Magazyn

Prenumerata

Pokaż numery archiwalne

Harvard-Nr-148-czerwiec-2015-Liderki w męskim świecie

Nr 148, czerwiec 2015

Liderki w męskim świecie

Badania pokazują, że udział kobiet we władzach spółek giełdowych na terenie Unii Europejskiej wyniósł w minionym roku około 20%. W Polsce odsetek ten nie przekroczył nawet 15%, co plasuje nasz kraj na osiemnastym miejscu wśród krajów członkowskich. Tymczasem kobiety stanowią zdecydowaną większość siły zakupowej, więc refleksja na temat możliwości dopasowania oferty firmy do oczekiwań większości konsumentów powinna skłaniać zarządy do awansowania kobiet do gremiów decyzyjnych. Dlaczego więc firmy nie korzystają z dobrodziejstw różnorodności?

Odpowiedzi na to pytanie znajdziemy w bloku artykułów "Liderki w męskim świecie".

Polecam też Państwu pozostałe artykuły i życzę mądrych i odpowiedzialnych decyzji podejmowanych w różnorodnym gronie.

Witold Jankowski
redaktor naczelny "Harvard Business Review Polska"

Kup prenumeratę Kup numer

W tym numerze

Trendy

Outsourcing sposobem na cyfrową transformację
Pracownicy wierzą w swoich szefów
Przywództwo w ujęciu wielokulturowym
Jeśli chcesz kogoś zmotywować, nie gadaj tak wiele
Kiedy filantropia może się opłacać
W Chinach liczą się koneksje polityczne
Młodzi klienci są coraz mniej lojalni

Temat numeru: liderki w męskim świecie

Zrewiduj swoją opinię na temat ambitnych kobiet
Negatywne trendy w radach nadzorczych
Jak przełamać dominację mężczyzn w firmach technologicznych
Co firmy mogą zyskać dzięki różnorodności - debata

Artykuły

Dlaczego zyski nie przynoszą dobrobytu
Gdy negocjatorami rządzą emocje
Mądry lider
Pozytywnie zakręceni na punkcie jakości obsługi

Jak to zrobiłem

Prezes Siódemki opowiada jak podbił rynek e-commerce
Najlepszych zakupowców mamy dzięki szkoleniom

Zarządzanie sobą

Odbuduj karierę po porażce

Studium przypadku

Na tym projekcie zarabiamy za mało
Marek Złotek-Złotkiewicz: presja na obniżenie ceny produktu jest powszechnym zjawiskiem
Jacek Siwiński: jak zbudować wartość dodaną klienta?
Artur Paździor: z agresywną konkurencją cenową spotkało się wielu przedsiębiorców

Raport

Długofalowe zarządzanie wydatkami

Refleksje

Aleksander Doba: realizacja ambitnych zadań przynosi autentyczną satysfakcję