W celu świadczenia Państwu jak najlepszych usług, wykorzystujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika. Zawsze mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Waszych przeglądarkach lub konfiguracjach usługi.
Rozumiem Więcej
MagazynPrenumerataSzkoleniaKonferencjeWideoSklepKsiążkiPromocje
0

Powiadomienia

Newsletter
Harvard Business Review Polska MagazynPrenumerataSzkoleniaKonferencjeWideoSklepKsiążkiPromocje
0

Powiadomienia

Strategia

Zarządzanie i przywództwo

Marketing i sprzedaż

Technologie

Efektywność i finanse

Zarządzanie sobą

Wszystkie tematy

MagazynPrenumerataSzkoleniaKonferencjeWideoSklepKsiążkiPromocje
Newsletter
Newsletter
Harvard Business Review Polska
Strategia
Zarządzanie i przywództwo
Marketing i sprzedaż
Technologie
Efektywność i finanse
Zarządzanie sobą
Wszystkie tematy
Harvard Business Review Polska
0

Powiadomienia

Menu Ukryj

Strategia

Zarządzanie i przywództwo

Marketing i sprzedaż

Technologie

Efektywność i finanse

Zarządzanie sobą

Wszystkie tematy

MagazynPrenumerataSzkoleniaKonferencjeWideoSklepKsiążkiPromocje
Newsletter
Powiększ tekst Pomniejsz tekst
Usuń
Ulubione
Drukuj
Podziel się
Technologie | Technologia, Analityka

Porozmawiajmy o technologiach językiem biznesu

Paweł Kubisiak
Powiększ tekstPomniejsz tekst
Usuń
Ulubione
Drukuj
Podziel się
Porozmawiajmy o technologiach językiem biznesu

Rozwój technologii połączony ze zmianami demograficznymi stawia przed firmami coraz trudniejsze wyzwania, którym nie sposób sprostać bez silnego wsparcia cyfrowych rozwiązań, takich jak sztuczna inteligencja czy uczenie maszynowe.

Jedno jest pewne – w zmieniającym się świecie wygrają te firmy, które umiejętnie i skutecznie wykorzystają nowe technologie i zaimplementują je nie tylko w procesy produkcyjne czy sprzedażowe, ale wręcz uczynią je elementami strategii i działalności operacyjnej.

Wiedzą o tym polscy przedsiębiorcy, którzy starają się wpleść cyfrowe rozwiązania w swoje procesy operacyjne i zarządcze. Gromadzenie danych, analityka i bieżące raportowanie stały się dziś standardem w większości średnich firm, a w dużych przedsiębiorstwach weszły w życie przed dekadą. Wyniki badania przeprowadzonego przez ICAN Research pokazują, że zaawansowane technologicznie organizacje wykorzystują już zinformatyzowane procesy dostarczające wiedzy i danych do podejmowania decyzji zarządczych. Wśród liderów zmian powszechna staje się robotyzacja i rozwiązania z obszaru sztucznej inteligencji, stanowiąc impuls do nadawania większego tempa zmianom w procesach firmowych. Wyższym etapem „wtajemniczenia” są systemy samouczące (są częścią AI), które bez udziału człowieka znajdują najlepsze rozwiązania na bazie dostępnych danych. Na ich podstawie integrują, przetwarzają i optymalizują wszystkie procesy.

W wielu jednak przypadkach cyfrowa rewolucja dotyka przede wszystkim takich obszarów, jak produkcja, sprzedaż, obsługa klienta. Tymczasem praktyka pokazuje, że najlepsze efekty uzyskują ci, którzy do transformacji cyfrowej podchodzą w sposób kompleksowy i nie wahają się przed wprowadzeniem przełomowych zmian nawet w swojej strategii czy modelach biznesowych. Dlatego z roku na rok przedsiębiorcy traktują digitalizację coraz poważniej i rozwijają swoje kompetencje cyfrowe. Są wśród nich nasi czytelnicy i uczestnicy programów szkoleniowych. Od 16 lat ICAN Institute jest wydawcą polskiej edycji „Harvard Business Review”, a od blisko 20 lat prowadzi prestiżowe szkolenia dla biznesu. Pytania płynące od czytelników i biorących udział w szkoleniach oraz zgłaszane przez nich problemy pokazały nam, że coraz bardziej pożądanymi kompetencjami w biznesie, obok przywódczych, strategicznych i zarządczych, stają się właśnie te dotyczące nowych technologii i umiejętności wykorzystania ich w biznesie. Wiedzę na te tematy staramy się dostarczać naszym klientom w coraz szerszym zakresie, jednak oni chcą wciąż więcej i więcej.

Te oczekiwania na styku biznesu i technologii zainspirowały nas do bardziej szczegółowych badań na temat cyfrowej dojrzałości polskich przedsiębiorstw. Dlatego nasz dział badawczy ICAN Research przeprowadził w kwietniu tego roku kilkaset wywiadów wśród przedstawicieli dużych i średnich firm reprezentujących różne funkcje zarządcze. Analiza zebranych odpowiedzi pokazała, że polskie firmy znajdują się na bardzo różnych etapach zaawansowania cyfrowego. Widząc skalę tego zróżnicowania, zrozumieliśmy, że tylko kompleksowe podejście pozwoli nam stworzyć ofertę, która poprzez działalność wydawniczą i szkoleniową zaspokoi zróżnicowane potrzeby naszych klientów. Postanowiliśmy więc sięgnąć po najlepsze światowe rozwiązania. W tym celu nawiązaliśmy współpracę z Massachusetts Institute of Technology, najlepszą uczelnią techniczną na świecie, i jako pierwsi w Europie wprowadziliśmy na lokalny rynek magazyn „MIT Sloan Management Review”. W ramach nowego tytułu, a w zasadzie platformy obejmującej kwartalnik, raporty badawcze, stronę internetową, newslettery i skupioną wokół społeczność, będą regularnie prezentowane metody i narzędzia pozwalające maksymalizować zyski dzięki wykorzystaniu nowych technologii i innowacji. Zamierzamy przy tym bazować nie tylko na doświadczeniach z rynku amerykańskiego, ale też blisko współpracować z polskimi liderami cyfrowej zmiany i szeroko korzystać z ich doświadczeń.

