiada Aaron Ross, autor bestsellera Predictable Revenue.

Czy model biznesowy Tesli jest rewolucyjny

PREMIUM

Prawdziwy przewrót  w branży samochodowej może dokonać się w inny sposób.

Strzeż się pozornych korelacji

PREMIUM

Wszyscy uznajemy za truizm stwierdzenie, że „korelacja nie oznacza przyczynowości”, ale gdy widzimy na wykresach zbiegające się linie, trudno jest nam powstrzymać się przed przypisaniem im związku przyczynowo‑skutkowego. 

Nie odrzucaj pomysłów, które trafiają w gusta klientów

PREMIUM

W oczach klientów kreatywność nie jest wisienką na torcie, tylko samym tortem.

Nagrody finansowe mogą pobudzać innowacyjność

PREMIUM

Zachęty mogą łatwo osłabić wewnętrzną motywację, gdy ludzie są nagradzani za niewłaściwe efekty pracy lub zachowania.

Najlepsze pomysły pochodzą z analogicznych dziedzin

PREMIUM

Często wspaniałe pomysły można czerpać z dziedzin, które wykazują jakieś podobieństwa z naszą branżą.

Zmień sposób myślenia klientów

PREMIUM

Firmy, które potrafią urynkowić i sprzedać innowacje, są w stanie zmienić sposób w jaki myślimy nie tylko o produkcie, ale również o nas samych.

Co zawiera przybornik innowatora firmy Adobe

PREMIUM

Niedawno firma Adobe Systems uruchomiła program Adobe Kickbox, który ma pobudzić innowacyjność pracowników. 

Przekonaj zewnętrzne podmioty do współpracy

PREMIUM

Wzrost nie jest grą o sumie zerowej, w której jeden przegrywa, by drugi mógł wygrać.

Rosnący potencjał Internetu Rzeczy

PREMIUM

Choć o rynku Internetu Rzeczy (Internet of Things – IoT)1 dużo się mówi, to jednak znajduje się on dopiero na początku okresu niezwykle dynamicznego rozwoju.

Dlaczego duże firmy źle mierzą innowacyjność

PREMIUM

Strach przed firmami takimi jak Netflix czy Uber motywuje duże korporacje do coraz to większych inwestycji w innowacyjność. 

Artykuły

Stwórz machinę innowacyjności

PREMIUM

Jak w ciągu 90 dni uruchomić niezawodny system? 

Rewolucja pod sztandarami druku 3D

PREMIUM

Proces, który dzieje się na naszych oczach, przeobrazi działalność operacyjną i strategię.

Innowacje budujące wartość wspólną

PREMIUM

Przedsiębiorstwa, które dbają zarówno o korzyści społeczne, jak i o wartość biznesową, posługują się modelem złożonym z pięciu wzajemnie wspierających się elementów.

Programmatic: reklama, która trafia prosto do celu

PREMIUM

Jak dzięki automatyzacji precyzyjnie i tanio dotrzeć z reklamą internetową do wybranych konsumentów.

Potrzebujesz strategii innowacyjności

PREMIUM

To jedyny sposób, by podjąć dobre decyzje typu "coś za coś" i dokonać wyboru właściwych praktyk.

Punkt widzenia dostawcy: Piotr Marzec, Google DoubleClick

PREMIUM

Idea zakupu programatycznego oferuje niespotykaną dotąd elastyczność zarówno dostawcom usług, jak i klientom.

Wiodąc zespół w nieznane

PREMIUM

W jaki sposób wybitni menedżerowie pobudzają organizacje do tworzenia innowacji.

Punkt widzenia reklamodawcy: Marcin Winkler, PLAY

PREMIUM

Programmatic pozwala nam skuteczniej i bardziej efektywnie docierać do grup naszych odbiorców oraz klientów. 

Przechwyć więcej wartości

PREMIUM

Innowacje, na których nie zarabiasz, są niewiele warte.

Eksperymenty biznesowe wymagają dyscypliny

PREMIUM

Testowanie innowacji zwiększa szanse na sukces.

Jak zarobić na wynalazkach

PREMIUM

W procesie komercjalizacji odkryć naukowych wynalazcy i firmy napotykają kilka śmiertelnie groźnych pułapek. Radzimy jak ich uniknąć.

Nowa era innowacji

PREMIUM

Gdzie się rodzą najbardziej innowacyjne i zmieniające świat pomysły?

Jak to zrobiłem

Czasami lepiej skopiować, niż wymyślać od zera

PREMIUM

Poszukiwanie nowych i sprawdzonych rozwiązań oraz ich umiejętne wdrażanie jest często lepszą drogą niż wymyślanie wszystkiego od podstaw.

Projektowanie siłą napędową firmy

PREMIUM

Projektowanie jest dla firmy Intuit podstawą emocjonalnych więzi z klientami.

Studium przypadku

Czy nowy produkt okaże się sukcesem

PREMIUM

Działający na kilku rynkach polski producent wyrobów cukierniczych wprowadza do sprzedaży nowy produkt. Menedżerowie działu marketingu, kierując się intuicją, chcą uruchomić produkcję, nie czekając na wyniki badań rynkowych.

Marek Kopyto: Na badania można wydać fortunę i mieć niewielkie korzyści

PREMIUM

Prawidłowe postawienie pytania badawczego oszczędza czas i koszty.

Wiesław Żywicki: Jeżeli produkt wypełnił niszę, inni gracze zechcą ją wykorzystać

PREMIUM

Podstawowym narzędziem przy takich rynkowych debiutach powinno być podejście lean start‑up, czyli strategia koncentrująca się na szybkim wprowadzeniu produktu na rynek.

Magdalena Burnat Mikosz: Innowacyjność musi być wpisana w DNA organizacji

PREMIUM

Wprowadzanie nowego produktu na rynek w dobie dynamicznych zmian modeli zarządzania organizacjami nie jest łatwym zadaniem.

Refleksje

Refleksje: Andrzej Skrzat

Każdy, kto żeglował po Mazurach, wie doskonale, że ciężko znaleźć keję, przy której akurat nie cumuje jacht pańskiego projektu. Jak osiągnął pan taki sukces?

Konrad Sierzputowski: Masowa unikalność

PREMIUM

Druk 3D nie jest jeszcze powszechnie wykorzystywany w produkcji przemysłowej, jednak możliwość personalizacji masowych produktów, jaką oferuje ta technologia, wkrótce może to zmienić.