W celu świadczenia Państwu jak najlepszych usług, wykorzystujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika. Zawsze mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Waszych przeglądarkach lub konfiguracjach usługi.
Rozumiem Więcej
MagazynSzkoleniaKonferencjeKsiążkiSklepPromocje
0

Powiadomienia

Newsletter
Harvard Business Review Polska MagazynSzkoleniaKonferencjeKsiążkiSklepPromocje
0

Powiadomienia

Strategia

Zarządzanie i przywództwo

Marketing i sprzedaż

Technologie

Efektywność i finanse

Zarządzanie sobą

Wszystkie tematy

MagazynSzkoleniaKonferencjeKsiążkiSklepPromocje
Newsletter
Newsletter
Harvard Business Review Polska
Strategia
Zarządzanie i przywództwo
Marketing i sprzedaż
Technologie
Efektywność i finanse
Zarządzanie sobą
Wszystkie tematy
Harvard Business Review Polska
0

Powiadomienia

Menu Ukryj

Strategia

Zarządzanie i przywództwo

Marketing i sprzedaż

Technologie

Efektywność i finanse

Zarządzanie sobą

Wszystkie tematy

MagazynSzkoleniaKonferencjeKsiążkiSklepPromocje
Newsletter
Powiększ tekst Pomniejsz tekst
Usuń
Ulubione
Drukuj
Podziel się
Zarządzanie i przywództwo | Zatrudnianie

Testy przy wyborze pracownika: dlaczego nie są skuteczne i jak to zmienić?

Whitney Martin
Powiększ tekstPomniejsz tekst
Usuń
Ulubione
Drukuj
Podziel się
Testy przy wyborze pracownika: dlaczego nie są skuteczne i jak to zmienić?

Z roku na rok coraz więcej firm wykorzystuje w procesie rekrutacji testy. Mają one sprawdzać przyszłego pracownika pod kątem jego umiejętności i osobowości. Jednak ich skuteczność nie jest zadowalająca. Jaki jest z nimi największy problem? I w jaki sposób je stosować, by w ogóle miało to przełożenie na zatrudnianie najlepszych kandydatów?

Blisko piętnaście lat temu badacze odkryli coś alarmującego – coś, co powinno otworzyć oczy wszystkim ludziom świata biznesu.

W 2002 r. Sara Rynes, Amy Colbert oraz Kenneth Brown przeprowadzili badanie w celu ustalenia, czy przekonania specjalistów HR co do ich własnych praktyk są zgodne z wynikami badań nad skutecznością tychże praktyk. Sprawdzano to na tysiącu członków Society for Human Resource Management (SHRM). Byli to menedżerowie i wicedyrektorzy, których średnia doświadczenia zawodowego wynosiła 14 lat.

Jaki był rezultat tych badań? Okazało się, że największa niespójność występowała w zakresie obsadzania etatów – podstawy działań HR. Było to szczególnie powszechne w kwestii oceny zatrudniania: ponad 50% respondentów nie znało aktualnych wyników badań.

Ten artykuł pochodzi z zamkniętych źródeł HBRP
lub Zamów Prenumeratę HBRP Advanced (pełne archiwum)
Jesteś prenumeratorem? Zaloguj się »
Polecamy również:
Jak radzić sobie z konfliktem w zespole
Zarządzanie i przywództwo | Konflikt, Kierowanie zespołami
Stephen B. Goldberg, Jeanne Brett
Firmy mogą być bastionami dobrych obyczajów w nieobyczajnych czasach
Zarządzanie i przywództwo | Różnorodność, Odpowiedzialność społeczna
Leslie Gaines-Ross
4 sposoby zwiększenia zróżnicowania zespołów
Zarządzanie i przywództwo | Różnorodność, Zatrudnianie
Sydney Finkelstein

Whitney Martin Specjalistka z dziedziny pomiarów HR w ProActive Consulting. Zajmuje się prowadzeniem badań i ocen.

To artykuł z kategorii: Zarządzanie i przywództwo
Polecamy również:
Jak radzić sobie z konfliktem w zespole
Zarządzanie i przywództwo | Konflikt, Kierowanie zespołami
Stephen B. Goldberg, Jeanne Brett
Firmy mogą być bastionami dobrych obyczajów w nieobyczajnych czasach
Zarządzanie i przywództwo | Różnorodność, Odpowiedzialność społeczna
Leslie Gaines-Ross
4 sposoby zwiększenia zróżnicowania zespołów
Zarządzanie i przywództwo | Różnorodność, Zatrudnianie
Sydney Finkelstein
Harvard Business Review Polska
Poznaj HBRP
PrenumerataAplikacjaRedakcjaInformacje dla autorówSklep biznesowyNewsletterCzęsto zadawane pytania
Współpraca
KontaktDla prasyPatronatyReklamaKariera
Dołącz do nas
FacebookLinkedInTwitterYoutube
wydawca „Harvard Business Review Polska”

ICAN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k.
al. Niepodległości 18,
02-653 Warszawa

Dział obsługi klienta:
tel. 22 11 33 444
tel. 22 250 11 44
fax. 22 250 20 99
infolinia@hbrp.pl

© 2018 ICAN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone
Polityka prywatności
  • Logowanie
  • Rejestracja