Magazyn

Prenumerata

Pokaż numery archiwalne

Harvard-Nr-23-styczeń-2005-Walcz z niemocą decyzyjną

Nr 23, styczeń 2005

Walcz z niemocą decyzyjną

Kup prenumeratę

W tym numerze

Trendy

Wykupy menedżerskie, czyli jak z najemnika stać się właścicielem
Marketing szeptany, czyli plotka na usługach firmy

Marketing szeptany, czyli plotka na usługach firmy

Natalia Hatalska-Woźniak 

Skuteczność tradycyjnych form reklamy bywa czasem wątpliwa. Coraz częściej mówi się o innej formie docierania z informacją do klienta. Jest to rodzaj komunikacji nieformalnej, w biznesie określanej mianem marketingu szeptanego. Za tym szumnym określeniem kryje się zwykła plotka, która – jeśli jest dobrze wykorzystana i umiejętnie sterowana – może być bardzo skutecznym i bardzo tanim nośnikiem informacji oraz reklamy. W Polsce przybywa firm, które decydują się na ten sposób promowania nowych produktów i usług. Jednak aby marketing szeptany odniósł pożądany efekt, firmy oferujące na rynku tego rodzaju usługi muszą działać przede wszystkim etycznie, biorąc pod uwagę zarówno jakość produktu czy usługi, jaki i sposób komunikacji z ich potencjalnymi odbiorcami oraz dokładne wyselekcjonowanie tej grupy konsumentów.

»
Tylko fakty (i prognozy)
Wywróć proces budowania budżetu do góry nogami!

Artykuł

Bankowość korporacyjna
Unijne dotacje
Złoto dla dobrze zorganizowanych
Jak Toyota wychowuje menedżerów
Ewolucja branży: jak ją przewidzieć i jak z niej skorzystać
Jak wybrać między przejęciem a aliansem strategicznym?
Jak rozprawić się z kulturą niemocy decyzyjnej

Komentarz

Najlepsze praktyki

Chcesz lepszych wyników marketingowych? Zacznij słuchać swoich pracowników

Chcesz lepszych wyników marketingowych? Zacznij słuchać swoich pracowników

| James R. Stengel, Andrea L. Dixon, Chris T. Allen

Procter & Gamble to firma od lat uznawana przez środowisko biznesu za potęgę marketingową i doskonałą szkołę dla specjalistów z tej dziedziny. Ale latem 2000 roku, kiedy połowa z 15 czołowych marek traciła udziały w rynku, kierownictwo firmy uświadomiło sobie, że ten bastion marketingu znalazł się w poważnych kłopotach. W ramach oszczędności okrojono radykalnie programy szkoleń, z niektórych wręcz zrezygnowano; pracowników awansowano tak szybko, że nie mieli czasu na zawodowy rozwój i szlifowanie umiejętności; zniknęła instytucja mentorów, a wraz z nią coaching menedżerski; co gorsza, zawód specjalisty do spraw marketingu stracił dawny prestiż.

»

Klasyka HBR

Myślowe pułapki, które prowadzą do złych decyzji

Studium przypadku

Geniusz i paranoja

Relacja z pierwszej ręki

Paradoks fuzji: perfekcjoniści niemile widziani

Raport

Finanse w firmie

Finanse w firmie

Jest lepiej. Płynność finansowa przedsiębiorstw w ostatnich miesiącach zwiększyła się, co oznacza, że zatorów płatniczych zdecydowanie ubywa. Nie ma chyba jednak firmy, która nie narzekałaby, że brak jej kapitału na realizację pomysłów i rozwój. Ten rok może być z tego punktu widzenia całkiem dobry. Fundusze private equity patrzą na firmy bardziej łaskawym okiem, rywalizacja banków skutkuje coraz lepszymi ofertami, ożywienie wśród inwestorów pozwala optymistycznie patrzeć na możliwość pozyskania kapitału poprzez wejście na giełdę. Rosnący rynek firm windykacyjnych pozwala szybciej ściągać wierzytelności. Pojawiły się także fundusze unijne, które można wykorzystać na współfinansowanie projektów. Które z tych narzędzi będzie najlepsze dla twojej firmy?
• Bankowość korporacyjna
• Papiery dłużne
• Venture capital
• Giełda
• Faktoring
•Windykacja wierzytelności
• Fundusze unijne na inwestycje

»