Magazyn

Prenumerata

Pokaż numery archiwalne

Harvard-Nr-159-maj-2016-Przełomowe innowacje

Nr 159, maj 2016

Przełomowe innowacje

Wiele firm koncentruje się tak mocno na klientach, że rozwój produktów i usług podporządkowuje zaspokajaniu zmieniających się oczekiwań rynku. Przedsiębiorstwa te skupiają się na innowacji stopniowej, nie poświęcając uwagi nowym i przełomowym rozwiązaniom. W efekcie dają się zaskoczyć destrukcyjnym innowacjom, zmieniającym zupełnie zasady gry rynkowej. Przekonały się o tym boleśnie takie firmy, jak Nokia i Kodak, które przespały pojawienie się smartfonów i fotografii cyfrowej. Aby nie podzielić ich losu, warto wiedzieć, jak sobie radzić z wielkimi wybuchami rynkowymi albo - jeszcze lepiej - samemu podpalać lont.

Tematyce przełomowych innowacji poświęcamy znaczącą część bieżącego wydania HBRP. Zachęcam też Państwa do lektury pozostałych artykułów i życzę sukcesów w przełamywaniu barier, nie tylko międzykulturowych.

Witold Jankowski
redaktor naczelny "Harvard Business Review Polska"

Kup prenumeratę Kup numer

W tym numerze

Trendy

Co sprawia, że ludzie chcą pracować w start-upach?
Wykorzystać lukę mobilnego Internetu
Internet sprawia, że stajemy się zbyt pewni własnej wiedzy
Większość przedsiębiorstw nie docenia korzyści płynących z cyfryzacji
Rewolucja w sposobie obsługi klienta
Optymalny skład rady nadzorczej
Czego chcą się uczyć polscy menedżerowie

Temat numeru: jak tworzyć przełomowe innowacje?

Czym jest przełomowa innowacja
Krytycyzm dźwignią innowacyjności
Przełom rynkowy inaczej
Gdzie szukać niespodziewanych innowacji

Artykuły

Jak polskie firmy podbijają nowe rynki
Marka w mediach społecznościowych
Bądź odporny na zmiany nie tylko klimatyczne

Wywiad

Zostawili spaloną ziemię

Jak to zrobiłem

Jak prowizorka stała się najlepszym rynkiem regionu

Zarządzanie sobą

Stwórz dobry wirtualny team

Studium przypadku

Jak się bronić przed hakerami?
Grzegorz Idzikowski: ubezpieczajmy się od cyberprzestępczości
Janusz Nawrat: analiza ryzyka to absolutna podstawa
Artur Józefiak: profesjonalna reakcja jest kluczowa dla wizerunku firmy

Refleksje

Refleksje: Kinga Baranowska

Raport

Dwucyfrowy marsz w górę

Sekcja specjalna

Firma pod specjalnym nadzorem
Zdrowe przyspieszenie