Magazyn

Prenumerata

Pokaż numery archiwalne

Harvard-Nr-110-kwiecień-2012-Rozwój talentów

Nr 110, kwiecień 2012

Rozwój talentów

Kup prenumeratę Kup numer

W tym numerze

Trendy

Czego mogą nauczyć się firmy od zorganizowanych grup przestępczych
Jak podnieść inteligencję zespołu? Dołącz do niego więcej kobiet
Wczesne prototypy mogą tłumić kreatywność zespołów
Wzornictwo a usługi w sieci

Artykuł

Skuteczne strategie społecznościowe
Ucz się od konsumentów z rynków wschodzących

Ucz się od konsumentów z rynków wschodzących

Gwen Dixon Morrison, David Marcotte, Guillermo D’Andrea

Wielkim międzynarodowym koncernom zrozumienie konsumentów z krajów rozwijających się przychodzi powoli. Oznacza to, że wystawiają się na ataki lokalnej konkurencji, która doskonale wie, co myślą jej klienci, czego pragną i czym kierują się przy zakupach. Obserwując tych lokalnych graczy, można wyciągnąć wiele cennych wniosków: Porzuć mit, jakoby asortyment z najwyższej półki stanowił najbardziej lukratywny segment towarów. Na rynkach wschodzących liczba zamożnych konsumentów, którzy mogliby popularyzować twój produkt, jest niewielka, a w dodatku lokalni bogacze wolą zakupowe wypady za granicę. Wobec tego od razu kieruj swoją ofertę do grup o niskich przychodach. Dostosuj się do faktu, że konsumenci kupują bardzo wiele najtańszych towarów i trochę tych najlepszych, oferując im przyzwoitą jakość asortymentu z najniższej półki oraz pobudzając aspiracje do posiadania produktów z najwyższej półki. Niech sklepy twojej sieci staną się źródłem nauki, gdzie konsumenci będą mogli wzbogacać swoją wiedzę o produktach. Bądź przygotowany na sytuacje nieoczekiwane i wyrób sobie refleks – te cechy pomogą twojej firmie reagować na błyskawiczny rozwój tych gospodarek i zmiany demograficzne, które w nich zachodzą.

»
Jak wdrożyć nową strategię
Innowacje na pierwszej linii

Temat numeru

Niuanse poszukiwań właściwego prezesa
Bądź niezastąpiony

Bądź niezastąpiony

Scott K. Edinger, Joseph Folkman, John H. Zenger

Peter Drucker i inni myśliciele zajmujący się tematyką przywództwa od dawna twierdzą, że liderzy powinni koncentrować się na wzmacnianiu swoich mocnych stron. Jak to robić? Eliminowanie słabości jest dość proste i oczywiste: można osiągać wyraźne postępy, szlifując i ćwicząc podstawowe techniki. Ale rozwijanie zalet to coś całkiem innego, ponieważ człowiek, który stara się częściej robić to, w czym już jest dobry, osiąga ledwie zauważalną poprawę. Jeśli jesteś ekspertem w sprawach technicznych, dalsza specjalizacja w tej dziedzinie nie sprawi, że staniesz się radykalnie lepszym przywódcą. Jeżeli jednak skorzystasz z metody nazwanej przez autorów artykułu „rozwojem nieliniowym” – podobnym do stosowanego przez sportowców treningu wielostronnego – możesz osiągać efekty w tempie wykładniczym. Na przykład twoja wiedza techniczna stanie się ważniejsza dla firmy, gdy poprawisz umiejętności komunikacji, które pozwolą ci skuteczniej objaśniać problemy techniczne szerszemu gronu odbiorców.

»
Jak dbać o pracowników o wysokim potencjale?
Tworzenie zwycięskiego zespołu na szczycie

Jak to zrobiłem

Misja firmy nie musi być pustym sloganem

Punkt widzenia

Szefowie wrogowie? Jest na nich rada

Raport

Raport z badania: Polskie firmy w mediach społecznościowych

Zarządzanie sobą

Czy umiesz poradzić sobie z porażką?

Studium przypadku

Czy warto podjąć ryzyko ekspansji?

Refleksje

Frank Gehry

Komentarz

Czy warto podjąć ryzyko ekspansji? Komentarz nr 3
Czy warto podjąć ryzyko ekspansji? Komentarz nr 1
Czy warto podjąć ryzyko ekspansji? Komentarz nr 2