Magazyn

Strategia dobrych miejsc pracy
Najnowsze wydanie

Nr 188, październik 2018

Strategia dobrych miejsc pracy

Co decyduje o zadowoleniu ludzi z pracy? Po pierwsze – godziwe zarobki, po drugie - szanse awansu zawodowego, po trzecie- przewidywalność grafików pracy. Spełnienie tych warunków sprawia, że pracownicy są bardziej produktywni i zaangażowani w kreowanie przyszłości organizacji oraz własnej. Problem w tym, że tylko nieliczne organizacje przywiązują do tego wagę. W powszechnej bowiem opinii marne stanowiska pracy są konsekwencją świadczenia niskokosztowych usług.

Temat zadowolenia z pracy nabiera szczególnego znaczenia w czasach, kiedy pozyskanie i utrzymanie pracowników stanowi jedno z ważniejszych wyzwań dla firm. Dostrzegają to duże organizacje, które podkreślają, że nie chcą dłużej traktować pracowników jak towaru, który można łatwo zastąpić. Myśląc o rozwoju własnej firmy, warto skorzystać z rozwiązań, które pozwolą poprawić jakość miejsc pracy, a dzięki temu zwiększyć efektywność i zaangażowanie personelu.

Ponadto w numerze odpowiedzi na pytania:

- Jak funkcjonować w gospodarce cyfrowych gigantów?

- Czy istnieją sposoby na to, by przewidzieć zagrożenia polityczne?

- Jak zadawać i odpowiadać na pytania, aby rozmowy stały się bardziej owocne?

- Jak umożliwić pracownikom, niezależnie od płci, pełne wykorzystanie swojego potencjału?

- Gdzie szukać innowacji – wewnątrz czy na zewnątrz organizacji?

Lista artykułów

Nr 188, październik 2018

Magazyn do słuchania

PREMIUM

Zachęcamy do wygodnego odsłuchania wersji audio wybranych artykułów z numeru 188.

Trendy

Lojalność na przekór rynkowi

Relacje między firmami a ich klientami zostały gruntownie przebudowane przez nowoczesne technologie.

Zrewiduj podejście do inkrementalnych innowacji

PREMIUM

Postawienie na duże, ambitne inicjatywy może okazać się mniej opłacalne.

Stawianie wyłącznie na przeboje rynkowe jest bardzo ryzykowne

Firmy, które odnoszą sukcesy na polu innowacyjności, bazują na tym, co działa

Jak zwiększyć wydajność pracowników kompletujących przesyłki

Przed nadejściem ery e-handlu większość magazynów ekspediowała palety artykułów do sklepów detalicznych.

Konsumenci są zbyt ufni wobec nieujawnionych informacji

Powiedzmy, że wybierasz chirurga, do którego zgłosisz się w celu wykonania koniecznego zabiegu, i że dane na temat śmiertelności pacjentów widnieją na profilach wszystkich kandydatów poza jednym.

Jak przedsiębiorstwa budują doświadczenia pracowników

PREMIUM

Stopa bezrobocia w Polsce ciągle spada. W czerwcu wynosiła 5,9%, co oznacza, że bez pracy pozostawało mniej niż milion ludzi. Takiego wyniku nie było od 28 lat.

Na czym powinny skupić się akceleratory przedsiębiorczości z rynków wschodzących

W ciągu ostatniej dekady firmy takie jak Y Combinator i Techstars stały się kluczowymi graczami w amerykańskim sektorze przedsiębiorczości. Zawdzięczają to roli mentorów start-upów na wczesnym etapie rozwoju i pomocników w pozyskiwaniu kapitału.

Opłaca się reagować na tweety

Użytkownicy Twittera zamieszczają w nim wszelkiego rodzaju uwagi, ale jeden rodzaj tweetów jest szczególnie częsty --- skargi na poziom obsługi klienta.

Rzeczywiste koszty bycia ostatnim w kolejce

Przeprowadzone niedawno badanie pokazało jednak, jak bardzo ludzie nie lubią stać na końcu kolejki --- i dlaczego jest to zła wiadomość dla każdej firmy, której klienci muszą czekać w ogonku, fizycznym lub wirtualnym.

Powrót do przyszłości

PREMIUM

Rozwój technologiczny prowadzi nas w kierunku zmian, które zredefiniują nie tylko nasz biznes, ale także co to znaczy być przywódcą, pracownikiem, a nawet człowiekiem. O tym, na jakie trendy powinniśmy uważać i jak na nie reagować, mówi światowej klasy futurysta Gerd Leonhard.

Okiem czytelnika

Bezpieczny zwrot z inwestycji

Umiejętna inwestycja w grunty lub nieruchomości stanowi ciekawą propozycję dla osób unikających ryzyka. Zakupy na własną rękę, bez sprawdzonego partnera, obarczone są jednak znacznym ryzykiem.

Jak to zrobiłem

Budowanie wokół rdzenia

PREMIUM

O tym, jak w turbulentnych czasach wchodzić w nowe segmenty rynku, nie rezygnując przy tym ze sprawdzonego i powtarzalnego modelu biznesowego, mówi Czarek Jarząbek --- współwłaściciel i prezes firmy deweloperskiej Golub GetHouse

Jak nadać impet kultowej marce

PREMIUM

O tym, jak dzięki wdrożeniu nowej strategii udało się przywrócić świetność firmie Levi Strauss i wygospodarować pieniądze na innowacje, opowiada jej prezes.

Temat numeru

Dlaczego potrzebujemy dobrych miejsc pracy

PREMIUM

Lepsza płaca i więcej szans na rozwój zawodowy --- tego chcą twoi pracownicy. A ty powinieneś podzielać te pragnienia.

Jak rozwinąć działalność, tworząc dobre stanowiska pracy

PREMIUM

Na czym polega strategia dobrych stanowisk pracy? Sprawdź jak - krok po kroku - można ją zastosować.

Rozwiązanie pilnego problemu

PREMIUM

Nie musimy przenosić ludzi na lepsze stanowiska; musimy sprawić, aby dobrymi stały się te, na których obecnie pracują.

Co czujesz, gdy wykonujesz niskopłatną pracę

PREMIUM

Badaczka zatrudniła się w dużej sieci detalicznej, aby zrozumieć, co przeżywają jej szeregowi pracownicy. W rozmowie z Laurą Amico opowiada o tym, czego nauczyła ją praca w supermarkecie.

Chcemy uwolnić zawodowy potencjał pracowników sektora handlu detalicznego

PREMIUM

Ostatnio firma Walmart U.S. podniosła płace, zwiększyła świadczenia i poszerzyła zakres szkoleń dla swoich pracowników. Prezes firmy Greg Foran opowiada o wyzwaniach i pierwszych korzyściach, jakich przysparza potentatowi handlu detalicznego tworzenie dobrych stanowisk pracy.

Strategia dobrych miejsc pracy może wzorować się na systemie produkcyjnym Toyoty

PREMIUM

Zastosowanie strategii GJS wymaga wprowadzenia ogromnych zmian. Można się jednak tego nauczyć na przykładzie wdrożeń Systemu Produkcyjnego Toyoty.

Koncepcje

Jak sobie radzić w epoce cyfrowych potęg

PREMIUM

Strategia, etyka i konkurencja sieciowa w czasach cyfrowych firm o supermocarstwowej pozycji.

Zarządzanie ryzykiem politycznym w XXI wieku

PREMIUM

Współczesne zagrożenia są bardziej skomplikowane niż w przeszłości, ale kroki zaradcze mogą być całkiem proste.

Procedury dla dużych firm, dla małych i średnich – elastyczne działanie

PREMIUM

Przez ostatnie kilka lat polskie firmy doświadczyły wielu trudności, których źródłem było otoczenie polityczne. Ich skumulowana liczba i siła znacząco rosną wraz z umiędzynarodowieniem działalności.

Niezwykła moc pytań

PREMIUM

Gdy formułujemy zdania pytające, zachęcamy ludzi do uczenia się i wymiany pomysłami, tworzymy atmosferę współpracy i zaufania. Dowiedz się, w jaki sposób zdawać pytania, aby osiągnąć jak najlepszy rezultat rozmowy.

Nieuświadomione narzędzie zarządcze

PREMIUM

Umiejętność formułowania pytań należy do podstawowych kompetencji menedżerów na wszystkich szczeblach organizacji. Dzięki informacjom zawartym w odpowiedziach mogą odpowiednio sterować zespołami, a także motywować je do osiągania celów.

Mity na temat kobiet i mężczyzn

PREMIUM

Badania pokazują, że różnice między płciami są właściwie minimalne. A te, które występują w miejscu pracy, wyjaśnia kontekst.

Punkt widzenia

Niższe składki i większe bezpieczeństwo

Utrzymanie floty pojazdów to niezbędny element funkcjonowania wielu firm, często generuje on jednak istotne koszty.

Raport - IT

Duży potencjał w małym IT

Mniejszy biznes wciąż traktuje IT inaczej niż korporacje. Średniej wielkości przedsiębiorstwa na ogół wysoko oceniają stopień własnej cyfryzacji, ale dogłębniejsza analiza pokazuje, że świadomość i wykorzystanie dostępnych rozwiązań technologicznych wciąż pozostawiają w tych organizacjach wiele do życzenia.

