Magazyn

Rozszerzona rzeczywistość
Najnowsze wydanie

Nr 182, kwiecień 2018

Rozszerzona rzeczywistość

Każdy numer magazynu biznesowego „Harvard Business Review Polska” to praktyczna dawka wiedzy biznesowej niezbędnej do efektywnego działania i ciągłego rozwijania swoich kompetencji. Autorami artykułów o przywództwie, zarządzaniu, sprzedaży i marketingu są naukowcy związani z Uniwersytetem Harvarda, a także doświadczeni praktycy biznesu. W „Harvard Business Review” nie brakuje polskiego spojrzenia. Znajdziesz tu m.in. inspirujące studia przypadku, komentarze specjalistów, a także raporty z badań. Każde wydanie magazynu „Harvard Business Review Polska” ma swój temat przewodni, któremu redaktorzy HBRP poświęcili szczególną uwagę. Poniżej prezentujemy informacje o tym, jakie treści zawiera aktualny numer magazynu HBRP.

- Jak działa rzeczywistość rozszerzona w realnym świecie?
- Jak zapewnić sobie stabilny wzrost w kapryśnej branży?
- Wszyscy pracujemy w IT – jak technologie wspierają biznes?

Przeczytaj wstępniak redaktora naczelnego »

Lista artykułów

Nr 182, kwiecień 2018

Magazyn do słuchania

PREMIUM

Zachęcamy do wygodnego odsłuchania wersji audio wybranych artykułów z numeru 182.

Trendy

Wykorzystaj energię twojej organizacji

PREMIUM

Nowe formy pracy, zmiany demograficzne oraz coraz bardziej elastyczna struktura organizacji niosą całkowicie nowe zagrożenia. Jak mądrze wykorzystać potencjał płynący ze zmian w obszarze pracy?

Jak firmy wykorzystują wielkie zbiory danych

Przedsiębiorstwa inwestują ogromne kwoty w wielkie zbiory danych - ale czy coś na tym zyskują?

Korzyści z bycia podporą firmy

Pracownicy pomocniczy są szczególnie podatni na przypływy złego samopoczucia. Menedżerowie powinni dostrzegać to zjawisko i podejmować kroki, dzięki którym tacy pracownicy czuliby się bardziej zadowoleni i szczęśliwi w pracy.

Nie słabnie aktywność na rynku M&A

PREMIUM

Miniony rok upłynął pod znakiem aktywności na polskim rynku fuzji i przejęć, o czym świadczy 3-procentowy wzrost liczby transakcji M&A, których wartość wyniosła 10,6 miliarda euro.

Zbyt wiele ofert to problem

Przystępowanie do negocjacji z jedną mocną ofertą zamiast wielu niekorzystnych opcji może dawać poczucie siły i pewności siebie, a przez to umożliwiać stosowanie odważniejszych strategii negocjacyjnych.

Lepiej skupić się na wzroście niż na zyskowności

Każdy menedżer liczy na to, że uda mu się pobudzić wzrost i zyskowność. A co wtedy, gdy trzeba nadać jednej z tych rzeczy priorytet?

Przedsiębiorczość uczy odpowiedzialności

PREMIUM

Osoby prowadzące działalność gospodarczą chętniej się ubezpieczają i odkładają na emeryturę. Pracownicy etatowi zaś zdecydowanie częściej przejawiają w stosunku do przyszłości postawę typu "jakoś to będzie".

Związek między celem działalności i zyskiem

Nowe badanie próbuje znaleźć związek pomiędzy zaangażowaniem pracowników w wypełnianie misji firmy i jej wynikami finansowymi.

Ten artykuł nie będzie cię nic kosztował, jeśli 1 kwietnia spadnie śnieg

Po meczu Super Bowl sieć sklepów meblarskich zwróciła 7 milionów dolarów klientom, którzy zakupili produkty za minimum 6 tysięcy dolarów.

Opłaca się inwestować w pracowników

W jakim stopniu firmy inwestujące w pracowników górują nad innymi organizacjami?

Chcesz zatrzymać pracowników? Zaoferuj szkolenia

PREMIUM

W dobie nasilającej się walki o pracownika wyróżnikiem pracodawcy na rynku coraz częściej są szkolenia.

Dlaczego etycznie postępujący konsumenci nas irytują

PREMIUM

Większość konsumentów przy wyborze produktów nie interesuje się etycznym bądź nieetycznym postępowaniem producenta. Dlaczego mielibyśmy pogardzać konsumentami postępującymi w etyczny sposób?

Jak to zrobiłem

Sukcesja od najmłodszych lat

PREMIUM

Tomasz Domogała, przewodniczący rady nadzorczej TDJ, opowiada o tym, jak uczył się przedsiębiorczości od swojego ojca, twórcy Grupy Famur.

Jak to zrobiłam

Stabilny wzrost w kapryśnej branży

PREMIUM

Melanie Whelan, prezes sieci klubów fitness SoulCycle, mówi o doświadczeniach, jakie jej firma oferuje klientom.

Rzeczywistość rozszerzona

Strategiczne podejście do rzeczywistości rozszerzonej

PREMIUM

Wkrótce technologie zmodyfikują sposób, w jaki firmy obsługują klientów, szkolą pracowników, projektują i tworzą produkty, zarządzają łańcuchami wartości.

Wdrożenie AR może ułatwić sprzedaż dużych produktów

PREMIUM

Potencjał zastosowań rozszerzonej rzeczywistości w biznesie jest bardzo duży. Lecz niewiele polskich przedsiębiorstw decyduje się na wykorzystanie funkcji AR w ich biznesie.

Jak to działa

PREMIUM

Wyjaśniamy, jak powstaje interaktywne trójwymiarowe doświadczenie rzeczywistości rozszerzonej.

Rzeczywistość rozszerzona w realnym świecie

Które branże najwięcej inwestują w nową technologię, jak rozwija się rynek okularów AR oraz jakie zastosowania rzeczywistości rozszerzonej są najpopularniejsze.

Praktyczne doświadczenia z nową technologią

PREMIUM

Guido Jouret, dyrektor do spraw technologii cyfrowych w przedsiębiorstwie ABB, opowiada o biznesowym potencjale rozszerzonej rzeczywistości.

Wojna na inteligentne okulary

PREMIUM

Dlaczego firmy, takie jak Google, Microsoft, Apple, wydają ogromne pieniądze na prace nad urządzeniami do noszenia na ciele.

Raport: How to do IT

Wszyscy pracujemy w IT

Innowacje technologiczne pojawiają się szybciej, niż współczesne organizacje są w stanie je przyswajać i wdrażać.

Jak unikać błędów przy robotyzacji

Robotyzacja i automatyzacja procesów produkcyjnych to naturalny etap przygotowania przedsiębiorstwa do przemysłu 4.0.

Zanim rozpocznie się wdrożenie

Nim jeszcze firma zdecyduje się na transformację technologiczną, powinna włączyć IT w proces podejmowania kluczowych decyzji w przedsiębiorstwie.

Informacja zarządcza w MŚP – niewykorzystany potencjał

Poznaj rozwiązania Business Intelligence, które pozwalają małym i średnim przedsiębiorstwom generować profesjonalne raporty bez potrzeby angażowania zewnętrznych firm eksperckich.

Analityka biznesowa jest łatwiejsza, niż myślisz

Większość osób prowadzących małe i średnie przedsiębiorstwa, poszukuje rozwiązań, które nie tylko zapewnią odpowiednią obsługę procesów biznesowych, ale także pozwolą na łatwe raportowanie

Marketing, sprzedaż i obsługa klienta nastawione na dane

25 maja zaczną obowiązywać nowe przepisy o ochronie danych osobowych. Większość firm wciąż nie dostosowała swojej działalności do wymagań prawnych. Czy firmy stać na takie ryzyko?

Gospodarka analityczna

Postępująca cyfryzacja i związany z nią wysyp innowacyjnych produktów czy usług spowodowały, że analityka przestała być postrzegana wyłącznie jako pożyteczne narzędzie wspierające innowacje.

Koncepcje

Jak stworzyć platformę na bazie własnego produktu

PREMIUM

Poznaj wyzwania, które wiążą się ze zmianą strategii opartej na tworzeniu i oferowaniu produktów na strategię zorientowaną na budowanie platformy wielostronnej.

Edison medycyny

PREMIUM

Czego biznes może się nauczyć od jednego z najbardziej efektywnych i rentownych ośrodków badawczych na świecie?

Jakie reklamy budzą sprzeciw konsumentów

PREMIUM

Jakich metod unikać podczas tworzenia spersonalizowanych reklam?

Klątwa talentu

PREMIUM

Dowiedz się, w jaki sposób wydostać się z pułapki cudzych oczekiwań i przestać ciągle udowadniać swoją wartość.

Kruche osobowości

PREMIUM

O tym, czy talent stanie się dla nas ciężarem, w dużej mierze decydują mechanizmy głęboko zakorzenione w naszej osobowości.

Nie próbuj chronić przeszłości

PREMIUM

Dlaczego Ginni Rometty, prezes koncernu IBM, odrzuciła plan poprzednika i jaką strategię realizuje, by wzmocnić kondycję finansową firmy?

Materiał promocyjny

Łowcy i farmerzy

Rozwój nowych technologii powoduje, że konsumenci mogą czerpać coraz więcej korzyści z użytkowania przedmiotów bez konieczności ich posiadania.

Zarządzanie sobą

Naukowa strona motywowania

PREMIUM

Co i jak należy mówić, aby zachęcić pracowników do wydajniejszej pracy. Poznaj tajniki przemówień motywacyjnych.

Raport: Top Employers

Najlepsi pracodawcy dokonują inwestycji w technologię

Środowisko pracy w ostatnich latach dynamicznie się zmienia. Top Employers Institute sprawdza, jak firmy na całym świecie, w tym w Polsce, radzą sobie z tymi wyzwaniami.

Kieruj swoją karierą

Utrzymanie najzdolniejszych pracowników, wspieranie ich elastyczności i rozwijanie talentów to wyzwania tym trudniejsze, im większa złożoność organizacji.

Dbamy o każdego pracownika

Anna Wieczorek, menedżer HR w Lidl Polska, opowiada o trendach i zmianach na rynku wynagrodzeń pracowników sieci handlowych --- i nie tylko.

Spójne doświadczenie pracowników

O wizji restauracji McDonald’s oraz jej wpływie na doświadczenie pracowników opowiadają Adam Pieńkowski, prezes firmy, oraz Renata Prys, dyrektor HR.

Kultura ciągłego rozwoju

Aby móc przygotować się do stawiania czoła nowym wyzwaniom, firmy muszą ciągle doskonalić umiejętności swoich zespołów.

Innowacja i rozwój w DNA firmy

Grupa Saint-Gobain należy do grona najlepszych pracodawców w Polsce. W tym roku, po raz piąty z rzędu, organizacja została wyróżniona prestiżowym certyfikatem "Top Employer Poland 2018" oraz "Top Employer Europe 2018".

Rozwój pracowników kluczem do sukcesu

Celem wszystkich działań rozwojowych w firmie Sanofi jest stworzenie takiego środowiska pracy, w którym każdy pracownik będzie miał możliwość doskonalenia kompetencji, umiejętności i budowania ścieżki kariery.

Studium przypadku

Buty dla szewca

PREMIUM

Prezes międzynarodowej firmy oferującej oprogramowanie staje przed dylematem, czy modernizację przeprowadzić szybko, czy rozłożyć ją w czasie.

Radomir Bordon: co robić, gdy kiedy cel transformacji są niejasne

PREMIUM

Transformacja cyfrowa w firmie rozpoczyna się na długo przed podjęciem konkretnych decyzji dotyczących inwestycji w IT, infrastrukturę, oprogramowanie czy usługi.

Aneta Jarczyńska: cyfryzacja nie musi być rewolucją

PREMIUM

Problem z transformacją cyfrową jest powszechny. Natomiast decyzje o strategicznych inwestycjach w digitalizację przemysłu i usług są podejmowane dość opornie.

Refleksje

Jane Fonda: jak stać się najzacieklejszym wojownikiem po stronie dobra

„Bóg objawia się nam poprzez nasze blizny i rany, a nie nagrody i poklask”.