Magazyn

Prenumerata

Pokaż numery archiwalne

Harvard-Nr-152-październik-2015-Podejmowanie trafnych decyzji

Nr 152, październik 2015

Podejmowanie trafnych decyzji

Do kluczowych zadań menedżera należy bezsprzecznie podejmowanie decyzji. Najlepsi liderzy wiedzą, na jakich decyzjach się skoncentrować, kiedy je podjąć oraz jakie jest ryzyko związane z brakiem decyzji. Jednak nawet im zdarzają się błędne wybory mogące zagrozić ich karierze oraz kondycji firmy, którą kierują. Dzieje się tak, gdyż wielu liderów traktuje decyzję jak zdarzenie, podczas gdy podejmowanie decyzji jest procesem, którym należy odpowiednio zarządzać.

Trudnej sztuce podejmowania decyzji poświęcamy specjalny blok artykułów. Podpowiadamy, jak dokonywać trafnych wyborów we współczesnym, niezwykle złożonym i zmiennym otoczeniu.

Polecam też Państwu pozostałe artykuły i życzę sukcesów personalnych przekładających się na sukcesy biznesowe w dobrych i złych czasach.

Witold Jankowski
redaktor naczelny "Harvard Business Review Polska"

Kup prenumeratę Kup numer

W tym numerze

Trendy

Dobry handlowiec ma sprzedaż w genach
Dyskretny branding dóbr luksusowych
Boom na internetowe biura pośrednictwa pracy
Miasta z gęstymi sieciami kontaktów mają dobrą kondycję ekonomiczną
Brakuje chętnych do sukcesji w firmach rodzinnych
Jaki partner życiowy pomoże twojej karierze

Temat numeru: podejmowanie decyzji

Przywódcy jako architekci decyzji
Pokonać własne uprzedzenia
W pułapce doświadczenia
Od człowieka racjonalnego do ekonomii behawioralnej

Artykuły

Likwiduj branżowe wąskie gardła
Fabryki talentów z branży artykułów luksusowych
Udane spotkanie na szczycie

Jak to zrobiłem

Mariaż intuicji z analizą danych
Firma dostępna dla klientów

Zarządzanie sobą

Nie pozwól się zdekoncentrować

Studium przypadku

Zmowa cenowa: plama na wizerunku
Roman Wieczorek: etyczny biznes jest fundamentem działania
Piotra Czarnowski: kryzysowy PR może być prowadzony na kilka sposobów
Dr Marta Sendrowicz: warto pozyskać niezależnego doradcę

Refleksje

Salman Rushdie: pisanie jest powołaniem

Raport

Oszczędności dzięki liberalizacji rynku gazu

Badania

Sukces z etykietą Made in Poland
Czynniki skutecznej ekspansji

Sekcja specjalna

Duże zbiory danych - duże zyski
Firmy tracą klientów przez nieprzyjazną rekrutację