X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Raport IAB Polska „Customer Journey Online. Perspektywy branżowe” pomaga zrozumieć te procesy, przedstawia narzędzia i rozwiązania, dzięki którym można lepiej poznać klientów, ich motywy i oczekiwania. Jest to niezbędna wiedza, aby móc efektywnie się komunikować z konsumentami, skutecznie sprzedawać oraz zapewnić długotrwałe zadowolenie z zakupu.

RAPORT: Customer Journey Online

Stwierdzenie, że handel przenosi się do sieci jest oczywiste i nikogo nie zaskakuje. Dzieje się tak z wieloma aspektami naszego życia. Nacisk należy jednak położyć na określenie „przenosi się”. Udział e‑commerce w polskim handlu wciąż liczony jest w pojedynczych procentach.

Polski rynek e‑commerce szacowany jest na około 30 mld zł, a według PMR - w ciągu kolejnych 5 lat jego wartość się podwoi. Ta dynamika wzrostu jest olbrzymia w porównaniu z obecnym i przyszłym wzrostem handlu tradycyjnego.

Badanie przeprowadzone przez IAB Polska pokazuje, że internet jest jednym z najpowszechniejszych źródeł wspierających proces zakupowy. Pełni on istotną rolę zarówno w przypadku impulsu zakupowego, który rozpoczyna tzw. ścieżkę zakupową konsumenta, jak i na kolejnych etapach - podejmowania decyzji i samego zakupu, dokonywanego w sieci bądź poza nią. To właśnie tam klienci najczęściej poszukują informacji i wymieniają się wiedzą na temat produktów bądź usług z innymi internautami.

Mając na uwadze funkcję jaką dziś pełni internet, nie ulega wątpliwości, że obecność w sieci jest dziś dla marek niezbędnym elementem komunikacji z klientami.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Pobierz raport »

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy