Magazyn

Sztuka perswazji
Najnowsze wydanie

Nr 146, kwiecień 2015

Sztuka perswazji

Dynamiczne zmiany otoczenia zmuszają firmy do daleko posuniętej elastyczności, sięgającej ich modeli biznesowych i struktur organizacyjnych. Jednak przeprowadzanie transformacji w organizacji jest niezwykle trudne, gdyż pracownicy nie lubią rezygnować ze starych przyzwyczajeń i rzadko widzą potrzebę głębokich zmian. Przekonać ich do tego może dopiero katastrofa lub prawdziwy lider zmian. Praktyka pokazuje jednak, że tylko nieliczni przywódcy mogą pochwalić się wrodzoną umiejętnością wywierania wpływu. Na szczęście pozostali mogą się tego nauczyć, korzystając z badań i doświadczeń ekspertów, które prezentujemy w bloku artykułów poświęconych sztuce perswazji.

Polecam też Państwu pozostałe artykuły i życzę samych sukcesów w zmienianiu Waszych organizacji.

Witold Jankowski
redaktor naczelny "Harvard Business Review Polska"

Lista artykułów

Nr 146, kwiecień 2015

Trendy

Od podejścia życzeniowego do planowego działania

PREMIUM

Zachowania klientów uległy dziś głębokim zmianom, które zrewolucjonizowały warunki pracy handlowców. 

Zachwalanie produktu jako najlepszego na rynku bywa ryzykowne

PREMIUM

Reklama porównawcza i pozycjonowanie produktu pod hasłem "Najlepszy na rynku!" uruchamiają efekt maksymalistycznego nastawienia.

Materiały: gdy mniej znaczy więcej

PREMIUM

Dziś do wytworzenia tych samych rzeczy potrzebujemy o wiele mniej materiałów niż dawniej. Paradoksalnie jednak większa wydajność surowców zdaje się sprzyjać wzrostowi ogólnego poziomu konsumpcji.

Aby zwiększyć wydajność, pozwól ludziom pracować w domu

PREMIUM

Badania pokazują, że w porównaniu z pracownikami stawiającymi się w biurze ci, którzy pracowali z domu, byli nie tylko bardziej zadowoleni z pracy, lecz również bardziej produktywni.

Jak pobudzić popyt w branżach zależnych od doznań klientów

PREMIUM

Organizacje non profit ociągają się z przyswojeniem sobie wiedzy marketingowej. Sukces jednej z nich pokazuje, jakie atuty zapewniają im tego rodzaju umiejętności.

Prezesi obawiają się o bezpieczeństwo danych

PREMIUM

Jednym z największych wyzwań współczesnych firm jest przeciwdziałanie cyberprzestępczości, która może się wiązać z utratą wrażliwych danych.

Polski rynek M&A nie nadąża za resztą świata

PREMIUM

Ożywienie na globalnym rynku fuzji i przejęć nie przekłada się na sytuację na rynku polskim.

Temat numeru: sztuka perswazji

Sieci relacji najbardziej skutecznych agentów zmian

PREMIUM

Zmiany sprawiają firmom – zwłaszcza tym dużym – sporo kłopotów. 

Jak eksperci zdobywają wpływy w organizacji

PREMIUM

Aby wzmocnić swoją rolę, liderzy poszczególnych pionów funkcyjnych powinni zdobyć cztery opisane przez nas kompetencje.

Używanie i nadużywanie wpływów

PREMIUM

Umiejętność przekonania ludzi do swoich racji jest kluczowa dla wszystkich menedżerów, którzy pragną osiągnąć sukces.

Artykuły

Uważaj na zagrożenie wewnętrzne

PREMIUM

Największym źródłem zagrożenia bezpieczeństwa informatycznego firmy może być jej pracownik lub dostawca.

Aleksander Poniewierski: Wspólny front w obronie infrastruktury krytycznej

PREMIUM

Nie ma większych różnic w technikach cyberataków na świecie. Istotne rozbieżności dotyczą natomiast monitorowania bezpieczeństwa oraz sposobu i sprawności reagowania na wykryte przypadki jego naruszenia.

Dlaczego piony funkcyjne firm napotykają problemy

PREMIUM

Piony technologii informacyjnej, finansów, kadr czy marketingu mogą wybrać złą drogę. Dowiedz się, jak do tego nie dopuścić.

Jak uwolnić potencjał rynków wiejskich

PREMIUM

Mądre firmy skutecznie wyszukują i obsługują trudno dostępnych klientów w krajach rozwijających się. Zobaczmy, jak robią to w Indiach.

Być coachem toksycznego lidera

PREMIUM

Cztery rodzaje zaburzeń osobowości liderów mogą wpływać destruktywnie na firmy – jak sobie z nimi radzić?

Jak to zrobiłem

Jak przekuć atuty globalne na sukces lokalny

PREMIUM

Tak jak większość globalnych marek, Heineken nieustannie staje przed wyzwaniem osiągnięcia spójności pomiędzy globalnym charakterem marki i związanym z tym zunifikowanym przekazem reklamowym a koniecznością dostosowania komunikacji i działań marki do potrzeb, oczekiwań i gustów lokalnych konsumentów.

Zarządzanie sobą

Stań się lepszym strażnikiem zasad

PREMIUM

Jak nauczyć się dostrzegać przypadki naruszenia zasad etycznych w firmie i jak im zapobiegać?

Studium przypadku

Analitycy nie doceniają naszej firmy. Zróbmy coś!

PREMIUM

Przed planowanym debiutem giełdowym firma chemiczna została wyceniona przez analityków znacznie poniżej oczekiwań obecnych akcjonariuszy. Zarząd szuka sposobu na szybkie zwiększenie wartości przedsiębiorstwa.

Marcin Macieszczak: powodzenie transakcji M&A jest pochodną wielu czynników

PREMIUM

Jednym z kluczowych czynników jest przygotowanie podmiotu przejmującego do takiej transakcji.

Michał Popiołek: budowanie wartości firmy to proces ciągły

PREMIUM

Czy można zwiększyć wycenę spółki szybko? Zdecydowanie nie. Ale w średnim terminie jest to możliwe.

Sebastian Król: wartość spółki jest końcowym miernikiem skuteczności zarządu

PREMIUM

Jeżeli pomysły i ich realizacja są dobre i właściwie wdrożone, to wartość zazwyczaj rośnie.

Refleksje

Goldie Hawn: jeżeli wiesz, kim jesteś, to znasz swoją drogę do sukcesu

Zyskała sławę dzięki roli naiwnej blondynki w serialu komediowym Laugh-In, ale poza ekranem jest zdecydowanie poważniejsza. 

Sekcja specjalna

Przywódcy w cenie

PREMIUM

Badania potwierdzają, że w bliskiej perspektywie Polska dołączy do najbardziej atrakcyjnych rynków dla inwestorów zagranicznych, którzy będą zatrudniać najlepiej wykwalifikowanych pracowników.