Magazyn

Prenumerata

Pokaż numery archiwalne

Harvard-Nr-168-luty-2017-Najskuteczniejsi prezesi

Nr 168, luty 2017

Najskuteczniejsi prezesi

Nie wszystko złoto, co się świeci

Nie od dziś wiadomo, że czynnikiem, który najsilniej wpływa na decyzje zakupowe konsumentów, jest cena. Firmy, które chcą uniknąć rywalizacji cenowej, prześcigają się w wymyślaniu coraz to nowych i unikalnych cech produktów czy usług dodanych. Niestety, wiele z tych pomysłów zupełnie nie trafia w oczekiwania klientów. Jak więc ustalić, co dla potencjalnych nabywców ma realną wartość?

Nieustanne zmiany oczekiwań klientów to część wyzwań, z jakimi mierzą się współcześni przedsiębiorcy. Ciągłe wahania rynkowe, niepokoje polityczne i słabnąca koniunktura skłaniają prezesów do koncentracji na wynikach krótkoterminowych kosztem działań strategicznych. Mimo to niektórzy liderzy z powodzeniem skupiają się na działaniach długoterminowych i przez wiele lat osiągają świetne wyniki. Nazwiska tych osób ujawnia najnowszy ranking najskuteczniejszych prezesów świata.

Zapraszam do lektury nowego numeru i życzę Państwu jak najwięcej decyzji trafiających prosto w potrzeby i oczekiwania klientów.

Witold Jankowski,
redaktor naczelny „Harvard Business Review Polska”

Kup prenumeratę

W tym numerze

Trendy

Siedem pytań dotyczących sprzedaży wielokanałowej
Korporacyjne fundusze VC przestawiają celowniki
Czy rady nadzorcze tworzą wartość
Wpływ polubień marki na sprzedaż jej produktów
Czy twoja firma jest różnorodna
Wysoki status społeczny, duży stres w pracy
Cechy firm sprzyjające ekspansji zagranicznej
Wzrost dzięki powrotowi do korzeni

Artykuły

Najskuteczniejsi prezesi świata w 2016 roku
Co naprawdę martwi prezesów
Składniki wartości
Grażyna Piotrowska-Oliwa: klienci różnie postrzegają tę samą wartość
Ustal, jakie zadania muszą wykonać klienci
Zbuduj machinę do rozpoznawania potrzeb klientów
Przeciążenie współpracą
Ilona Weiss: w korporacyjnych systemach wartości  współpraca jest jedną z kluczowych cech
Jak przekuć globalne trendy w lokalne sukcesy. I na odwrót
Trzeba działać szybciej
Reaktywacja misji

Zarządzanie sobą

Jak wykorzystać nowe szanse

Case Study

Pytają nas o jakieś mierniki. Ratunku!
Tomasz Danis: wyznacz ambitniejsze cele
Paweł Kamiński: zrób porządki w procesach
Krzysztof Witkowski: wróć do fundamentów

Refleksje

Michał Urbaniak: sztuka dobrych wibracji

Raport: Nieruchomości

Standard to za mało
Przyjaźnie dla pracownika
Tak będziemy pracować w przyszłości
Skuteczny najem
Kreatywne, starannie zorganizowane miejsca pracy
Otwórz się na elastyczność
Trzy główne czynniki w projektowaniu biur
Miejsce do pracy w nowym świetle
Gotowi na przyszłość
Więcej niż miejsce do pracy
Dynamiczne miasto w biurowcu

Sekcja specjalna

Technologie zmieniają firmy