X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Obcokrajowcy na polskim rynku pracy

Michał Dey PL  · 1 min

Obcokrajowcy na polskim rynku pracy

Tylko 40% przedsiębiorstw w Polsce nie zgłasza problemu deficytu pracowników, a dla 30% brak rąk do pracy grozi niezrealizowaniem zamówień. W imieniu „Harvard Business Review Polska” zapytaliśmy Michała Deya, dyrektora zarządzającego Bisar – ogólnopolskiej agencji pracy o międzynarodowym zasięgu – o to, jakie wyzwania wiążą się z rekrutowaniem osób z zagranicy.

Jedną z największych barier związanych z przyjmowaniem do pracy obcokrajowców jest nieznajomość języka polskiego. To powoduje, że większość pracowników, np. z Ukrainy pracuje fizycznie. Tymczasem, polski rynek potrzebuje specjalistów. Jak rozwiązać ten problem? Okazuje się, że dzięki prostym zabiegom można zmniejszyć niedogodności związane z nieznajomością języka polskiego wśród imigrantów i umożliwić im podejmowanie pracy odpowiadającej ich wykształceniu. Zyskają na tym również polscy przedsiębiorcy, którzy zdobędą do pracy nowych inżynierów.

Firma Bisar zajmuje się tworzeniem placówek w każdym kraju, z którego czerpie siłę roboczą. Ma to na celu lepsze poznanie pracownika, który rozważa przyjazd do kraju i dopasowanie jego kompetencji do wymagań firm potrzebujących wsparcia nowego personelu. Aby zminimalizować rotację pracowników napływowych, firma stara się również ułatwić obcokrajowcom osiedlenie na stałe.

Mogłoby się wydawać, że jednym z wyzwań, z jakimi musi poradzić sobie taka organizacja jak Bisar, jest rosnąca automatyzacja procesów w polskich przedsiębiorstwach, które do obsługi potrzebują coraz mniej pracowników fizycznych. Aby pokonać tę barierę, agencja pracy zmieniła swój model biznesowy. Zamiast więc oferować jedynie usługi pracowników, przejęła odpowiedzialność za cały proces po stronie klienta. Michał Dey opowiada o zaletach takiego podejścia.

Zapraszamy do wysłuchania i obejrzenia całego wywiadu.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy