Magazyn

Najskuteczniejsi prezesi
Najnowsze wydanie

Nr 168, luty 2017

Najskuteczniejsi prezesi

Nie wszystko złoto, co się świeci

Nie od dziś wiadomo, że czynnikiem, który najsilniej wpływa na decyzje zakupowe konsumentów, jest cena. Firmy, które chcą uniknąć rywalizacji cenowej, prześcigają się w wymyślaniu coraz to nowych i unikalnych cech produktów czy usług dodanych. Niestety, wiele z tych pomysłów zupełnie nie trafia w oczekiwania klientów. Jak więc ustalić, co dla potencjalnych nabywców ma realną wartość?

Nieustanne zmiany oczekiwań klientów to część wyzwań, z jakimi mierzą się współcześni przedsiębiorcy. Ciągłe wahania rynkowe, niepokoje polityczne i słabnąca koniunktura skłaniają prezesów do koncentracji na wynikach krótkoterminowych kosztem działań strategicznych. Mimo to niektórzy liderzy z powodzeniem skupiają się na działaniach długoterminowych i przez wiele lat osiągają świetne wyniki. Nazwiska tych osób ujawnia najnowszy ranking najskuteczniejszych prezesów świata.

Zapraszam do lektury nowego numeru i życzę Państwu jak najwięcej decyzji trafiających prosto w potrzeby i oczekiwania klientów.

Witold Jankowski,
redaktor naczelny „Harvard Business Review Polska”

Lista artykułów

Nr 168, luty 2017

Trendy

Siedem pytań dotyczących sprzedaży wielokanałowej

PREMIUM

Polskie firmy stoją przed wyzwaniem wdrażania efektywnych struktur sprzedaży wielokanałowej – przekonuje John DeSarbo, ekspert zarządzania kanałami sprzedaży.

Korporacyjne fundusze VC przestawiają celowniki

PREMIUM

O ile tradycyjnym funduszom VC zależy na korzyściach finansowych, o tyle większości funduszy korporacyjnych chodzi o korzyści strategiczne.

Czy rady nadzorcze tworzą wartość

PREMIUM

Czy opinie o radach nadzorczych mają jakiekolwiek znaczenie dla nadzorowanych przez nie spółek?

Wpływ polubień marki na sprzedaż jej produktów

PREMIUM

Polubienie marki na Facebooku może stanowić zbyt słaby sygnał preferencji konsumentów.

Czy twoja firma jest różnorodna

PREMIUM

Jeśli grupa jest zróżnicowana w jakikolwiek sposób, popełniany przez nas błąd poznawczy może sprawić, że będziemy ją odbierali jako różnorodną pod każdym względem.

Wysoki status społeczny, duży stres w pracy

PREMIUM

Wskutek długich godzin pracy i większych wymagań pracownicy o wysokim statusie zmagają się z większym stresem.

Cechy firm sprzyjające ekspansji zagranicznej

PREMIUM

Wiele firm ponosi porażkę, starając się rozwinąć działalność za granicą. Często źródło problemu tkwi wewnątrz firm.

Wzrost dzięki powrotowi do korzeni

PREMIUM

Podejście założycielskie – klucz do wzrostu w organizacji.

Artykuły

Najskuteczniejsi prezesi świata w 2016 roku

PREMIUM

Nazwiska prezesów, którzy z powodzeniem skupiają się na działaniach długoterminowych i przez wiele lat osiągają świetne wyniki, ujawnia lista najskuteczniejszych prezesów w 2016 roku.

Co naprawdę martwi prezesów

PREMIUM

Redakcja HBR przeprowadziła wywiad z trzema najskuteczniejszymi prezesami z tegorocznego zestawienia, aby poznać ich poglądy na temat zarządzania.

Składniki wartości

PREMIUM

Jak ustalić, czego pragną konsumenci, i jak im to zapewnić?

Grażyna Piotrowska-Oliwa: klienci różnie postrzegają tę samą wartość

PREMIUM

W wyborach zakupowych klienci nie zawsze kierują się wyłącznie zdrowym rozsądkiem bądź oceną stosunku jakości do kosztu. Dlaczego tak się dzieje?

Ustal, jakie zadania muszą wykonać klienci

PREMIUM

Czy innowacje należy wprowadzać metodą prób i błędów? Niekoniecznie, jeżeli poznasz przyczyny wyborów dokonywanych przez klientów.

Przeciążenie współpracą

PREMIUM

Nadmiar pracy zespołowej wyczerpuje pracowników i obniża ich wydajność. Podpowiadamy, jak tego uniknąć.

Ilona Weiss: w korporacyjnych systemach wartości współpraca jest jedną z kluczowych cech

PREMIUM

Choć pracownicy narzekają na spotkania, wielogodzinne narady czy konferencje, nie ma od nich ucieczki. Rzecz w tym, aby przekładały się na efekty.