Gromadzenie danych, analityka i bieżące raportowanie stały się dziś standardem. #technologia

Tweetnij

Z okazji debiutu nowego tytułu 13 czerwca odbędzie się na stadionie warszawskiej Legii Kongres MIT Sloan Management Review. To pierwsza taka inicjatywa w Polsce, dzięki której uczestnicy zyskają możliwość zdobywania wiedzy z zakresu transferu technologii do świata biznesu bezpośrednio od światowej klasy ekspertów. Wydarzenie będzie niepowtarzalną okazją, by poznać międzynarodowe autorytety oraz uznanych liderów cyfrowych transformacji przedsiębiorstw. Na uczestników kongresu czekają praktyczne wskazówki dotyczące digitalizacji przedsiębiorstw oraz solidna dawka wiedzy o najnowszych rozwiązaniach technologicznych dla biznesu, płynących nie tylko z Massachusetts Institute of Technology, ale też z takich firm, jak: Netflix, IBM, Asymco czy – z rodzimego podwórka – Tauron. Nasi goście dowiedzą się, jak wiedzę o najnowszych trendach technologicznych przełożyć na działania zwiększające efektywność firmy, zespołów i pracowników. A w ramach spotkań networkingowych będzie można porozmawiać bezpośrednio z praktykami cyfrowej zmiany.

Do udziału w kongresie zapraszamy zarówno przedsiębiorców, liderów, prezesów i menedżerów poszukujących wiedzy o możliwościach wykorzystania nowych technologii w ich firmach, jak i przedstawicieli firm technologicznych i start‑upowców chcących lepiej poznać punkt widzenia ich potencjalnych klientów.

Więcej dowiesz się tutaj.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Technologia może przynieść ogromne korzyści w pracy »

Czy technologia naprawdę wspomaga naszą produktywność? 

Zarządzanie sobą | Technologia, Produktywność Michael C. Mankins

Dlaczego przeciętny menedżer ma tylko mniej niż 6,5 godziny nieprzerwanego czasu na realizację swoich zadań tygodniowo?

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Polecamy również:
Co każdy z nas powinien wiedzieć o polityce biurowej?
Zarządzanie sobą | Kooperacja, Kultura organizacyjna
Dana Rousmaniere
Jak zminimalizować stres przed i po urlopie
Zarządzanie sobą | Work life balance, Stres
Tristan Elizabeth Gribbin
Kiedy jednostka nie ma znaczenia
Zarządzanie i przywództwo | Przywództwo i zarządzanie ludźmi, Kierowanie zespołami
Michael J. Mauboussin
Jak najlepiej zakończyć spotkanie?
Zarządzanie sobą | Spotkania, Zarządzanie czasem
Paul Axtell
Jak poprawić koncentrację i być bardziej efektywnym? Poznaj cztery strategie
Zarządzanie sobą | Zarządzanie czasem, Mierzenie wydajności
Chris Bailey
Zarządzanie to nie przywództwo
Zarządzanie i przywództwo | Kierowanie zespołami, Przywództwo i zarządzanie ludźmi
John P. Kotter

Paweł Kubisiak Redaktor prowadzący w "Harvard Business Review Polska".

To artykuł z kategorii: Technologie
Polecamy również:
Co każdy z nas powinien wiedzieć o polityce biurowej?
Zarządzanie sobą | Kooperacja, Kultura organizacyjna
Dana Rousmaniere
Jak zminimalizować stres przed i po urlopie
Zarządzanie sobą | Work life balance, Stres
Tristan Elizabeth Gribbin
Kiedy jednostka nie ma znaczenia
Zarządzanie i przywództwo | Przywództwo i zarządzanie ludźmi, Kierowanie zespołami
Michael J. Mauboussin
Jak najlepiej zakończyć spotkanie?
Zarządzanie sobą | Spotkania, Zarządzanie czasem
Paul Axtell
Jak poprawić koncentrację i być bardziej efektywnym? Poznaj cztery strategie
Zarządzanie sobą | Zarządzanie czasem, Mierzenie wydajności
Chris Bailey
Zarządzanie to nie przywództwo
Zarządzanie i przywództwo | Kierowanie zespołami, Przywództwo i zarządzanie ludźmi
John P. Kotter
Harvard Business Review Polska
Poznaj HBRP
PrenumerataAplikacjaRedakcjaInformacje dla autorówSklep biznesowyNewsletterCzęsto zadawane pytaniaPolityka prywatności
Współpraca
KontaktDla prasyPatronatyReklamaKariera
Dołącz do nas
FacebookLinkedInTwitterYoutubeInstagram
wydawca „Harvard Business Review Polska”

ICAN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k.
al. Niepodległości 18,
02-653 Warszawa

Dział obsługi klienta:
tel. 22 11 33 444
tel. 22 250 11 44
fax. 22 250 20 99
infolinia@hbrp.pl

© 2019 ICAN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone
Polityka prywatności
  • Logowanie
  • Rejestracja