Magazyn

Wdrażanie strategii
Najnowsze wydanie

Nr 153, listopad 2015

Wdrażanie strategii

Od czasu pojawienia się nowatorskich koncepcji Petera Druckera i Michaela Portera na temat strategii napisano niezliczoną ilość książek i artykułów. Znacznie mniej opracowań poświęcono temu, jak przełożyć strategię na rezultaty. Nic dziwnego, w końcu opracowywanie strategii to elegancki i logiczny proces koncepcyjny, prowadzący do wytyczenia optymalnej ścieżki rozwoju dla organizacji. Prawdziwe wyzwania zaczynają się, gdy firmy przystępują do realizacji strategii. W tym momencie wkraczają na pole minowe, gdzie w starciu z rzeczywistością przestają się sprawdzać świetne pomysły i logika, a każdy krok grozi śmiercią.

W magazynie, który oddajemy w Państwa ręce, publikujemy blok artykułów poświęconych właśnie temu, jak zasypać przepaść pomiędzy strategią i jej realizacją.

Polecam Państwu również pozostałe artykuły i życzę skutecznych strategii oraz równie skutecznych wykonawców, którzy ominą pułapki i przełożą strategię na wyniki.

Witold Jankowski
redaktor naczelny "Harvard Business Review Polska"

Lista artykułów

Nr 153, listopad 2015

Trendy

Brakuje marketingu na rynku B2B

PREMIUM

Warunki konkurowania w branży B2B nie różnią się zasadniczo od sektora B2C. W obu jest tak samo trudno dotrzeć do klienta i skłonić go do kupna produktu lub usługi. 

O sukcesie start-upu bardziej niż zapał decyduje przygotowanie

PREMIUM

Wielu przyszłych przedsiębiorców uważa pasję za klucz do sukcesu. Sprawy wyglądają jednak inaczej, jeśli chodzi o sukces w dłuższym okresie.

Czasami lepiej nie patrzeć za siebie

PREMIUM

W branżach kreatywnych historia często stanowi zawadę.

Gorsze nastroje wśród firm rodzinnych

PREMIUM

W skali europejskiej od dwóch lat coraz częściej rozpatrywana jest sprzedaż firm rodzinnych w obce ręce.

Platformy w natarciu

PREMIUM

O platformowych modelach biznesowych, w których technologia stanowi łącznik pomiędzy kupującymi a sprzedającymi, nigdy wcześniej nie było tak głośno.

Nie tak globalny, jak myślimy

PREMIUM

W naszym mocno zintegrowanym świecie nie występują już tak silne powiązania jak w kulminacyjnej fazie globalizacji w 2007 roku – tuż przed wybuchem kryzysu finansowego. 

Programy prozdrowotne szkodzą pracownikom

PREMIUM

Korporacyjne programy prozdrowotne przynoszą niewielki zwrot z zainwestowanych środków.

Temat numeru: gdy nie działa strategia

Dlaczego szwankuje realizacja strategii

PREMIUM

Na jakich czynnikach należy się skupić, aby strategia przełożyła się na wyniki?

Pułapki czerwonego oceanu

PREMIUM

Strategiom rozwijania nowych rynków najbardziej szkodzą schematy myślowe menedżerów.

Gdy eksperci nie chcą współpracować

PREMIUM

Czego uczą nas doświadczenia firm świadczących usługi specjalistyczne?

Artykuły

Aleksander Poniewierski: Mała świadomość cyberzagrożeń

PREMIUM

Amerykańskie Centrum Studiów Strategicznych i Międzynarodowych szacuje, że kradzież danych oraz praw autorskich to koszt pomiędzy 375 a 575 miliardów USD rocznie. Jest to wyzwanie, z którym zmierzyć się muszą organizacje na całym świecie, także w Polsce.

Korporacyjne przeprosiny

PREMIUM

Każda firma popełnia błędy, za które powinna przeprosić klientów, pracowników lub partnerów biznesowych. Radzimy, kiedy i w jaki sposób wyrazić skruchę.

Jak dotrzeć do najuboższych konsumentów bogatego świata

PREMIUM

Pięć czołowych firm zaadaptowało modele biznesowe typowe dla organizacji non-profit, aby obsługiwać francuskich konsumentów znajdujących się u podstaw piramidy ekonomicznej.

