Magazyn

Liderki w męskim świecie
Najnowsze wydanie

Nr 148, czerwiec 2015

Liderki w męskim świecie

Badania pokazują, że udział kobiet we władzach spółek giełdowych na terenie Unii Europejskiej wyniósł w minionym roku około 20%. W Polsce odsetek ten nie przekroczył nawet 15%, co plasuje nasz kraj na osiemnastym miejscu wśród krajów członkowskich. Tymczasem kobiety stanowią zdecydowaną większość siły zakupowej, więc refleksja na temat możliwości dopasowania oferty firmy do oczekiwań większości konsumentów powinna skłaniać zarządy do awansowania kobiet do gremiów decyzyjnych. Dlaczego więc firmy nie korzystają z dobrodziejstw różnorodności?

Odpowiedzi na to pytanie znajdziemy w bloku artykułów "Liderki w męskim świecie".

Polecam też Państwu pozostałe artykuły i życzę mądrych i odpowiedzialnych decyzji podejmowanych w różnorodnym gronie.

Witold Jankowski
redaktor naczelny "Harvard Business Review Polska"

Lista artykułów

Nr 148, czerwiec 2015

Trendy

Outsourcing sposobem na cyfrową transformację

PREMIUM

Tempo, w jakim zmieniają się technologie cyfrowe, zmusza organizacje do ciągłych inwestycji i ponoszenia coraz wyższych kosztów operacyjnych.

Pracownicy wierzą w swoich szefów

PREMIUM

W polskich firmach można zaobserwować wzrost zapotrzebowania na zarządzanie oparte na przywództwie angażującym

Przywództwo w ujęciu wielokulturowym

PREMIUM

Globalni liderzy napotykają wiele wyzwań w sferze przywództwa.

Jeśli chcesz kogoś zmotywować, nie gadaj tak wiele

PREMIUM

Głośny doping nie przynosi tak spektakularnych efektów jak milczące dawanie dobrego przykładu.

Kiedy filantropia może się opłacać

PREMIUM

Firmy coraz częściej próbują zwiększyć lojalność klientów, zbudować świadomość marki i podnieść poziom sprzedaży dzięki filantropii. 

Słaba strona rabatów

PREMIUM

Rabaty mogą szybko pociągnąć w dół średnią cenę dla wszystkich klientów.

W Chinach liczą się koneksje polityczne

PREMIUM

Lokalne znajomości przekładają się na wyższe prawdopodobieństwo przetrwania firmy, a w niektórych przypadkach również na wzrost przychodów.

Młodzi klienci są coraz mniej lojalni

PREMIUM

Urodzeni po 1984 roku przedstawiciele pokolenia Y stają się coraz bardziej widoczną i odrębną grupą konsumentów, która przeobraża współczesny biznes.

Jak etyka wpływa na zysk

PREMIUM

Pycha i chciwość czasem tak zaślepiają ludzi, że tracą przez to władzę i bogactwo, o które tak gorliwie zabiegali.

Temat numeru: liderki w męskim świecie

Zrewiduj swoją opinię na temat ambitnych kobiet

PREMIUM

Ankieta adresowana do osób z dyplomem Harvard Business School rzuca nowe światło na losy kobiet – i mężczyzn – po ukończeniu uczelni biznesowej.

Negatywne trendy w radach nadzorczych

PREMIUM

Jak wytłumaczyć notoryczny brak równowagi płci na najwyższych szczeblach władz firmowych.

Jak przełamać dominację mężczyzn w firmach technologicznych

PREMIUM

Chcąc przyciągnąć do swojej branży więcej kobiet, firmy technologiczne powinny postępować tak jak szczupłe start-upy.

Paula Wąsowska: Różnorodność przynosi korzyści

PREMIUM

Silniejsza reprezentacja kobiet w kadrze zarządczej w ogólnym rozrachunku się opłaca.

