Magazyn

Prenumerata

Pokaż numery archiwalne

Harvard-Nr-153-listopad-2015-Wdrażanie strategii

Nr 153, listopad 2015

Wdrażanie strategii

Od czasu pojawienia się nowatorskich koncepcji Petera Druckera i Michaela Portera na temat strategii napisano niezliczoną ilość książek i artykułów. Znacznie mniej opracowań poświęcono temu, jak przełożyć strategię na rezultaty. Nic dziwnego, w końcu opracowywanie strategii to elegancki i logiczny proces koncepcyjny, prowadzący do wytyczenia optymalnej ścieżki rozwoju dla organizacji. Prawdziwe wyzwania zaczynają się, gdy firmy przystępują do realizacji strategii. W tym momencie wkraczają na pole minowe, gdzie w starciu z rzeczywistością przestają się sprawdzać świetne pomysły i logika, a każdy krok grozi śmiercią.

W magazynie, który oddajemy w Państwa ręce, publikujemy blok artykułów poświęconych właśnie temu, jak zasypać przepaść pomiędzy strategią i jej realizacją.

Polecam Państwu również pozostałe artykuły i życzę skutecznych strategii oraz równie skutecznych wykonawców, którzy ominą pułapki i przełożą strategię na wyniki.

Witold Jankowski
redaktor naczelny "Harvard Business Review Polska"

Kup prenumeratę Kup numer

W tym numerze

Trendy

Brakuje marketingu na rynku B2B
O sukcesie start-upu bardziej niż zapał decyduje przygotowanie
Czasami lepiej nie patrzeć za siebie
Gorsze nastroje wśród firm rodzinnych
Programy prozdrowotne szkodzą pracownikom

Temat numeru: gdy nie działa strategia

Dlaczego szwankuje realizacja strategii
Pułapki czerwonego oceanu
Gdy eksperci nie chcą współpracować

Artykuły

Bezpieczeństwo informatyczne a czynnik ludzki
Korporacyjne przeprosiny
Jak dotrzeć do najuboższych konsumentów bogatego świata
Technologiczne bezpieczeństwo w finansach

Wywiad

Wróciłem, bo firma mnie potrzebowała

Jak to zrobiłem

Wyróżnianie się przez upraszczanie
Nowatorskie pomysły na wskrzeszenie upadłej firmy

Zarządzanie sobą

Druga szansa, aby zrobić dobre wrażenie

Studium przypadku

Jak zatrzymać młode talenty?
Andrzej Borczyk: brak zdefiniowanej kultury organizacyjnej może zniszczyć firmę
Marek Wróbel: młodzi ludzie są odważniejsi
Wioleta Wąsik: problemem wcale nie są ambicje pokolenia Y
Paweł Radzikowski: warto wprowadzić systemowe podejście do rekrutacji

Refleksje

Andre Agassi: zawsze najważniejszy jest następny krok

Raport

Katalog części w chmurze
Rosnące zachmurzenie

Sekcja specjalna

Komunikacja w rosnącej firmie
Sekret skutecznej komunikacji