Magazyn

Szef marketingu na polu minowym
Najnowsze wydanie

Nr 176, październik 2017

Szef marketingu na polu minowym

Każdy numer magazynu biznesowego „Harvard Business Review Polska” to praktyczna dawka wiedzy biznesowej niezbędnej do efektywnego działania i ciągłego rozwijania swoich kompetencji. Autorami artykułów o przywództwie, zarządzaniu, sprzedaży i marketingu są naukowcy związani z Uniwersytetem Harvarda, a także doświadczeni praktycy biznesu. W „Harvard Business Review” nie brakuje polskiego spojrzenia. Znajdziesz tu m.in. inspirujące studia przypadku, komentarze specjalistów, a także raporty z badań. Każde wydanie magazynu „Harvard Business Review Polska” ma swój temat przewodni, któremu redaktorzy HBRP poświęcili szczególną uwagę. Poniżej prezentujemy informacje o tym, jakie treści zawiera aktualny numer magazynu HBRP.

- Dlaczego CMO tak często ponosi porażki?
- Jak zmieniła się globalizacja w erze Trumpa?
- Co zrobić, gdy oczekiwania klienta i dostawcy się rozmijają?
- Jak wyrwać się z objęć wypalenia zawodowego?

Przeczytaj wstępniak redaktora naczelnego »

Lista artykułów

Nr 176, październik 2017

Magazyn do słuchania

PREMIUM

Zachęcamy do wygodnego odsłuchania wersji audio wybranych artykułów z numeru 176.

Trendy

Sześć filarów zarządzania doświadczeniami klienta

PREMIUM

W jaki sposób postępować, aby skutecznie podnieść skłonność klienta do polecenia produktu lub usługi rodzinie i znajomym?

Przy zatrudnianiu menedżerów najbardziej liczy się kontekst

PREMIUM

Firmy powinny używać systemu ocen umożliwiającego identyfikację kandydatów, których cechy i doświadczenie pasują do wyzwań towarzyszących pracy na danym stanowisku.

Jak skłonić pracowników do oszczędzania energii

PREMIUM

Jakie rozwiązania stosować, by zmobilizować firmy do ograniczania do minimum emisji związków węgla?

Sposób na efektywną sprzedaż

PREMIUM

Wykonanie siedmiu kroków może pomóc firmom nie tylko w zwiększaniu przychodów, ale równocześnie w podnoszeniu rentowności sprzedaży.

Rady nie zajmują się zagrożeniami cyfrowym

Dlaczego członkowie rad nadzorczych nie uwzględniają kwestii bezpieczeństwa informatycznego firmy w porządku obrad?

Mit dotyczący pasywnych inwestorów

PREMIUM

Jak pasywne podejście do aktywów wpływa na praktyki w zakresie nadzoru korporacyjnego?

Kiedy umiejętności techniczne liczą się bardziej niż inteligencja emocjonalna

O poziomie zadowolenia pracowników w dużym stopniu decyduje to, czy ich szef jest autentycznym ekspertem w podstawowym obszarze działalności firmy.

Sprzedaż dobrze zaprojektowana

PREMIUM

Ogólna prawda o biznesie, która sprawdza się na całym świecie, mówi, że niezwykle trudno jest robić coś w dłuższej perspektywie we właściwy sposób, nie mając strategii.

Okiem Czytelnika

Czasem warto postać przy biurku

O trendach w branży meblowej oraz o wyzwaniach, z jakimi polski producent boryka się na zagranicznych rynkach, z prezesem Grupy Nowy Styl rozmawiał Paweł Kubisiak.

Temat numeru

Dlaczego dyrektorzy marketingu nigdy nie zagrzewają miejsca

PREMIUM

Ustal, jakiego rodzaju CMO jest potrzebny twojej firmie, a następnie jasno określ jego obowiązki oraz mierniki sukcesu.

Między młotem a kowadłem

PREMIUM

Transformacja funkcji dyrektora marketingu w polskich firmach.

Refleksje sześciokrotnego dyrektora marketingu

PREMIUM

O tym, co jest kluczem do sukcesu w roli CMO i jak od lat osiemdziesiątych zmieniały się towarzyszące tej roli wyzwania.

Sposób rekrutera na ograniczenie rotacji na stanowisku CMO

PREMIUM

Strategiczne plany wdrażania kandydatów w nowe obowiązki zapewnią dyrektorom marketingu szybszy, bardziej udany start.

Ewolucja funkcji CMO

PREMIUM

Wpływ nowych narzędzi i kanałów komunikacji na poszerzanie i zmiany profilu obowiązków dyrektorów marketingu.

Koncepcje

Globalizacja w erze Trumpa

PREMIUM

Wpływ protekcjonizmu na sposób prowadzenia działalności gospodarczej.