Technologiczne bezpieczeństwo w finansach

PREMIUM

Światowe firmy analityczne definiują pięć megatrendów rozwoju sektora finansowego.

Wywiad

Wróciłem, bo firma mnie potrzebowała

PREMIUM

Niektórzy prezesi zachowują się jak filozofowie, inni natomiast sprawiają wrażenie, że po prostu uwielbiają sprzedawać. Yang Yuanquing, szef Lenovo, należy do tej drugiej kategorii. 

Jak to zrobiłem

Wyróżnianie się przez upraszczanie

PREMIUM

O tym, jak budować ofertę wartości i zdobywać klientów dzięki upraszczaniu, mówi Szymon Midera, prezes Banku Pocztowego.

Nowatorskie pomysły na wskrzeszenie upadłej firmy

PREMIUM

Niekonwencjonalne kroki – od programu udziału pracowników w zyskach po zakup rafinerii ropy naftowej – pozwoliły amerykańskiemu przewoźnikowi lotniczemu powrócić na pozycję lidera rynku.

Zarządzanie sobą

Druga szansa, aby zrobić dobre wrażenie

PREMIUM

Aby zatrzeć złe pierwsze wrażenie, powinieneś sprawić,  że ludzie będą chcieli zweryfikować opinię na twój temat.

Studium przypadku

Jak zatrzymać młode talenty?

PREMIUM

Co zrobić, kiedy przedstawiciele młodego pokolenia źle czują się w autorytarnie zarządzanym zespole?

Andrzej Borczyk: brak zdefiniowanej kultury organizacyjnej może zniszczyć firmę

PREMIUM

Budowanie skutecznych struktur w firmie musi być oparte nie tylko na celach biznesowych, ale w równej mierze na zdefiniowaniu osób, których potrzebujemy, by tę strategię realizowały. 

Marek Wróbel: młodzi ludzie są odważniejsi

PREMIUM

Zarząd nakreśla politykę personalną i tworzy styl zarządzania. Przygotowaniem do wdrożenia tej polityki oraz nadzorem nad realizacją powinien jednak zająć się menedżer personalny.

Wioleta Wąsik: problemem wcale nie są ambicje pokolenia Y

PREMIUM

Głównym wyzwaniem jest brak dialogu pomiędzy menedżerami i niechęć do zrozumienia różnic pokoleniowych.

Paweł Radzikowski: warto wprowadzić systemowe podejście do rekrutacji

PREMIUM

Naprawa sytuacji przedstawionej w studium przypadku wymaga zdecydowanego działania w kilku obszarach. 

Refleksje

Andre Agassi: zawsze najważniejszy jest następny krok

Rozpoczął karierę tenisisty jako bardzo młody chłopak, a zakończył ją w wieku 36 lat, mając na koncie osiem wygranych turniejów wielkoszlemowych.

Raport

Katalog części w chmurze

PREMIUM

Inter Cars jest największym w Europie Środkowo‑Wschodniej dystrybutorem części zamiennych do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Aby ułatwić dostęp do produktów ze swojej oferty, firma postanowiła zainwestować w chmurę obliczeniową.

Rosnące zachmurzenie

PREMIUM

Mimo, że pracownicy polskich małych i średnich przedsiębiorstw dostrzegają potencjał rozwiązań z obszaru chmury obliczeniowej, wciąż korzystają z nich rzadziej niż ich koledzy z innych krajów europejskich.

Sekcja specjalna

Komunikacja w rosnącej firmie

PREMIUM

Atlas jest w ścisłej europejskiej czołówce firm specjalizujących się w chemii budowlanej, a roczne skonsolidowane przychody przekraczają miliard złotych. Intensywny wzrost organiczny i akwizycje sprawiły jednak, że pojawił się problem z efektywną komunikacją wewnętrzną. 

Sekret skutecznej komunikacji

PREMIUM

We współczesnej rzeczywistości biznesowej coraz częściej liczą się sprawność działania i produktywność organizacji. Aby je wzmacniać, potrzeba narzędzi do lepszej komunikacji i integracji działań.