Magazyn

Prenumerata

Pokaż numery archiwalne

Harvard-Nr-161/162-lipiec-sierpień-2016-Organizacja ucząca się. Sprawniejszy menedżer, silniejsza organizacja

Nr 161-162, lipiec - sierpień 2016

Organizacja ucząca się. Sprawniejszy menedżer, silniejsza organizacja

Ucz się albo zgiń!

Do niedawna od liderów oczekiwano, że będą robili wszystko bezbłędnie, począwszy od rozwiązywania złożonych bieżących problemów aż po kształtowanie niezawodnej strategii na przyszłość. Jednak dziś, w dobie niespotykanej zmienności i nieprzewidywalności rynków, mit kompletnego przywódcy stracił rację bytu na rzecz zdolności do współpracy i gotowości do ciągłej nauki, obejmującej nie tylko liderów, ale też menedżerów i pracowników firmy.

Potrzebę uczenia się w odpowiedzi na wyzwania rynkowe zauważył m.in. Peter M. Senge, który zdefiniował pojęcie idei „organizacji uczącej się” jako tej, która systematycznie podnosi kompetencje, rozszerza możliwości kreowania własnej przyszłości i poszukuje nowych kierunków rozwoju. W pełni zgadzamy się z opinią tego i wielu innych wybitnych autorytetów zarządzania, dlatego wakacyjną edycję w całości poświęcamy tematyce „organizacji uczącej się”.

Zachęcam Państwa do lektury i życzę owocnej nauki po powrocie z niezapomnianych wakacji!

Witold Jankowski
redaktor naczelny „Harvard Business Review Polska”

Kup prenumeratę Kup numer

W tym numerze

Trendy

Komu firmy private equity powierzają stanowisko prezesa
Jak pozycjonowanie w sieci wpływa na karierę menedżerów
Kształtowanie świadomych liderów
Rosnący wpływ IT na wyniki i rozwój firm
Napastliwość lepsza od nieprzewidywalności
Jak zdrowie pracowników wpływa na organizację
Uzależniający mentoring
Pożądane nawyki skutecznego lidera
Od nowicjusza w dziedzinie zarządzania do menedżera
Jakie cechy osobowości przeszkadzają w pracy
Jak odnaleźć szanse w ograniczeniach
Jakie kompetencje wpływają na realizację strategii

Temat numeru

Dlaczego organizacje nie potrafią się uczyć
Zwiększ zwrot z porażek
Łukasz Abramowicz, Piotr Kuczyński: Zdrowa organizacja to lepsze wyniki
Kultura sprzyjająca oryginalności
Sztuka udzielania i przyjmowania rad
Paradoks autentyczności
Alicja Wiecka: Dajmy mówić pracownikom
Hubert Malinowski: Polscy menedżerowie działają nazbyt dyrektywnie

Badanie

Jak zdobyć poparcie szefa

Artykuły

Czy podwładni mogą mówić, co myślą
Jak zarządzać szefem
Wyzwania całodobowej dostępności
Wywiady końcowe – jak czerpać z nich korzyści
Irmina Rek-Izdebska: Porozmawiaj z odchodzącym pracownikiem

Jak to zrobiliśmy

Gdy z nazwiskiem dziedziczy się markę

Zarządzanie sobą

Sekrety superszefów

Studium przypadku

Wynajmować pracowników czy zatrudniać?
Małgorzata Gwiazda: dział HR powinien być aktywnym graczem
Jacek Opala: trudno zyskać zaangażowanego pracownika
Przemysław Berendt: outsourcing przynosi oszczędności

Refleksje

Stanisław Fiszer: dla mnie liczy się fragment

Pozostałe

Nieruchomości premium to dobra lokata kapitału
Luksus okiem prezesa
Sukces z Antypodów