W celu świadczenia Państwu jak najlepszych usług, wykorzystujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika. Zawsze mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Waszych przeglądarkach lub konfiguracjach usługi.
Rozumiem Więcej
MagazynPrenumerataSzkoleniaKonferencjeWideoSklepKsiążkiPromocje
0

Powiadomienia

Newsletter
Harvard Business Review Polska MagazynPrenumerataSzkoleniaKonferencjeWideoSklepKsiążkiPromocje
0

Powiadomienia

Strategia

Zarządzanie i przywództwo

Marketing i sprzedaż

Technologie

Efektywność i finanse

Zarządzanie sobą

Wszystkie tematy

MagazynPrenumerataSzkoleniaKonferencjeWideoSklepKsiążkiPromocje
Newsletter
Newsletter
Harvard Business Review Polska
Strategia
Zarządzanie i przywództwo
Marketing i sprzedaż
Technologie
Efektywność i finanse
Zarządzanie sobą
Wszystkie tematy
Harvard Business Review Polska
0

Powiadomienia

Menu Ukryj

Strategia

Zarządzanie i przywództwo

Marketing i sprzedaż

Technologie

Efektywność i finanse

Zarządzanie sobą

Wszystkie tematy

MagazynPrenumerataSzkoleniaKonferencjeWideoSklepKsiążkiPromocje
Newsletter
Powiększ tekst Pomniejsz tekst
Usuń
Ulubione
Drukuj
Podziel się
Technologie | IT, Technologia

Michał Kreczmar: polski e-biznes ma przed sobą duże wyzwania

Michał Kreczmar
Powiększ tekstPomniejsz tekst
Usuń
Ulubione
Drukuj
Podziel się

Dlaczego mamy trudność z wymienieniem polskich firm, które stały się globalnymi e‑biznesowymi liderami? Na czym polegają wyzwania związane z ich ekspansją?

Po zakończonej debacie, która odbyła się w ramach think tanku „How To Do IT”, odbyliśmy krótką rozmowę z Michałem Kreczmarem, dyrektorem w zespole ds. transformacji cyfrowej w PwC. Zapytaliśmy go o to, jak wygląda rynek e‑biznesu w Polsce.

Ekspert zwrócił uwagę na to, że choć e‑biznes dynamicznie się rozwija, to wciąż jest wiele do zrobienia – choćby w temacie zachęcenia seniorów do zakupów online. W krajach rozwiniętych funkcjonują już tzw. silver surferzy, czyli seniorzy, którzy są bardzo aktywni w internecie, gotowi także na internetowe zakupy.

Zapytaliśmy również, dlaczego tak niewielu polskim e‑biznesom udaje się międzynarodowa ekspansja. Czy polskie firmy, zwłaszcza te rozpoczynające działalność w internecie, powinny od początku budować biznes globalny?

Dziś nie jest istotne, skąd jestem. Ważne, że jestem w stanie wyprodukować coś i sprzedać to globalnie. Mamy przykłady polskich firm, zwłaszcza w rozwiązaniach SaaS czy cloud, które są globalnymi lub regionalnymi liderami w swoich obszarach działalności. Ja patrzyłbym na takie biznesy i o takim modelu myślał - rekomenduje ekspert. Udziela też rad dla firm myślących o ekspansji.

Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na prawodawstwo. Bo działalność w Rosji czy na Bliskim Wschodzie może wiązać się z wyzwaniami nie tylko biznesowymi, ale i technologicznymi – mówi Michał Kreczmar. Dodaje, że bardzo ważna jest także kultura danego kraju. Nie da się tego samego modelu działalności powielić we wszystkich krajach, tłumaczy.

Zapraszamy do obejrzenia całego zapisu naszej rozmowy.

Ten tekst jest częścią projektu How to do IT. To twój sprawdzony przewodnik po cyfrowej transformacji i technologiach dla biznesu. Zapisz się na newsletter projektu!

Polecamy również:
Co każdy z nas powinien wiedzieć o polityce biurowej?
Zarządzanie sobą | Kooperacja, Kultura organizacyjna
Dana Rousmaniere
Jak zminimalizować stres przed i po urlopie
Zarządzanie sobą | Work life balance, Stres
Tristan Elizabeth Gribbin
Kiedy jednostka nie ma znaczenia
Zarządzanie i przywództwo | Przywództwo i zarządzanie ludźmi, Kierowanie zespołami
Michael J. Mauboussin
Jak najlepiej zakończyć spotkanie?
Zarządzanie sobą | Spotkania, Zarządzanie czasem
Paul Axtell
Jak poprawić koncentrację i być bardziej efektywnym? Poznaj cztery strategie.
Zarządzanie sobą | Mierzenie wydajności, Zarządzanie czasem
Chris Bailey
Zarządzanie to nie przywództwo
Zarządzanie i przywództwo | Przywództwo i zarządzanie ludźmi, Kierowanie zespołami
John P. Kotter

Michał Kreczmar Dyrektor w zespole ds. transformacji cyfrowej, PwC.

To artykuł z kategorii: Technologie
Polecamy również:
Co każdy z nas powinien wiedzieć o polityce biurowej?
Zarządzanie sobą | Kooperacja, Kultura organizacyjna
Dana Rousmaniere
Jak zminimalizować stres przed i po urlopie
Zarządzanie sobą | Work life balance, Stres
Tristan Elizabeth Gribbin
Kiedy jednostka nie ma znaczenia
Zarządzanie i przywództwo | Przywództwo i zarządzanie ludźmi, Kierowanie zespołami
Michael J. Mauboussin
Jak najlepiej zakończyć spotkanie?
Zarządzanie sobą | Spotkania, Zarządzanie czasem
Paul Axtell
Jak poprawić koncentrację i być bardziej efektywnym? Poznaj cztery strategie.
Zarządzanie sobą | Mierzenie wydajności, Zarządzanie czasem
Chris Bailey
Zarządzanie to nie przywództwo
Zarządzanie i przywództwo | Przywództwo i zarządzanie ludźmi, Kierowanie zespołami
John P. Kotter
Harvard Business Review Polska
Poznaj HBRP
PrenumerataAplikacjaRedakcjaInformacje dla autorówSklep biznesowyNewsletterCzęsto zadawane pytaniaPolityka prywatności
Współpraca
KontaktDla prasyPatronatyReklamaKariera
Dołącz do nas
FacebookLinkedInTwitterYoutube
wydawca „Harvard Business Review Polska”

ICAN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k.
al. Niepodległości 18,
02-653 Warszawa

Dział obsługi klienta:
tel. 22 11 33 444
tel. 22 250 11 44
fax. 22 250 20 99
infolinia@hbrp.pl

© 2019 ICAN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone
Polityka prywatności
  • Logowanie
  • Rejestracja