Przewiduj przyszłość biznesu

Wzrost popytu na dany produkt lub grupy produktowe może odmienić sposób działania marketingu i metod sprzedażowych wobec konkretnej grupy docelowej.

Wiedźmin korzysta z Dell EMC i DELL

Wykorzystanie spójnych rozwiązań pochodzących od jednego producenta daje gwarancję kompatybilności, łatwości rozbudowy i zarządzania, a także najwyższego poziomu wsparcia.

Motor konkurencyjności

Tru-Flex dostarcza podzespoły do najbardziej renomowanych marek pojazdów ciężarowych. Firma stanęła wobec potrzeby przeprowadzenia robotyzacji w swoim polskim zakładzie produkcyjnym.

Sprawniej dzięki elektronicznemu obiegowi dokumentów

Jednym z najważniejszych codziennych wyzwań stojących przed nastawionymi na rozwój firmami jest odpowiednie zarządzanie dokumentami.

Raport - Outsourcing

Technologia i rynek pracy modyfikują sposób działania usługodawców

Branżę usług outsourcingowych kształtują dziś trzy kluczowe czynniki. Jeden to technologie, drugi - niedobór pracowników, a trzeci to ewoluujące relacje pomiędzy dostawcami usług a ich odbiorcami.

Usługa sekretariatu korporacyjnego dla firm międzynarodowych

Administrowanie spółkami zależnymi czy oddziałami w poszczególnych krajach jest sporym problemem dla międzynarodowych korporacji. Muszą one wypełniać obowiązki prawnopodatkowe odrębnie dla każdego państwa, w którym prowadzą działalność.

Budowanie i zarządzanie relacjami w outsourcingu usług IT

Czasy, w których głównym czynnikiem decydującym o wyborze outsourcingu była chęć szukania oszczędności, dawno już minęły. Teraz zlecający chcą mieć pewność, że współpraca jest efektywna i zapewni firmie sukces.

Wynajem floty samochodowej zdobywa zwolenników

Zmienia się model użytkowania aut. Już nie chodzi o to, aby mieć je na własność, ale o to, aby bez problemów przemieścić się z punktu A do punktu B. Usługa najmu zdobywa zwolenników w firmach, które chcą elastycznie zarządzać kosztami.

Zarządzanie sobą

Współpraca bez wypalenia

PREMIUM

Kultura wymagająca stałej dostępności, technologia wkraczająca w życie, surowi szefowie, trudni klienci i niewydajni współpracownicy sprawiają, że czujemy się przeciążeni. Jak nie dopuścić do tego, aby praca zespołowa i pomaganie innym skutkowały zmęczeniem i odciągały nas od ważnych zadań.

Sekcja specjalna

Wyższy poziom doświadczenia klienta

Firma Sindbad, obsługująca przejazdy autokarowe na obszarze całej Europy, postanowiła lepiej poznać klientów, aby trafniej dopasować ofertę do ich oczekiwań.

Advertorial

Zwiększ sprzedaż dzięki innowacyjnym technologiom!

Firmy z całego świata poszukują innowacyjnych rozwiązań reklamowych, które pozwoliłyby przyciągnąć nowych klientów. Można to osiągnąć tylko przez efekt zaskoczenia, który z pewnością zapewni rewolucyjna technologia hologramowa.

Studium przypadku

Jak się zabrać do reanimacji dinozaura

PREMIUM

Prezes sieci detalicznej Monday, chcąc wyrwać firmę ze stagnacji, szuka rozwiązań, które pozwolą dostosować przedsiębiorstwo do nowych wymogów rynku. Ma jednak dylemat: czy rozpocząć poszukiwania innowacji na zewnątrz firmy, czy wewnątrz.

Jan Kastory: innowacyjne firmy umieją walczyć z wewnętrznymi ograniczeniami

PREMIUM

Prezes Piotr Markowski ma przed sobą trudne zadanie. Podobnie jak wielu innych prezesów w ostatnim czasie usłyszał o innowacjach i transformacji cyfrowej.

Eliza Kruczkowska: najlepiej wdrażać innowację z zewnątrz i wewnątrz firmy

PREMIUM

Obecnie wdrażanie innowacji jest uznawane za podstawowy czynnik rozwoju przedsiębiorstwa, pozwalający na zajęcie lepszej pozycji konkurencyjnej na rynku krajowym i międzynarodowym. Innowacje to nic innego jak podważanie status quo.

Refleksje

Deepak Chopra

Jego zdaniem sukces leży tam, gdzie spotkają się szansa i gotowość do jej wykorzystania. Będąc doradcą liderów, uczy ich, jak osiągnąć pełną świadomość.