Magazyn

Prenumerata

Pokaż numery archiwalne

Harvard-Nr-156-luty-2016-Myśl jak projektant

Nr 156, luty 2016

Myśl jak projektant

Gdy Thomas Edison wynalazł żarówkę elektryczną, szybko stworzył wokół niej branżę elektryczną, wówczas zupełnie nowy sektor gospodarki. Ponad sto lat później, Steve Jobs wprowadził Apple na rynek muzyczny z odtwarzaczem iPod i równocześnie uruchomił internetowy sklep muzyczny iTunes Store. Ci wybitni przedsiębiorcy doskonale wiedzieli, że ich przełomowe innowacje pozostaną jedynie gadżetami, jeżeli nie powstanie wokół nich infrastruktura, która nada im walor użytkowy.

Istotą sukcesu tych wybitnych przedsiębiorców była niebywała zdolność przewidywania, do czego ludziom przydadzą się ich produkty i kreowania w pełni rozwiniętych rynków, a nie tylko gadżetów niemających szerszego zastosowania. Takie podejście, typowe dla projektantów, jest niezwykle potrzebne współczesnym firmom, działającym na utowarowionych i turbulentnych rynkach. Przyjęcie przez nie sposobu myślenia projektanta może zaprocentować nie tylko zdolnością do tworzenia nowych, lepszych produktów i usług, ale też procesów, struktur organizacyjnych, a nawet strategii, o czym piszemy w tym wydaniu HBRP.

Polecam też Państwu pozostałe artykuły i życzę samych udanych projektów, które przełożą się na doskonałe wyniki krótko - i długoterminowe.

Witold Jankowski
redaktor naczelny "Harvard Business Review Polska"

Kup prenumeratę Kup numer

W tym numerze

Trendy

Przywództwo to nieustanna nauka
Nowa generacja robotów
Ekspansja zagraniczna nie gwarantuje wzrostu
Silna marka, słaba płaca
Zmienia się rola funkcji zakupowych
Czy grywalizacja zwiększa produktywność
Ryzyko powinno mieć właściciela
Jak uczą się maszyny

Temat numeru: myśl jak projektant

Projektowanie służące działaniu
Projektowanie ujawnia potencjał
Jak Samsung został potęgą w dziedzinie projektowania

Wywiad

Projektowanie wpisane w strategię

Artykuły

Najskuteczniejsi prezesi świata
Przyszłość: sposób na przetrwanie
Zyski na dole piramidy
Zarządzanie efektywnością po nowemu
Zwiększ siłę perswazji

Jak to zrobiłem

Ryzyko w reklamie przynosi korzyści

Zarządzanie sobą

15 zasad negocjowania warunków zatrudnienia

Studium przypadku

Czy outsourcing nam pomoże, czy zaszkodzi?
Anna Rulkiewicz: wysokie oceny mogą być iluzją
Wojciech Popławski: receptą może być outsourcing
Marek Grodziński: niektórzy są w stanie zapłacić więcej za całościowe doświadczenie

Refleksje

Neil deGrasse Tyson: pozwólmy ludziom podążać za ciekawością

Raport

Zrozumieć rynek nieruchomości biurowych
Dlaczego pracownicy nienawidzą otwartej przestrzeni
Budujemy wartość dla miasta
Biuro na miarę
Połączyć elegancję z ergonomią
Rozświetlone nowe centrum Bydgoszczy
Odkryć biurowiec na nowo
Biuro budowane z myślą o ludziach
Biuro w ogrodzie

Sekcja specjalna

Jak technologia może uratować biznes