Jak przekuć globalne trendy w lokalne sukcesy. I na odwrót

PREMIUM

Przykład L’Oréal pokazuje, że nawet firma globalna może w krótkim czasie zmieniać ofertę, pod warunkiem że ciągle szuka inspiracji w nowych obszarach.

Trzeba działać szybciej

PREMIUM

Meg Whitman, prezes Hewlett Packard Enterprise, opowiada o filozofii przywództwa i o wyzwaniach towarzyszących uzdrawianiu podupadającej ikony biznesu.

Reaktywacja misji

PREMIUM

Blake Mycoskie zdał sobie sprawę, że wskutek dążenia do utrzymania zawrotnego tempa wzrostu firma TOMS odeszła od swojej misji. Zaskakującym skutkiem jego rozmyślań było wejście firmy na rynek kawy.

Zarządzanie sobą

Jak wykorzystać nowe szanse

PREMIUM

Naucz się tego, co najważniejsze poznając nowych ludzi.

Case Study

Pytają nas o jakieś mierniki. Ratunku!

PREMIUM

Sharkbit, polski producent gier komputerowych, stanął przed szansą pozyskania ważnego zagranicznego inwestora. Jednak menedżerowie firmy zdali sobie sprawę, że nie tylko nie mają jasnej strategii rozwoju biznesu, ale na dodatek nie potrafią mierzyć efektywności swojej firmy.

Tomasz Danis: wyznacz ambitniejsze cele

PREMIUM

Czego byś oczekiwał, gdybyś sam był inwestorem?

Paweł Kamiński: zrób porządki w procesach

PREMIUM

By mierzyć skuteczność przedsiębiorstwa, najpierw zrozum swój główny proces biznesowy. Oto, jak go opisać.

Krzysztof Witkowski: wróć do fundamentów

PREMIUM

Cofnij się o krok i zbuduj zespół menedżerów podzielających wizję firmy.

Refleksje

Michał Urbaniak: sztuka dobrych wibracji

Zadaniem lidera jest rozpoznać indywidualne zdolności w członkach zespołu, przekonuje jeden z najsłynniejszych polskich jazzmanów.

Raport: Nieruchomości

Standard to za mało

Duża dostępność powierzchni biurowych w największych miastach pozwala najemcom oczekiwać rozwiązań precyzyjniej niż dotychczas dopasowanych do ich indywidualnych potrzeb. 

Przyjaźnie dla pracownika

Duża liczba nowych biurowców sprawiła, że najemcy są znacznie bardziej zdeterminowani do negocjowania stawek czynszowych oraz zmiany dotychczasowej siedziby.

Tak będziemy pracować w przyszłości

Nieustannie zmieniające się oczekiwania rynku oraz rozwój nowych technologii wymuszają zmiany w myśleniu o projektowaniu i aranżacji środowiska pracy.

Skuteczny najem

W 2016 roku największy polski deweloper Echo Investment oddał do użytku 130 tysięcy mkw. nowoczesnej powierzchni biurowej, jednocześnie podpisując umowy najmu na ponad 90 tysięcy mkw. 

Kreatywne, starannie zorganizowane miejsca pracy

W czasach rywalizacji o względy utalentowanych millenialsów przyjazne, dobrze zaprojektowane biura są potężnym narzędziem, które może przyczynić się do sukcesu firmy na konkurencyjnym rynku pracy.

Otwórz się na elastyczność

Cyfrowa rewolucja całkowicie odmieniła biuro, umożliwiając pracę z dowolnego miejsca. 

Trzy główne czynniki w projektowaniu biur

Kompleksowy projekt dobrze urządzonego biura powinien w optymalny sposób połączyć trzy elementy: ludzi, przestrzeń i procesy.

Miejsce do pracy w nowym świetle

W firmach, których głównym kapitałem jest wiedza, praca w biurze coraz rzadziej trwa od godziny 9 do 17. 

Gotowi na przyszłość

W dzisiejszych czasach biuro, które spełnia wszystkie wymagania użytkowników, to za mało. 

Więcej niż miejsce do pracy

Tworzenie nowoczesnego biura to nie tylko projektowanie niebanalnej i eleganckiej architektury, ale również dbałość o samopoczucie pracowników oraz środowisko naturalne. 

Dynamiczne miasto w biurowcu

Spotkanie zarządu w Sali Kongresowej, konferencja na placu Zbawiciela czy chwila wyciszenia w jednym z domków fińskich na Jazdowie? 

Sekcja specjalna

Technologie zmieniają firmy

O tym, jakie wyzwania i jakie korzyści przynosi firmom transformacja cyfrowa mówi Krzysztof Jonak, Poland Country Manager w Intelu.