Magazyn

Prenumerata

Pokaż numery archiwalne

Harvard-Nr-128-październik-2013-Mądrość tłumu

Nr 128, październik 2013

Mądrość tłumu

Biznes to twarda gra, w której ważnym orężem są innowacje, patenty i nowe produkty. Tradycyjnie więc działalność badawcza i rozwojowa jest pilnie strzeżona, w jej ramach bowiem wykuwa się tak pożądana w tej grze przewaga konkurencyjna.

Od kilku lat coraz większa grupa firm otwiera, choć częściowo, swój proces innowacyjny i prosi o pomoc szerokie grona specjalistów lub klientów, często rozsianych po całym świecie. Crowdsourcing, czyli korzystanie z mądrości tłumu, wymaga jednak opanowania nowych umiejętności i przełamania tradycyjnych procedur.


Jak to osiągnąć? Co zrobić, by crowdsourcing wspierał strategię firmy? Czy można uniknąć błędów w zarządzaniu tym procesem? Odpowiedzi na te i inne pytania przedstawiamy w najnowszym numerze Harvard Business Review Polska.

Witold Jankowski
redaktor naczelny "Harvard Business Review Polska"

Kup prenumeratę Kup numer

W tym numerze

Trendy

Polskie firmy liczą na wzrost popytu
Jeden wykres wart więcej niż tysiąc danych liczbowych
Poczta elektroniczna ciągle w użyciu
Paradoksy przywództwa
Co zrobiłby Ashton – i czy to ważne?
Presja sprzyja nadużyciom
Nowy produkt konkurenta może wyjść na dobre twojej firmie

Artykuły

Innowacje po cichu
Wojna o reputację
Jak stworzyć machinę wzrostu organicznego
Jak IT przeszkadza w analizie danych
Budowanie zrównoważonych miast

Komentarz

Ryszard Grobelny: W interesie teraźniejszości i przyszłości

Temat numeru

Jak organizacja TED odzyskała kontrolę nad społecznością współpracowników
Rozwiązywanie problemów przy udziale społeczności
Społeczność partnerem firm w tworzeniu innowacji
Katarzyna Prus-Malinowska: Budowanie skutecznej metody wymiany pomysłów

Jak to zrobiłem

Jak z menedżera stałem się współwłaścicielem

Punkt widzenia

Czego potrzeba, by odmienić branżę

Zarządzanie sobą

Jak się podnieść po porażce

Studium przypadku

Lepszy marketing tradycyjny czy cyfrowy
Joanna Pędzińska: Znajdźcie to, co was wyróżnia
Karol Milewski: Wyższość marketingu cyfrowego, nad tradycyjnym
Aleksandra Sroka: Znajdź skuteczny miks kanałów marketingowych

Refleksje

Philippe Starck: Jestem kimś w rodzaju mnicha

Raport

Jak wizja staje się rzeczywistością

Sekcja specjalna

Apartament jako atrakcyjna lokata kapitału
System IT optymalizuje i automatyzuje zarządzanie kadrami
Personalizacja komunikacji w dobie globalizacji