X
Następny artykuł dla Ciebie

Choć w niestabilnej i zmiennej rzeczywistości bardzo trudno jest planować długoterminowo, pogłoski o „śmierci strategii” należy uznać za przedwczesne. Przeciwnie, dziś firmy szczególnie potrzebują dobrych strategii.

Strategia wobec strategii

Z tego powodu proponuję Państwu zestaw artykułów dotyczących najnowszych badań na temat metod tworzenia strategii. Menedżerowie często mają poczucie, że są skazani na wybór między jałowym rygorem zwykłych procesów planowania strategicznego a niegwarantującą sukcesu kreatywnością alternatywnych metod. W rzeczywistości można pogodzić te dwa rozwiązania. Szczegóły znajdują się w artykule Naukowe metody budowania strategii. Styl tworzenia strategii musi być jednak właściwie dobrany do konkretnych uwarunkowań branży, pionu funkcyjnego lub rynku geograficznego. W tekście Strategiczne podejście do strategii troje konsultantów firmy BCG wyodrębnia cztery „sposoby tworzenia strategii”: klasyczny, adaptacyjny, kształtującywizjonerski. Wreszcie w artykule Proste reguły w złożonym świecie autorzy opisują badania dotyczące skuteczności prostych reguł strategicznych.

Najlepsze strategie nie tworzą się same. Za ich opracowanie i wdrożenie odpowiadają konkretni liderzy, zazwyczaj prezesi firm. Autorzy tekstu Najskuteczniejsi prezesi świata przeanalizowali i obiektywnie ocenili skuteczność kilku tysięcy prezesów największych światowych firm. W numerze przedstawiamy stu najskuteczniejszych CEO. Autorzy, wychodząc z założenia, że nie wystarczy osiągać wspaniałe wyniki finansowe, przyjrzeli się również ocenom w kategorii społecznej odpowiedzialności biznesu i ochrony środowiska.

Na koniec polecam Państwu temat, który także ściśle wiąże się ze strategią – innowacyjność. Odgrywa ona coraz większą rolę zwłaszcza dziś, gdy coraz trudniej wyróżnić się niskimi kosztami, a skala działalności i ugruntowana pozycja rynkowa nie gwarantują bezpieczeństwa. Jednak niewiele firm potrafi konsekwentnie opierać rozwój na nieustannych innowacjach dotyczących zarówno modelu biznesowego, działalności operacyjnej, jak i oferty produktów. Wskazówki, jak to osiągnąć, znajdą Państwo w treści debaty redakcyjnej z udziałem Hala Gregersena, współautora książki DNA innowatora. O tym, jaką rolę w światowym łańcuchu innowacji mają do odegrania rynki wschodzące, do których wciąż zalicza się Polska, pisze Vijay Govindarajan, autor tekstu Innowacyjność odwrócona: zasady gry.

Polecam Państwu także pozostałe artykuły i życzę, by strategia Państwa firmy okazała się skuteczna!

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy