X
Następny artykuł dla ciebie

Podsumowanie kampanii „Trzeźwo Myślę”, promującej odpowiedzialną konsumpcję alkoholu

Celem wszystkich dotychczasowych edycji kampanii „Trzeźwo myślę” jest edukacja w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu adresowana w szczególności do opiekunów małoletnich dzieci, kobiet w ciąży i kierowców.

Partnerem materiału jest Carlsberg Polska.

Twarzami kampanii „Trzeźwo myślę” w trzeciej edycji byli Vienio – warszawski raper i kucharz znany z ognistego temperamentu i własnego zdania na każdy temat, Karolina Pilarczyk – pierwsza polska drifterka, podwójna Mistrzyni Europy w drifcie i ambasadorka serwisu Moto.pl oraz Kasia Bigos – znana trenerka fitness, Mistrzyni Polski i Europy w pole sport oraz ambasadorka serwisu Myfitness.pl. Kampanii organizowanej przez Carlsberg Polska towarzyszyły działania informacyjno‑edukacyjne w  placówkach medycznych grup Lux Med i Medicover w całej Polsce.

Celem wszystkich dotychczasowych edycji kampanii jest edukacja w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu adresowana w szczególności do opiekunów małoletnich dzieci, kobiet w ciąży i kierowców. Bohaterowie kampanii zinterpretowali, czym jest dla nich „trzeźwe myślenie” i jak się nim kierują w codziennym życiu. Vienio jako raper i miłośnik gotowania mówił nie tylko o przepisach kulinarnych, ale też o szeroko pojętej odpowiedzialności związanej z  byciem artystą. Karolina Pilarczyk opowiadała, jak być odpowiedzialnym kierowcą, a Katarzyna Bigos wyznała, z jaką odpowiedzialnością wiąże się macierzyństwo. Wywiady z bohaterami kampanii można zobaczyć na ich profilach społecznościowych, serwisach Agory oraz na kanałach społecznościowych Carlsberg Polska.

-Kampania realizuje jeden z celów strategii zrównoważonego rozwoju Carlsberg, czyli „Zero nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu”. Chcemy edukować konsumentów w pozbawiony moralizatorstwa sposób, tak by sprowokować ich do podejmowania świadomych wyborów, nie tylko w zakresie konsumpcji alkoholu, ale również w innych sytuacjach życiowych – mówi Jagoda Jastrzębska, kierownik ds. rozwoju odpowiedzialnego biznesu w Carlsberg Polska.

Punktem wyjścia do rozmów z bohaterami były wyniki badania „Kocham Życie – Trzeźwo Myślę”, przeprowadzonego w 2018 roku przez Carlsberg Polska. Pod uwagę wzięto wtedy takie obszary jak: znaczenie „trzeźwego myślenia” w życiu, zmiany w postawach społecznych dot. alkoholu, np. 63% badanych uważa, że w społeczeństwie widać brak przyzwolenia na prowadzenie samochodów po alkoholu a 67% nie spotkało się z nieprzyjemnościami z powodu odmówienia wypicia alkoholu.

Wyniki oglądalności wywiadów z twarzami kampanii niemal trzykrotnie przewyższyły założenia. - Dzięki zaangażowaniu znanych osób przekaz dotarł do szerokiej grupy odbiorców, wzmacniając odpowiedzialne podejście do konsumpcji alkoholu i inspirując do podejmowania przemyślanych decyzji w codziennym życiu – mówi Jagoda Jastrzębska.

Jak co roku kampanii „Trzeźwo Myślę” towarzyszyły też działania edukacyjne w  placówkach medycznych grup Lux Med i Medicover na terenie całego kraju.

Kampania „Trzeźwo myślę” i inne działania służące promocji odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu zostały opisane w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju za rok 2018. Raport jest dostępny na stonie Carlsberg w zakładce Zrównoważony Rozwój.

Więcej informacji o kampanii „Trzeźwo myślę” tutaj.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Bądź częścią odpowiedzialnego biznesu »

Jak rozumieć tworzenie wartości wspólnej 

Joanna Socha PL

Zależność pomiędzy sukcesami firm a rozwojem społecznym staje się coraz wyraźniejsza. Przedsiębiorstwa w Polsce i na świecie dostrzegają korzyści płynące ze zobowiązania się do fundamentalnych zmian na rzecz otoczenia i biznesu. Dziś odpowiedzialność nie może być stawiana w opozycji do interesów firmy, gdyż dbanie o dobro wspólne leży w interesie przedsiębiorców.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy