Magazyn

Maksymalizacja wartości
Najnowsze wydanie

Nr 180, luty 2018

Maksymalizacja wartości

Każdy numer magazynu biznesowego „Harvard Business Review Polska” to praktyczna dawka wiedzy biznesowej niezbędnej do efektywnego działania i ciągłego rozwijania swoich kompetencji. Autorami artykułów o przywództwie, zarządzaniu, sprzedaży i marketingu są naukowcy związani z Uniwersytetem Harvarda, a także doświadczeni praktycy biznesu. W „Harvard Business Review” nie brakuje polskiego spojrzenia. Znajdziesz tu m.in. inspirujące studia przypadku, komentarze specjalistów, a także raporty z badań. Każde wydanie magazynu „Harvard Business Review Polska” ma swój temat przewodni, któremu redaktorzy HBRP poświęcili szczególną uwagę. Poniżej prezentujemy informacje o tym, jakie treści zawiera aktualny numer magazynu HBRP.

- Poznaj najskuteczniejszych prezesów świata w 2017 roku
- Kiedy podejście długookresowe jest opłacalne?
- Jak odzyskać czas spędzany w podróży?
- Czy warto wprowadzić nieograniczone urlopy?

Przeczytaj wstępniak redaktora naczelnego »

Lista artykułów

Nr 180, luty 2018

Magazyn do słuchania

PREMIUM

Zachęcamy do wygodnego odsłuchania wersji audio wybranych artykułów z numeru 180.

Trendy

Zacznij negocjacje od zbudowania relacji

PREMIUM

Chociaż w wielu organizacjach negocjacje są codziennością, partnerzy nie zawsze podchodzą do tego procesu z odpowiednim zrozumieniem. Dowiedz się, jak zwiększyć szanse na odniesienie sukcesu.

Bądź gotowy na ujawnianie danych niefinansowych

PREMIUM

Dlaczego polskie spółki notowane na giełdzie mogą nie sprostać nowym wymogom raportowania informacji niefinansowych? Przeczytaj analizę najnowszych badań.

Nie wystarczy powiedzieć „przepraszam”

PREMIUM

Przeprosiny, trwające dłużej niż kilka sekund, powodują spadek satysfakcji klienta. Zamiast tego, pracownicy powinni wykazać się zaangażowaniem podczas rozwiązywania problemu.

Cyfrowe kompetencje firm

PREMIUM

Czym jest Digital IQ? Dlaczego to temat ważny także dla twojej firmy?

Nowi ludzie organizacji

Wbrew obiegowym opiniom, milenialsi chcą na długo wiązać się z jednym pracodawcą.

Czego młodzi pracownicy mogą się nauczyć od starszych i vice versa

PREMIUM

Coaching i mentoring w relacjach pomiędzy różnymi grupami wiekowymi ma sens, bo jedni od drugich mogą się wiele nauczyć. Czego młodzi mogą nauczyć się od starszych, a starsi od młodych?

Okiem czytelnika

Płatności jeszcze szybsze i wygodniejsze

Proces realizacji płatności w tradycyjnych sklepach i w internecie dzięki rozwojowi nowych technologii ulega przeobrażeniom. Opowiada o tym Sebastian Ptak, członek zarządu firmy Blue Media.

Jak to zrobiłem

Jak odzyskać utracony impet

PREMIUM

Gdy firma Polskie ePłatności utraciła wysokie tempo wzrostu, menedżerowie zaczęli szukać sposobów, które pozwoliłyby na odzyskanie dotychczasowej dynamiki sprzedaży. Poznaj ich historię.

Wprowadziłem nieograniczone urlopy

PREMIUM

Czy można mieć bardziej szczęśliwych i zaangażowanych pracowników dzięki bardzo luźnej polityce urlopowej? Oto konkretny przykład jej działania.

Ranking

Najskuteczniejsi prezesi świata w 2017 roku

PREMIUM

Ranking najskuteczniejszych prezesów świata w 2017 świadczy o tym, jak ważna w biznesie jest siła impetu - średnia długość kadencji 100 przywódców, wynosi 17 lat.

Moda na wzrost

PREMIUM

Zwycięzca najnowszego rankingu najskuteczniejszych prezesów, Pablo Isla, opowiada o tym, co odróżnia Inditex od rywali i jak stać się wyjątkowym liderem.

Zarządzanie w perspektywie długookresowej

Błędna optyka władz korporacji

PREMIUM

Większość prezesów i rad nadzorczych uważa, że ich głównym celem jest maksymalizacja korzyści dla akcjonariuszy. Są w błędzie.

Kiedy podejście długookresowe jest opłacalne

PREMIUM

Wzięliśmy pod lupę dane 615 przedsiębiorstw niefinansowych za lata 2001-2014. Za wskaźniki nastawienia długookresowego przyjęliśmy m.in. współczynnik nakładów kapitałowych i amortyzacji. Oto wyniki.

Presja otoczenia rynkowego zmienia podejście do zarządzania

PREMIUM

Rady nadzorcze reprezentujące akcjonariuszy wywierają na zarządach presję, aby maksymalizowały zyski tu i teraz, co w średnim i długim terminie ma negatywny wpływ na kondycję spółek.

Potrzebna jest większa transparentność w zarządzaniu i inwestowaniu

PREMIUM

Cele inwestorów giełdowych i spółek notowanych na GPW bardzo często trudno pogodzić. Zarządy chcą rozwijać firmy, natomiast akcjonariusze chcą sukcesywnie odzyskiwać zainwestowany kapitał z procentem.

W spółkach właścicielskich nie ma miejsca na krótkoterminowość

PREMIUM

Prezesi zarządów będący jednocześnie dominującymi akcjonariuszami spółek są motorem rozwoju organizacji.

Koncepcje

W poszukiwaniu najlepszych szans na innowacje

PREMIUM

Stworzenie mapy historii technologii pozwala przewidzieć, czego klienci będą oczekiwać w przyszłości.

Walka konkurencyjna oparta na misji społecznej

PREMIUM

Niektóre marki osiągają sukcesy dzięki powiązaniu rozwoju z misją.

Pracownia AI w Facebooku

PREMIUM

W społecznościowym molochu uczenie maszynowe stało się platformą pracującą na rzecz platformowego biznesu.

Nowy etap globalnej odpowiedzialności

PREMIUM

Odpowiadając na wyzwania dzisiejszych czasów, sektor prywatny oprócz odpowiedzialnych działań powinien przyjąć rolę lidera zmian i obrońcy systemu międzynarodowego opartego na prawie i instytucjach.

Pułapki na drodze do szczęścia w pracy i w życiu

PREMIUM

Jeśli jesteś pracoholikiem, cierpisz na nadmiar ambicji lub za wszelką cenę starasz się spełnić cudze oczekiwania, wówczas przestajesz odczuwać satysfakcję. Co powinieneś zrobić, aby odzyskać kontrolę nad swoim życiem?

Materiał partnera

Oprogramowanie na miarę liderów

Liderzy, którzy chcą dominować na rynku, nie powinni tracić cennego czasu na zadania niezwiązane z podstawową działalnością przedsiębiorstwa.

Zarządzanie sobą

Raport

Kluczem jest lokalizacja

Chociaż całkowity zasób powierzchni biurowej w Warszawie i innych dużych miastach w Polsce wygląda imponująco, to nie można mówić o nadpodaży.

Biuro na miarę lidera

Nowoczesność i funkcjonalność - tak w dwóch słowach można określić nowe regionalne biuro CCC w budynku Metropolitan w Warszawie.

Budynek z certyfikatem WELL

Troska o zdrowy styl życia dotarła do centrów biznesowych. Biura sprzyjające dobremu samopoczuciu oraz kondycji fizycznej i psychicznej pracowników cieszą się coraz większym zainteresowaniem.

Zapanuj nad rotacją pracowników dzięki nowoczesnej aranżacji przestrzeni

Żeby wygrać w walce o najlepszych pracowników, pracodawcy muszą zadbać o nowoczesne i dobrze zaaranżowane miejsce pracy.

Przestrzeń harmonii i konfliktów

Jak sposób aranżacji przestrzeni biurowej i metoda jej zmiany mogą wpłynąć na klimat pracy.

Biuro na miarę programistów

Wokół programistów narosło wiele mitów i legend biurowych. Nie dziwi więc, że środowisko pracy ma dla nich szczególne znaczenie.

Wyższy poziom bezpieczeństwa

Dowiedz się, jakie podejście pozwoliło szwedzkiemu deweloperowi na zamknięcie minionego roku rekordowymi wynikami.

Decyduje najemca

Rynek pracownika i zacięta konkurencja między deweloperami wpłynęły na relacje między nimi a najemcami, zmieniając standardy powierzchni biurowych oddawanych pod klucz.

Ścieżka zmian zależy od siły argumentów

Wrocławska firma specjalizująca się w tworzeniu ekosystemu przestrzeni biurowej, doradza klientom, jak zorganizować wnętrza, aby poprawić samopoczucie pracowników i zwiększyć ich zaangażowanie.

Biuro jak dom

W jaki sposób połączenie cech środowisk na pozór dalekich - domu i biura - stworzyło przestrzeń o zupełnie nowej jakości.

Studium przypadku

Wśród płotek i wielorybów

PREMIUM

Menedżerowie kancelarii prawno-księgowej zastanawiają się, czy kierować ofertę do mniejszych klientów korzystających z prostszych usług, czy raczej do większych firm --- trudniejszych do pozyskania, ale dających szansę na wzrost rentowności.

Nie zmieniaj się dla świętego spokoju

PREMIUM

Zdefiniowanie docelowej grupy klientów stanowi jedno z najważniejszych strategicznych wyzwań, z jakimi mierzy się każda firma.

Potrzebna jest chłodna analiza własnych zasobów

PREMIUM

Decyzja o wyborze grupy docelowej jest typowym wyzwaniem, na które trafia wiele przedsiębiorstw B2B, niezależnie od specjalizacji i branży, w jakiej działają.