Co firmy mogą zyskać dzięki różnorodności - debata

PREMIUM

O tym, jak wspierać ścieżkę zawodową kobiet i co mogą na tym zyskać organizacje, rozmawiają menedżerki i liderki zaproszone przez redakcję „Harvard Business Review Polska”.

Artykuły

Dlaczego zyski nie przynoszą dobrobytu

PREMIUM

Skupując swoje akcje, firmy manipulują rynkiem kapitałowym i działają na szkodę społeczeństwa.

Gdy negocjatorami rządzą emocje

PREMIUM

Czy rzeczywiście powinniśmy ignorować uczucia, jakich doświadczamy podczas negocjacji?

Arkadiusz Pędzich: Gdy wygrywają emocje, przegrywa rozum

PREMIUM

Negocjacje bez emocji są jak dobre danie bez przyprawy. Trzeba jednak umiejętnie je dawkować, aby nie zaszkodziły, lecz przyniosły pożądany efekt satysfakcjonujący obie strony transakcji.

Dariusz Dobkowski: W negocjacjach liczy się solidne przygotowanie

PREMIUM

Inteligencja emocjonalna w zderzeniu z podstawowym brakiem wiedzy na temat przedmiotu sporu nie pomoże w negocjacjach.

Mądry lider

PREMIUM

Jak prezesi mogą zdobyć praktyczną mądrość, która pomoże im działać w sposób dobry dla firm i dla społeczeństwa.

Pozytywnie zakręceni na punkcie jakości obsługi

PREMIUM

Jak szpital Cleveland Clinic szturmem zdobył pierwsze miejsca w sondażach zadowolenia pacjentów.

Jak to zrobiłem

Prezes Siódemki opowiada jak podbił rynek e-commerce

PREMIUM

Otwartość na nowe rozwiązania IT może przesądzić o sukcesie bądź porażce przedsiębiorstwa. Przekonała się o tym Siódemka, która dzięki nowym technologiom osiągnęła pozycję lidera na rynku paczek krajowych.

Najlepszych zakupowców mamy dzięki szkoleniom

PREMIUM

Warunkiem sukcesów sieci sprzedaży detalicznej jest zatrudnianie specjalistów do spraw zakupów, którzy potrafią być elastyczni i dostrzegać okazje. Prezes TJX Carol Meyrowitz opisuje, jak jej firma szkoli kolejne pokolenia zakupowców i liderów.

Zarządzanie sobą

Odbuduj karierę po porażce

PREMIUM

Nawet taka porażka zawodowa jak zwolnienie z pracy może być zalążkiem sukcesu, jeśli odpowiednio na nią zareagujesz.

Studium przypadku

Na tym projekcie zarabiamy za mało

PREMIUM

Jak przekonać klienta, że przygotowane dla niego rozwiązanie jest warte więcej niż niesprawdzona oferta rywala?

Marek Złotek-Złotkiewicz: presja na obniżenie ceny produktu jest powszechnym zjawiskiem

PREMIUM

Marketing to tylko część działań prowadzących do przekonania klienta, że warto skorzystać z droższej oferty.

Jacek Siwiński: jak zbudować wartość dodaną klienta?

PREMIUM

Proces ten musi składać się z kilku podstawowych elementów.

Raport

Długofalowe zarządzanie wydatkami

PREMIUM

W dobie prosperity przedsiębiorstwa koncentrują się na wzroście, ale niektórym w takich komfortowych warunkach zdarza się zapominać o dyscyplinie kosztowej. W efekcie zaczynają obrastać w niepotrzebny „tłuszcz”, który pozbawia je sprawności i niezbędnej elastyczności.

Refleksje

Aleksander Doba: realizacja ambitnych zadań przynosi autentyczną satysfakcję

Mając ponad 60 lat, dwukrotnie samotnie przepłynął kajakiem Ocean Atlantycki. Jak wyjaśnia, dokonał tego, by ludzie nie bali się marzyć.