Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Jak zarabiać na innowacjach?

· · 1 min

Dlaczego tak wiele innowacyjnych produktów ponosi porażkę? Jak przekonują autorzy publikacji wydanej przez Harvard Business Review Polska, historie porażek mają najczęściej jeden, wspólny mianownik.

Zastanów się, w jaki sposób większość organizacji przekształca swoje pomysły w produkty i usługi. Dzieje się to najczęściej tak: po mniej lub bardziej wnikliwych analizach, wielu wewnętrznych spotkaniach – podejmowana jest decyzja. Problem w tym, że przedsiębiorstwa – poza nielicznymi wyjątkami – w dużej mierze skupiają uwagę na cechach ważnych nie dla klientów, ale dla samych pomysłodawców. A to często skutkuje rynkową porażką innowacji. Jak można temu zaradzić?

Jak przekonują Madhavan Ramanujam i Georg Tacke, autorzy książki „Monetyzacja innowacji” – publikacji HBRP – zespół do spraw innowacji powinien wiedzieć, czy przypadkiem nie marnuje czasu na realizację pomysłu, który nikomu się nie przysłuży. Powinien też mieć świadomość, kiedy zmiana przyjętych założeń może znacznie poprawić ich atrakcyjność. To jednak wymaga posiadania wiedzy, której organizacje najczęściej nie potrafią pozyskiwać.

Prezes, zespół zarządzający i dyrektor działu badań i rozwoju oraz wszyscy zainteresowani szeroko rozumianą tematyką innowacyjności znajdą w tej książce praktyczne wskazówki, jak odzyskać kontrolę nad procesem tworzenia nowych produktów i usług. Wnioski prezentowane w publikacji pochodzą z badań firmy Simon‑Kucher & Partners wykonanych dla setek przedsiębiorstw. Tworzą one jasno sprecyzowany, choć wymagający plan. Wiele z nich przeczy powszechnie przyjętym przekonaniom. To praktyczny przewodnik po kosztownych pułapkach, których możesz uniknąć.

Zachęcamy do lektury naszej publikacji. Dzięki tej książce zaczniesz zarabiać na swoich pomysłach!

Ewelina Sierocińska

Marketing Activation Coordinator w KRM Sp. z o.o. Wcześniej menedżer marketingu ds. książek w ICAN Institute

Polecane artykuły