Magazyn

Prenumerata

Pokaż numery archiwalne

Harvard-Nr-164-październik-2016-Sztuka negocjacji

Nr 164, październik 2016

Sztuka negocjacji

Sekrety owocnych negocjacji

Negocjacje są nieodłącznym elementem działalności gospodarczej. To one decydują o relacjach, jakie łączą firmy z dostawcami, odbiorcami, dystrybutorami, a nawet z partnerami biznesowymi czy inwestorami. I choć efekty rokowań przesądzają często o przyszłości i kształcie przedsiębiorstw, to tylko w niewielu firmach traktuje się sztukę negocjowania jako kompetencję instytucjonalną, niezbędną w prowadzeniu biznesu. 

Tymczasem najlepsi negocjatorzy potrafią zawrzeć korzystne kontrakty, pozostawiając drugą stronę w przekonaniu, że to ona odniosła sukces. Sekret ich skuteczności tkwi w emocjach. Negocjacje są bardziej owocne wtedy, gdy strony darzą się zaufaniem. Przed rozpoczęciem negocjacji warto też dobrze poznać sytuację finansową potencjalnego kontrahenta. Wbrew pozorom nie jest to wcale łatwe. 

Polecam Państwu artykuły z całego numeru i życzę owocnych rozmów nie tylko przy stołach negocjacyjnych! 

Witold Jankowski
redaktor naczelny "Harvard Business Review Polska"

Kup prenumeratę

W tym numerze

Trendy

Dlaczego tak niewiele firm realizuje cele sprzedażowe
Czy dyrektorzy marketingu wnoszą dodatkową wartość
Jak konsumenci korzystają z internetu
Zmaksymalizuj korzyści z handlu wielokanałowego
Gdy władcza postawa bierze górę nad kompetencjami
Podążaj za potrzebami klientów
Globalny nadzór dawniej i dziś
Pracownicy o przygotowaniu ogólnym otrzymują lepsze oferty pracy niż specjaliści

Temat numeru: miękkie aspekty negocjacji

Emocje i sztuka negocjacji
Przejmij inicjatywę, zanim zaczną się rozmowy
Gdy chcesz usłyszeć: sí, ja, oui, hai, da
Remigiusz Efinowicz: Staraj się poznać osoby, z którymi negocjujesz

Arykuły

W czym zawodzi sprawozdawczość finansowa
Zwinne metody działania
Dwa filary zrównoważonej firmy społecznej
Edward Nieboj: Autorzy sprawozdań finansowych nie doceniają informacji dodatkowych
Wizualizacja danych: przydatne narzędzie menedżera
Dariusz Koncewicz:  Zwinność wymaga otwartości

Jak to zrobiliśmy

Jak myślenie projektowe zmienia postrzeganie oferty
Wyprzedzić zmiany technologiczne

Zarządzanie sobą

Pokonaj awersję do networkingu

Studium przypadku

Jak pozyskać młode talenty?
Karol Raźniewski: dla pracowników ważny jest rozwój
Jacek Witkowski: Zatrudnienie przedstawicieli pokolenia Y to wyzwanie
Łukasz Dziekoński: Młodzi ludzie reprezentujący świat IT są przyzwyczajeni do szybkiego działania

Refleksje

Isabel Allende: nauczyłam się wierzyć w swoje umiejętności

Raport

Technologie mobilne

 Technologie mobilne – rosnący potencjał
Bankowość mobilna
To mit, że klienci boją się płatności mobilnych

Outsourcing

Technologia zmienia outsourcing
W cenie będą kompetencje i technologie
Specjalista IT potrzebny od zaraz
Kompleksowe podejście do klienta
Rewolucja technologiczna tworzy wiele zawodów

Analityka

Różne oblicza analityki w czasie rzeczywistym
Na skrzydłach tradycji