Hart ducha lidera i organizacji

PREMIUM

Jak organizacje i ludzie mogą wypracować dobre podejście do niepowodzeń?

Myślenie liniowe w nieliniowym świecie

PREMIUM

Przedstawiamy sposób na uniknięcie pułapek myślenia liniowego.

Zarządzanie zmianami klimatycznymi

PREMIUM

Poznaj strategię amerykańskiej marynarki wojennej, by zwyciężyć w bitwach, które twoja firma będzie toczyć w nadchodzących dekadach.

Unikaj nadmiernie szerokiej oferty

PREMIUM

Czy aby ograniczyć złożoność, która niszczy wartość, trzeba zrezygnować z innowacji?

Jak to zrobiłem

Wyrwałem się z objęć wypalenia zawodowego

PREMIUM

Polski przedsiębiorca Andrzej Jeznach opowiada o tym, jak zdołał się podnieść po porażce.

Wybrałem najlepszy czas na debiut giełdowy

PREMIUM

Scott Dietzen, prezes Pure Storage, przesunął w czasie wejście na giełdę swojej firmy. Dlaczego?

Zarządzanie sobą

Fuzje i przejęcia: sposób na przetrwanie

PREMIUM

Fuzja lub przejęcie nie jest po prostu elementem strategii. Zazwyczaj zdarzenie to radykalnie zmienia ich osobistą sytuację a często stanowi traumę.

Case Study

Gdy oczekiwania klienta i dostawcy się rozmijają

PREMIUM

Nasi eksperci radzą, jak zarządzać zakresem usług, by utrzymać zdrowe relacje z klientem.

Janusz Anioł: Pozyskanie klienta to dopiero połowa sukcesu

PREMIUM

Duże kontrakty wymagają bardzo rzetelnego przygotowania wszystkich zainteresowanych stron.

Michał Ciemiński: Zrozumienie oczekiwań klienta ma krytyczne znaczenie

PREMIUM

Firma Trans Global powinna przede wszystkim obiektywnie zdiagnozować potrzeby i oczekiwania klienta.

Jerzy Kalinowski: Patowe sytuacje nie są zazwyczaj efektem jednego błędu

PREMIUM

Problemy ludzkości spowodował człowiek, więc mogą one być przez człowieka rozwiązane.

Refleksje

Alan Alda: trzeba chwytać nadarzające się okazje

Aktor, reżyser, autor scenariuszy i książek opowiada o tym, jak udało mu się utrzymać zaangażowanie przez całą karierę.

Raport

Outsourcing pod presją algorytmów

Firmy outsourcingowe rosną jak na drożdżach dzięki skłonności przedsiębiorstw do powierzania zewnętrznym partnerom obsługi coraz szerszego zakresu funkcji biznesowych.

Modelowanie procesów w centrach usług wspólnych

Aby oferować złożone usługi doradcze dla centrów SSC i BPO w postaci projektowania i doskonalenia procesów, wzrostu efektywności i konkurencyjności, organizacje muszą mieć odpowiednie know-how.

Bydgoszcz otwarta na outsourcing

Outsourcing staje się jednym z najważniejszych składników gospodarki całego regionu województwa kujawsko-pomorskiego.

Wspieramy SSC

Polska jest postrzegana obecnie jako jedno z najbardziej atrakcyjnych miejsc do lokowania centrów usług wspólnych, które świadczą zaawansowane usługi dla biznesu.

Outsourcing na nowe czasy

Informatyzacja i tempo zmian na rynku pracy zmuszają outsourcerów do budowania takich modeli świadczenia usług, które generują wartość dodaną w inny sposób niż poprzez obniżanie kosztów.

Jak firma Berlitz migrowała do nowego środowiska IT

W jaki sposób przeprowadzić migrację środowiska informatycznego do nowej lokalizacji, by zachować ciągłość pracy?

Jak zmiany, to tylko na lepsze

Obecnie usługi outsourcingowe kojarzą się głównie z nowoczesnością oraz sposobem na pozyskanie dostępu do wiedzy i najnowszych trendów w zakresie organizacji procesów.

W Sii najważniejsi są ludzie – eksperci IT wartością outsourcingu

Misją Sii jest hasło: Power People, czyli identyfikowanie i promowanie najlepszych pracowników.

 Jak outsourcing może pomóc w poprawie przejrzystości podatkowej

Decyzja o tym, czy zlecić firmie zewnętrznej rozliczenia podatkowe, może przyprawiać niektórych właścicieli firm o ból głowy. 

Sekcja specjalna

Skuteczny e-CRM w strategii omnichannel to konieczność

Wykorzystanie nowoczesnego podejścia do komunikacji z konsumentem pozwala zwiększyć sprzedaż i zbudować cenne relacje w ramach strategii omnichannel.